۱۱۴۳۷۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تمام خسارت‌های یک شکست تلخ برای استقلال

شکست استقلال در فینال جام حذفی فقط یک باخت معمولی نبود. این ناکامی، ابعاد تلخ فراوانی داشت و اگر قرار باشد یک بازنده بزرگ برای آن معرفی کنیم، بی‌شک باید از فرهاد مجیدی اسم ببریم.

همشهری‌آنلاین: سرمربی محروم آبی‌ها که یکشنبه‌شب شکست این تیم در ضربات پنالتی برابر فولاد خوزستان را از روی سکوهای ورزشگاه نقش‌جهان تماشا کرد، در اثر این باخت خیلی چیزها را با هم از دست داد. این فهرست خسارت‌های یک شکست است؛ بخوانید.

دومین فینال، دومین جام

فرهاد مجیدی فصل گذشته هم با استقلال به فینال جام حذفی رسید اما برابر تراکتور شکست خورد. حالا تکرار آن ناکامی مقابل فولاد، شایستگی‌های مجیدی در مسابقات بزرگ را زیر سؤال می‌برد. او البته، هم پارسال و هم امسال پرسپولیس را در مسیر فینالیست‌شدن شکست داد اما آن پیروزی‌ها صرفا در ضربات پنالتی به‌دست آمد. شکست پارسال در فینال به بهای برکناری مجیدی تمام شد. شاید باخت امسال فعلا و فورا به این نتیجه منجر نشود اما قطعا وضعیت فرهاد روی نیمکت استقلال را متزلزل خواهد کرد. امروز اعتمادها به او بسیار کمتر از یک هفته قبل است.

سرابی به نام بازی زیبا

مجیدی در استقلال خیلی روی ارائه بازی زیبا و مالکانه و خلق موقعیت‌های پرشمار گلزنی مانور می‌داد اما در جام حذفی مشخص شد دست استقلال در این مورد آن‌قدرها هم پر نیست. اگر قرار بود فینال جام حذفی در جریان مسابقه برنده داشته باشد، بدون تردید فولاد از شایستگی بیشتری برای این منظور بهره می‌برد. این تیم در فاصله دقایق ۸۰ تا ۹۰ چند موقعیت عالی به‌دست آورد که از آنها استفاده نکرد. استقلال اما چیزی نداشت، درست مثل مسابقه نیمه‌نهایی با گل‌گهر و حتی بازی یک‌چهارم نهایی برابر پرسپولیس. آن روز چون پرسپولیس ترسو بازی کرد و ضربات پنالتی را باخت، همه نقدها متوجه یحیی گل‌محمدی شد. اما حقیقت آن است که استقلال هم «اصلا» خوب بازی نکرد.

سوپرجام پرید

فتح مسابقات حذفی نه‌تنها باعث کسب نخستین جام دوران مربیگری مجیدی می‌شد، بلکه او را به یک‌قدمی کاپ دوم هم می‌رساند. طبیعتا با شکست در فینال، استقلال شانس حضور در سوپرجام را هم از دست داد. مجیدی همیشه از بازی با پرسپولیس استقبال می‌کند و شک نداشته باشید در این مدت بارها رؤیای پیروزی بر رقیب سنتی و بالا بردن جام پیش چشم سرخ‌ها را مرور کرده بود اما حالا این فرصت را هم از کف داده است. در شرایط فعلی، سوپرجام بین پرسپولیس و فولاد برگزار می‌شود و شاید جامی دیگر به کلکسیون پرافتخار سرخپوشان پایتخت افزوده شود.

فکری جان گرفت

محمود فکری که اعتقاد داشت ناسزاوارانه از استقلال رانده شده، بعد از این شکست فرصت پیدا کرد تا طعنه بسیار درشتی نثار کادر فنی آبی‌ها کند. او که بارها به فرهاد مجیدی اتهام زده بود، پس از فینال، استقلال را «زمین غصبی» خواند. درصورت پیروزی مجیدی برابر فولاد، طبیعتا چنین موقعیتی نصیب فکری نمی‌شد.

نکونام مدعی نیمکت استقلال شد

با شکست در فینال جام حذفی، فرهاد مجیدی عملا برای خودش یک رقیب سرسخت تراشید. حالا جواد نکونام، نخستین جام قهرمانی‌اش در دوران مربیگری را برده است. او سابقه حضور در استقلال را دارد و خودش را در زمره پیشکسوتان این تیم می‌داند. بنابراین هیچ بعید نیست سودای هدایت آبی‌ها را در سر داشته باشد. عملکرد نکو در اهواز پرفراز و نشیب بود اما او به لطف نمایش بسیار بد استقلال مجیدی، فولاد را قهرمان و آسیایی تحویل داد. خودش گفته بود پایان فصل از این تیم جدا می‌شود. بنابراین از همین حالا سایه او روی نیمکت استقلال سنگینی خواهد کرد. اگر امروز این اتفاق رخ ندهد، فردا بالاخره پیش خواهد آمد. مجیدی بد جایی، به بد کسی باخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج