۱۱۴۳۹۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نکونام: اگر قرار باشد به عقب برگردم، قطعا نمی‌مانم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره پرونده محمد بلبلی که باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد در لیگ بیستم شد، شفاف‌سازی کرد.

ایسنا: سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره پرونده محمد بلبلی که باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد در لیگ بیستم شد، شفاف‌سازی کرد.

جواد نکونام درباره عملکرد فولاد در لیگ بیستم و جام حذفی، اظهارکرد: عملکردمان خوب بود و در لیگ این لیاقت را داشتیم که حداقل بتوانیم در رده چهارم قرار بگیرم که بازی آخر لیگ را از دست دادیم. البته ما از قبل این دیدار، سه بازی را از دست داده بودیم که داوران آن بازی و یکی از کمک داوران محروم شدند که از این سه بازی تیم من حداقل یک امتیاز کسب می‌کرد، چهارم می‌شدیم اما ششم شدیم که عملکردمان خوب و قابل دفاع بود. تیم ما در رقابت با تیم‌های بالای جدول که خوب هزینه کرده بودند واقعا نمی توانستیم رقابت کنیم. نه این که منظورم این باشد که تیم ما هزینه نکرد ولی قطعا باور این که در تیم من بازیکن ۴۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی فیکس بازی می‌کرد، سخت است. ما تعدادی بازیکن با قرارداد خوب داشتیم و تعدادی هم با قرارداد ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومانی و با قرارداد سه ساله که دو فصل است در فولاد به صورت فیکس بازی می‌کند. قرارداد موسی کولیبالی قراردادش تومانی بود.

در جام حذفی کار بزرگی انجام دادیم

او که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ادامه داد: به هر حال قسمت این بود که در جام حذفی قهرمان شویم. از شروع جام حذفی که اولین دیدارمان با ماشین سازی بود، بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتیم.در دیدار با سپاهان نیز تیم پرمهره و باقدرتی را شکست دادیم و حذف کردیم. در فینال نیز با استقلال بازی کردیم که به مجموعه استقلال برای داشتن این تیم خسته نباشید می‌گویم. همین استقلال، پرسپولیس را حذف کرده بود که کار بزرگی بود. تمام این‌ها نشان می‌دهد که در جام حذفی کار بزرگی انجام دادیم و توانستیم دو تیم خوب فوتبال ایران را شکست دهیم و قهرمان شویم. به هر حال در جام حذفی می‌دانستیم شاید راه کوتاه‌تری را برای رسیدن به سهمیه طی کنیم. آن هم باتوجه به این که به خاطر کمبود مهره تیمم خسته شده بود.

شفاف سازی درباره پرونده محمد بلبلی

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با شفاف سازی درباره قرارداد با محمد بلبلی که باعث بسته شدن پنجره فولاد شد، عنوان کرد: بهتر است در این زمینه شفاف سازی کنم تا هواداران فولاد مواردی را بدانند؛ یکی از فوتبالیست‌های بزرگ سابق ایران به من گفت که او شاگرد من بوده است و دوست دارد که به تیم شما بیاید که بعد نیز ماه رمضان بود که او به هتل لاله تشریف آورد و به اتفاق من، حمید رجبی دستیارم، رضایی مدیرعامل وقت باشگاه و عارف نیا وکیل باشگاه با او قرارداد امضا کردیم و بعد این بازیکن رفت. آن زمان فقط قرارداد بستیم و این بازیکن به ما گفت که رضایت نامه دارم و اصلا نیازی به رضایت باشگاه نیست. اگرچه بازیکن جوان و آینده‌داری بود اما با اشتباهی که انجام داد، دیدید که چه اتفاقاتی برای او رخ داد و آینده فوتبالی‌اش خراب شد و هم این که به باشگاه بزرگی مثل فولاد چه صدمه‌ای وارد شد. در خوزستان یکسری افراد می‌گویند پنجره فولاد به خاطر پول بسته شد یا این که می‌گویند قرارداد این بازیکن در جای دیگر بسته شد که بعد باید بعد جوابگو باشند. به هر حال واقعیت همینی است که اعلام کردم و مدیرعامل وقت باشگاه و وکیل باشگاه می‌توانند تایید کنند. این که بازیکن بعد به کجا می‌رود، در دست من یا باشگاه فولاد نیست و ما نمی‌توانیم بازیکن را تعقیب کنیم. به خاطر همبین اتفاقات هم خود بازیکن، هم ما و هم باشگاه استقلال تهران جریمه شدیم.

نکونام: اگر قرار باشد به عقب برگردم، قطعا نمی‌مانم

چرا برخی تیم‌ها پرونده‌های داخلی را نمی‌بازند؟

وی عنوان کرد: این اتفاقات خوب نیست و کم لطفی که در حق ما صورت گرفت این است که اشتباه را کسی دیگر انجام داد و بعد نیز بدترین نوع تنبیه برای باشگاه فولاد در نظر گرفته شد. نمی‌دانم چرا برخی تیم‌ها محال است در پرونده‌های داخلی ببازند و البته در پرونده‌های خارجی هم نمی‌برند زیرا در خارج قانون است و در این جا بحث ارتباط است. امیدوارم با آمدن عزیزی خادم و فدراسیون جدید، دیگر این اتفاقات دیگر رقم نخورد. به هر حال در حق فولاد کم لطفی شد. تیمی که می‌خواهد به جام باشگاه‌های آسیا برود، نمی‌تواند با هفت بازیکنی که ابتدای فصل جذب می‌کند و تیمی که سال قبلش با بودجه کم بسته شده بود، مقاومت کند و مقابل تیم‌های خوب کشورهای عربی دوام بیاورد. هر چی نامه زدیم و خواهش کردیم که نگاه ملی به ما شود، نشد. در ادامه نیز فکر می‌کردیم به خاطر حقانیتی که در این پرونده داریم، در نیم فصل می‌توانیم پنجره را باز کنیم که این مهم رقم نخورد.

هیچ وقت بهانه نیاوردم

نکونام افزود: تمام تیم ها که نیم فصل بازیکن جذب کردند، از موفق ترین تیم ها بودند؛ از پرسپولیس که قهرمان شد تا تیم های دیگر. ما نهایتا چهار بازیکن جوان آوردیم که با تیم تمرین کنند که وقتی مصدوم یا کرونایی داریم، نفرات‌مان به تعدادی برسد که بتوانیم تمرین کنیم. من هیچ وقت بهانه نیاوردم که تمرین را تعطیل کنم و جنگیدیم و تلاش کردیم و حتی با پنجره بسته تصمیم گرفتیم بیش‌تر تلاش کنیم. به بازیکنانم گفتم که این اتفاق افتاده و باید بیشتر زحمت بکشیم.

او در ادامه نیز خاطر نشان کرد: گروهی از دوستان زمانی که خودم اسپانیا بودم و آن‌ها با باشگاه لیورپول کار می‌کردند توانستند در بحث ریکاوری، فیزیوتراپی و تغذیه بازیکنان خیلی به ما کمک کنند. اگر در بازی آخر تلاش‌های پزشکان و فیزیوتراپ تیم نبود، قطعا زبیر نیک نفس و شیمبا به بازی نمی‌رسیدند ولی با تلاش آن‌ها رسدند و خوب هم بازی کردند و این چیزی بود که ما در کنار پنجره بسته، تلاش کردیم تیم را تقویت کنیم. مربی بدنساز ما اسپانیایی است و هشت سال در اوساسونا با هم بودیم و کاملا همدیگر را می‌شناسیم. او استاد و مدرس دانشگاه است و حتی در نساجی و خونه به خونه نیز او با من بود و خواهد بود.

قهرمانی تقدیم به مردم خوزستان و کارگران کارخانه فولاد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره بازی فینال هم گفت: در این بازی با احترام به تیم استقلال، تیم برتر میدان ما بودیم و اصلا کاری به پنالتی‌ها ندارم. استقلال را خیلی خوب آنالیز کرده بودیم و واقعا موقعیتی به استقلال ندادیم و یک اشتباه بود که تیم خودمان انجام داد و داشتیم گل می خوردیم و غیر از آن استقلال هیچ موقعیتی روی دروازه ما نداشت و اگر دقت می کردیم، از دقیقه ۷۷ تا ۹۰ می توانستیم سه گل بزنیم. حتی در وقت های اضافی تمتم برنامه ما این بود که بازی را ببریم و به خاطر همین تعویض نکردم. در نیمه دوم وقت های تلف شده که تعویض های تدافعی استقلال را دیدم، تصمیم گرفتم تعویض کنم تا پنالتی زن و پنالتی گیر داشته باشیم. خدا را شکر هم محسن فروزان پنالتی گرفت و هم بازیکنان تعویضی مان گل زدند و قهرمان شدیم. من این قهرمانی را باز هم می گویم که به مردم خوب خوزستان و کارگران کارخانه فولاد خوزستان، تقدیم می کنم.

اذیت شدم و سختی کشیدم

وی در باره شایعاتی در خصوص قطع همکاری با باشگاه فولاد، عنوان کرد: سخت است چون واقعا فولاد را دوست دارم و شرایط خیلی خوب و عالی بوده است اما یک جاهایی هم باید قبول کنیم که من اذیت شدم و سختی کشیدم. البته آن جا کسانی هستند که دوست دارند در باشگاه باشند و امتحان پس داده هستند که نه مردم و نه باشگاه قبول‌شان ندارند. این‌ها اذیت می‌کردند و متاسفانه اتفاقاتی می افتاد که دوست داشتند تیم نتیجه نگیرد. ولی باز هم می گویم، من هر باشگاهی که باشم، برای موفقیت آن تیم تلاش می کنم. سال بعد هم اگر فولاد باشم و به تیم دیگری بروم، به این صورت نیست که اگر فولاد را بردیم، خوشحالی نکنم. با هر تیمی که باشم، تمام تلاشم را می کنم که بهترین عملکردم را داشته باشم و تا جایی که دوست دارم، خوشحالی می کنم زیرا این وظیفه من به عنوان یک مربی حرفه‌ای است. هم‌چنین سال گذشته پس از هفت سال با یک بودجه واقعا پایین، فولاد را آسیایی کردیم. سعادت حردانی قراردادش ۴۰ میلیون تومان است و فکر نکنم کسی باور کند.

مردم خوزستان از مسوولان بخواهند که آذری بماند

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا ادامه همکاری شما به ماندن آذری در باشگاه فولاد گره خورده است؟ گفت: من با آقای آذری هم صحبت کردم و گفتم تا ندانم با چه مدیری قرار است کار کنم، در مورد قرارداد حرفی نمی زنم و این آخرین جلسه من با فولادخوزستان بود. باید بدانم که مدیرعامل باشگاه چه کسی است و این حق من است. کار کردن با آقای آذری برای من واقعا لذت بخش و فوق‌العاده بود. امیدوارم حتی اگر من از فولاد جدا شدم، آذری بماند زیرا واقعا چنین مدیری در فوتبال ایران کم است. مخصوصا در خصوص مربیانی که کار حرفه ای می کنند، او کاملا در کنارشان است. از مردم خوزستان می خواهم که از مسوولان بخواهند که آقای آذری در باشگاه فولاد بماند. به هر حال به باشگاه گفته‌ام که اول باید مدیریت باشگاه مشخص شود و نکته بعدی هم این که باید شرایط به صورتی فراهم شود که بتوانم کار کنم. من سه سال در آن باشگاه کار کرده‌ام و عملکردم مشخص است و اگر قرار باشد به عقب برگردم، قطعا نمی‌مانم اما شرایط مساعد باشد در خدمت باشگاه هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج