۱۱۴۴۴۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد

کپا آریسابلاگا، دروازه بان چلسی با درخشش در ضربات پنالتی بازی دیشب سوپرجام، به نوعی اتفاقات فینال جام اتحادیه فصل ۱۹-۲۰۱۸ را به فراموشی سپرد.

ورزش سه: حدود دو سال پیش بود که چلسی در فینال جام اتحادیه ۱۹-۲۰۱۸ مقابل منچسترسیتی قرار گرفت و بعد از تساوی بدون گل در وقت های قانونی و اضافه، در نهایت در ضربات پنالتی کار را به تیم پپ گواردیولا واگذار کرد تا دست آبی ها از کسب آن جام کوتاه ماند.

اما حادثه مهم آن بازی، در آخرین دقایق وقت های اضافی رخ داد، زمانی که بعد از مصدومیت کپا، ساری قصد داشت ویلی کابایرو را به زمین بفرستد اما دروازه بان اسپانیایی حاضر به ترک زمین نشد؛ اتفاقی که خشم شدید مربی ایتالیایی آبی ها را به همراه داشت. کپا نهایتا در زمین ماند و در ضربات پنالتی، یکی از ضربات بازیکنان حریف را گرفت اما نتوانست مانع از شکست چلسی شود.

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد

حالا و تقریباً دو سال بعد از آن اتفاقات جنجالی، دروازه بان اسپانیایی به جای کابوس چلسی در نقش ناجی این تیم ظاهر شد؛ جایی که کپا آریسابلاگا در دقیقه ۱۱۹ دیدار سوپر جام اروپا مقابل ویارئال توسط توماس توخل به زمین فرستاده شده تا در ضربات پنالتی به تیمش کمک کند.

البته دروازه‌بانی که در زمین حضور داشت یعنی ادوارد مندی برعکس عکس العمل کپا در جام اتحادیه، رفتار کاملا حرفه‌ای را از خود به نمایش گذاشت و با متانت کامل از زمین خارج شد تا گلر اسپانیایی به تیمش کمک کند؛ همین اتفاق هم رخ داد و کپا موفق شد با مهار دو پنالتی حریف زمینه‌ساز قهرمانی آبی‌های لندن در سوپرجام اروپا شود.

کپا که چندی پیش بابت آن رفتار جنجالی در فینال جام اتحادیه انگلیس از هواداران چلسی و سرمربی سابق آبی ها یعنی مائوریتزیو ساری عذرخواهی کرده بود، حالا با عملکرد خود در مسابقه شب گذشته به طور کلی آن اتفاق را به فراموشی سپرده و به نوعی آن اشتباه خود را جبران کرد.

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد

اما یک نکته قابل توجه در رابطه با عمل کرده کپا در ضربات پنالتی بازی شب گذشته وجود داشت. در واقع کپا در برابر هر هفت پنالتی ویارئال در بازی شب گذشته عکس العمل مشابهی داشت و به سمت راست دروازه حرکت کرد. جالب‌تر اینکه بازیکنان ویارئال سه ضربه پنالتی را به سمت راست دروازه بان اسپانیایی زدند که کپا موفق شد دو مورد آنها را مهار کند و همین موضوع زمینه‌ساز قهرمانی تیم توماس توخل در سوپرجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج