جاباما
۱۱۴۶۲۴۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پای اسرائیل هم به قرارداد نوراللهی کشیده شد!

داستان احمد نوراللهی و باشگاه پرسپولیس کمی عجیب است. عجیب از آن جهت که همه چیز بوی تفاهم و توافق می داد اما ناگهان نوراللهی مسیرش را به سمت دیگری تغییر داد.

طرفداری: احمد نوراللهی روز گذشته در حالی با باشگاه شباب الاهلی قرارداد بست که مدیر برنامه اش ساعتی قبل در دفتر باشگاه پرسپولیس حضور داشت!

پای اسرائیل هم به قرارداد نوراللهی کشیده شد!

داستان احمد نوراللهی و باشگاه پرسپولیس کمی عجیب است. عجیب از آن جهت که همه چیز بوی تفاهم و توافق می داد اما ناگهان نوراللهی مسیرش را به سمت دیگری تغییر داد.

سکانس اول: درخواست ۱۵ میلیاردی نوراللهی

داستان از پیشنهاد 15 میلیارد تومانی احمد به پرسپولیس شروع شد. روزی که او به باشگاه رفت و صادقانه اعلام کرد از قطر پیشنهادی دارد که 30 میلیارد تومان خالص نصیبش می شود و گفت حتی اگر پرسپولیس نصف این پول را به او بدهد، می ماند. اشاره او به پیشنهاد یک میلیون و دویست و پنجاه هزار دلاری الغرافه بود که به برخی رسانه ها دو میلیون یورو اعلام شد! در اولین مذاکره رو در رو جعفر سمیعی به نوراللهی اعلام می کند امکان پرداخت این پول را ندارد و هیچ تیمی در ایران نمی تواند به او چنین پولی بدهد. سمیعی به نوراللهی می گوید حاضر است 9 میلیارد تومان با او قرارداد ببندد چرا که او ملی پوش و بازیکن درجه یک تیم است.

سکانس دوم: تخفیف یک میلیاردی احمد به پرسپولیس

البته 9 میلیارد تومان رقمی نیست که با پیشنهاد قطری ها قابل مقایسه باشد و نوراللهی هم نمی پذیرد و می گوید سال قبل هم او در قیاس با بازیکنان تازه وارد تیم پول بسیار کمی گرفت و نمی تواند با این رقم، به قطری ها نه بگوید اما در ادامه مدیرعامل پرسپولیس با کمک اسپانسر باشگاه این رقم را به 11 میلیارد می رساند (قرار می شود اسپانسر پشت پیراهن دو میلیارد جداگانه به نوراللهی بدهد و او هم به شکل ویژه در پروژه های تبلیغاتی آنها حضور داشته باشد) و 3 میلیارد تومان هم آپشن قابل وصول ضمیمه قرارداد می کند و روز سه شنبه هفته گذشته با نوراللهی تماس می گیرد و به او اعلام می کند باشگاه می تواند تا 14 میلیارد به او بپردازد و آن یک میلیارد را هم تخفیف می خواهد.

گویا احمد تلفنی با این موضوع موافقت می کند و مدیرعامل پرسپولیس به او می گوید همین حالا برای امضا به دفتر باشگاه بیا اما نوراللهی که چند روز قبل از آن، برای مراسم سالگرد ازدواجش به استان گلستان رفته بود، به سمیعی می گوید شنبه تهران هستم و قرارداد می بندم.

سکانس سوم: پیشنهاد از امارات

خیال مدیرعامل پرسپولیس راحت می شود و او هم به بخش رسانه ای باشگاه اعلام می کند موضوع تخفیف دادن این بازیکن به پرسپولیس برجسته شود (البته در برجسته سازی این تخفیف، بزرگنمایی صورت می گیرد و به رسانه ها اعلام می شود نوراللهی 6 میلیارد تومان تخفیف داده است!) احمد تلفنی به یکی از مربیان پرسپولیس می گوید قید قطر را زده و خیال یحیی هم راحت می شود اما این بار پیشنهادی از امارات می رسد.

احمد نوراللهی از سازمان لیگ استعلام می گیرد که آیا می تواند برای بازی به امارات برود و گویا آنها هم می گویند اگر نام جعلی خلیج عربی از روی لیگ امارات و تورنمنت های داخلی این کشور برداشته شود، حضورش در این کشور مشکلی ندارد و نوراللهی چهارشنبه شب راهی امارات می شود تا باشگاه ناباورانه به مسیر تازه احمد نگاه کند.

سکانس چهارم: پرسپولیس قیمت را بالا می برد

گفته می شود سمیعی این بار برای حفظ نوراللهی از دو هوادار این تیم کمک می گیرد و آنها هم قبول می کنند 3 میلیارد تومان روی قرارداد نوراللهی بگذارند و رقم به 16 تا 17 میلیارد می رسد. مدیر برنامه ایرانی نوراللهی که مدعی است در جریان سفر او به امارات نیست و کارهای مربوط به قراردادش با تیم اماراتی را شخص دیگری که مقیم دبی است و قبلا کارهای اقامت بازیکنان ایرانی شاغل در امارات را انجام می داده، برعهده گرفته، به کمک باشگاه می آید و به احمد پیغام می دهد اگر قرارداد اماراتی ها تفاوت چندانی با مبلغ قطری ها ندارد، او به شرایط جدید پرسپولیس فکر کند و با همین مبلغ در پرسپولیس بماند.

سکانس پنجم: پای اسراییل هم وسط کشیده شد!

همزمان یک عده هم در تهران شروع به کارشکنی علیه نوراللهی می کنند. آنها ابتدا بحث ممنوع بودن بازی در امارات را پیش می کشند و سپس حرف از احتمال حضور یک بازیکن اسراییلی در الاهلی می زنند تا با این شایعه ها نوراللهی از عقد قرارداد با شباب الاهلی منصرف شود اما خیلی زود مشخص می شود این شایعه ها صحت ندارد و نه نام جام حذفی امارات نام جعلی خلیج عربی است و نه الاهلی بازیکنی از اسراییل را به خدمت می گیرد. گویا یکی از دلایل دلخوری نوراللهی که منجر به آن بیانیه خداحافظی و انتقاد از باشگاه شد، همین شایعه ها است.

احتمالا برای احمد این سوتفاهم پیش آمده باشد که کارشکنی ها از طرف باشگاه بوده تا او را در پرسپولیس نگه دارند! دوشنبه در فضای مجازی این خبر از آذر ماه سال گذشته دوباره بازنشر داده شد که رییس لیگ حرفه ای امارات با رییس لیگ حرفه ای اسراییل تفاهم نامه امضا کرده اند و باشگاه النصر هم یک بازیکن اسراییلی به خدمت گرفته و بعید نیست جذب بازیکنان ایرانی دامی برای آنها باشد و اماراتی ها بخواهند آنها را با بازیکنانی از سرزمین های اشغالی همبازی کنند! اما در امارات به نوراللهی اطمینان داده شد اصلا چنین برنامه ای در کار نیست و هدف باشگاه از جذب او، فقط فوتبالی است.

سکانس ششم: ارسال بی فایده پیش قرارداد به امارات

در نهایت مدیر برنامه ایرانی نوراللهی سه شنبه (دیروز) به باشگاه می رود و از مدیران پرسپولیس می خواهد پیش نویس قرارداد 16 تا 17 میلیارد تومانی احمد را آماده کنند تا او از این پیش نویس عکس بگیرد و برایش بفرستد و نوراللهی بداند پرداخت این پول تضمین شده است. باشگاه همین کار را انجام می دهد اما آنهایی که در امارات اطراف احمد بودند، او را دوره می کنند و قراردادی که ارزش آن برای سال اول یک میلیون و یک صد هزار دلار برابر با 29 میلیارد و 500 میلیون تومان به قیمت دیروز دلار در بازار آزاد و برای سال دوم یک میلیون و چهارصد هزار دلار است، امضا می شود.

سکانس آخر: پرسپولیس قصد دعوا ندارد!

احمد نوراللهی بعد از امضای قرارداد گله می کند که باشگاه می خواسته او را روبروی هواداران قرار بدهد و مدعی می شود باشگاه هیچ قدم مثبتی برای حفظ او برنداشت اما باشگاه در بیانیه ای تنها به حضور مدیر برنامه ایرانی احمد در باشگاه اشاره می کند تا به او یادآور شود مدیر برنامه اش هم شاهد است آنها حتی حاضر بودند بیش از 15 میلیارد صرف ماندنش کنند. باشگاه همچنین به مشکلات اقتصادی خودش اشاره و اعتراف می کند توان رقابت با تیم های عربی را ندارد.

پرسپولیس همچنین در بخش دیگری از بیانیه اش به هواداران می گوید بازیکن را برای ماندن تحت فشار قرار ندهید چون در این صورت آنها تصور می کنند باشگاه قصد داشته بازیکن را روبروی هوادار قرار بدهد. همین جمله ها پیامی است از طرف باشگاه به نوراللهی که پرسپولیس قصد ندارد با تو وارد دعوا شود. پرسپولیس بعد از تلاش نافرجام برای حفظ احمد، حالا سعی می کند خداحافظی اش با او دوستانه باشد. یحیی گل محمدی هم یک پیام برای احمد می فرستد و اولین عکس های نوراللهی با پیراهن شماره هفت الاهلی در تمرین این تیم رنگ غم انگیزی به پایان قصه می زند...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج