۱۱۴۷۰۳۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چالش فنی بعد ازجدایی قایدی و دیاباته

سال‌ها بود که استقلال در خط آتش شاهد زوجی موفق مانند آنچه قایدی و دیاباته در دو فصل اخیر پدید آوردند، نبود.

ایران ورزشی: سال‌ها بود که استقلال در خط آتش شاهد زوجی موفق مانند آنچه قایدی و دیاباته در دو فصل اخیر پدید آوردند، نبود. در فصل نوزدهم و بیستم این دو بازیکن توانستند تحولی بزرگ در خط حمله استقلال ایجاد کنند و خیلی‌ها را به یاد زوج‌های جذاب سال‌های دور استقلال بیندازند.

در دو فصل اخیر به واقع استقلال رشد قابل توجهی در خط حمله داشت و به رغم آنکه نتوانست جامی به دست آورد اما توانست با زوج قایدی و دیاباته امید‌های بسیاری در میان آبی دلان ایجاد کند و روزهای پررونق خط حمله استقلال را دوباره در ذهن هواداران خود تداعی کند. روزهایی که عنایتی-اکبرپور، برهانی-عنایتی و حتی فرهاد مجیدی در خط آتش نگاه‌ها را به سمت و سوی خود متوجه می‌ساختند.

این زوج (قایدی-دیاباته) اما در فصل آتی دیگر در خط حمله استقلال حضور نخواهد داشت. جدایی دیاباته از مدت‌ها قبل قطعی شده بود و مهدی قایدی نیز احتمالاً استقلال را ترک خواهد کرد. حتی اگر تصور کنیم قایدی در استقلال بماند و باشگاه استقلال از خیر حق انتقال این بازیکن بگذرد باز هم زوج طلایی دو فصل اخیر با خروج دیاباته از هم پاشیده و باشگاه استقلال باید مهاجمانی را به خدمت بگیرد که در کنار قایدی- اگر دراستقلال باقی بماند- بتوانند خط حمله‌ قابل قبولی را به وجود آورند.

به واقع در سال‌های اخیر بخصوص دو فصل قبل اگر مدیریت مطلوب‌تری در نقل و انتقالات انجام می‌شد و برخی بازیکنان در خطوط میانی و دفاع -حتی پست دروازه‌بان- از این تیم جدا نمی‌شدند و این اندازه تغییرات در استقلال به وجود نمی‌آمد چه بسا آبی‌ها به نتایج مطلوب‌تری نیز می‌رسیدند و قهرمان لیگ هم می‌شدند اما فقدان توازن میان خطوط سه گانه استقلال سبب شد تنها خط حمله استقلال درخشان ظاهر شود.

استقلال اکنون در موقعیتی است که همین ویژگی را هم در حال نابودی می‌بیند و مشخص نیست که چرا سرنوشت شیخ دیاباته در هفته‌های پایانی لیگ به گونه‌ای که دیدیم رقم خورد و در نهایت این بازیکن بدون آنکه درباره توافقات تازه با استقلال صحبتی به میان آورد، بی‌سر و صدا استقلال را به سمت دیارش ترک کرد.

دیاباته گرچه گاه با مصدومیت‌هایی مواجه و یا در ایامی به دلیل دریافت نکردن حقوق دیر به تمرین ملحق می‌شد اما بعد از تیام بهترین مهاجم خارجی تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شد و به گواه کارشناسان می‌توانست همچنان یکی از ارکان هجومی استقلال باشد.

انتقال قایدی بدون شک می‌تواند این بحران را بعد از جدایی دیاباته بزرگتر کند، کما اینکه اگر او نیز حفظ شود باشگاه استقلال با معضل بی‌انگیزگی احتمالی این بازیکن هم مواجه خواهد بود و از طرفی باید فردی را در کنار قایدی قرار دهد که قابلیت هماهنگی با کوچولوی ریزنقش استقلال را در خط حمله داشته باشد که این نیز مستلزم هزینه قابل توجهی است.

در واقع ساختن دوباره خط حمله استقلال یک مأموریت انکارناپذیر در نقل و انتقالات است و اگر مدیران باشگاه استقلال تصور می‌کنند صرفاً با داشتن ارسلان مطهری می‌توانند به نیازهای استقلال در خط حمله پاسخ دهند، سخت در اشتباهند. استقلال نیاز دارد در کنار مطهری، خاقانی و رمضانی مهاجمانی سطح بالا را به خدمت بگیرد تا در کوران رقابت‌های فصل آتی قابلیت رقابت با دیگر تیم‌ها را داشته باشد.

همین حالا خط حمله استقلال ولو با حفظ قایدی نسبت به خط حمله‌ای که در سپاهان شکل خواهد گرفت احساس ضعف می‌کند. سپاهانی‌ها با شهریار مغانلو به توافق نهایی رسیدند و اجازه ندادند سجاد شهباززاده نیز به تور پرسپولیس بیفتد و هر طور شده این بازیکن را هم در تیم خود حفظ کردند.

در پرسپولیس نیز تداوم حضور مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر، امید عالیشاه و حتی وحید امیری وضعیت مناسبی در خط حمله این تیم پدید می‌آورد ضمن اینکه سرخ‌ها بازیکنان دیگری را هم مد نظر دارند تا شاید عیار خط آتش خود را همچنان در سطح بالایی نگه دارند. در این میان استقلال با یک بلاتکلیفی در خط حمله خود مواجه است و مشخص نیست مدیران این باشگاه چه برنامه‌ای برای ساختن خطوط هجومی این تیم دارند.

پیش‌بینی اینکه سبحان خاقانی یا آرمان رمضانی در استقلال لیگ بیست و یکم چه وضعیتی داشته باشند دشوار است و حتی ممکن است این دو با افت فنی نیز مواجه شوند، بنابراین تا امروز تنها حضور مطهری در خط حمله استقلال قطعی به نظر می‌رسد و احتمالاً تا بعد از بازی با الهلال عربستان باید تا روشن شدن وضعیت قایدی تأمل کرد اما کمترین انتظاری که از یارگیران باشگاه استقلال می‌رود این است که بدون توجه به اینکه قایدی می‌ماند یا می‌رود مردانی را به عضویت استقلال درآورند که قابلیت به دست گرفتن ابتکار عمل را در مهم‌ترین نقطه هجومی استقلال داشته باشند تا آبی‌ها با خط حمله‌ای قابل قبول گام به لیگ آتی بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج