adexo3
۱۱۵۲۸۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پرسپولیس شانس صعود دارد، استقلال انگیزه قوی

استقلال شاید بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش و ثبات درونی دارد، چون واقعا شاید آن شاخصه گمشده این تیم هم این موارد باشد؛ چراکه آن‌ها هیچ وقت در این سال‌های اخیر ثبات و آرامش نداشته‌اند و من زمان‌های کمی یادم می‌آید که این تیم بی‌حاشیه بوده، آسوده و آرامش داشته باشد یا مربی آن احساس خطر نکند.

فرهیختگان: تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها طی دو روز آینده به مصاف حریفان خود خواهد رفت آن هم درحالی که رقبایشان خصوصا تیم‌های عربستانی تجهیز شده‌اند و نمایندگان ایران بسیاری از نفرات تاثیرگذار خود را از دست داده‌اند و شرایط چندان ایده‌آلی ندارند. درخصوص این بازی‌ها و وضعیت تیم‌های ایرانی برای مبارزه با نمایندگان تاجیکستان و عربستان با یکی از کارشناس‌های شناخته شده فوتبال همکلام شدیم. گفت‌وگو با مجید جلالی را در ادامه می‌خوانید.

از شرایط استقلال و بی‌ثباتی این تیم در این مدت صحبت‌مان را آغاز کنیم.

استقلال شاید بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش و ثبات درونی دارد چون واقعا شاید آن شاخصه گمشده این تیم هم این موارد باشد؛ چراکه آنها هیچ وقت در این سال‌های اخیر ثبات و آرامش نداشته‌اند و من زمان‌های کمی یادم می‌آید که این تیم بی‌حاشیه بوده، آسوده و آرامش داشته باشد یا مربی آن احساس خطر نکند یا مدیرش بداند که همه به او اعتماد دارند و بتواند طبق برنامه مشخص قبلی در یک زمانبندی خاص کارش را انجام بدهد. واقعا نداشتن این موارد برای یک باشگاه پرطرفدار وضعیت خوبی نیست ضمن اینکه در نقل‌وانتقالات هم نمی‌توانم بگویم استقلالی‌ها عالی عمل کردند اما بد هم نبودند. با این حال باید یک مقدار منتظر بمانیم چون نمی‌دانم سطح هماهنگی آنها در بازی اول تا چه اندازه خواهد بود چون در مقابل الهلال بازی سنگینی را خواهند داشت اما از نظر سطح‌ انگیزشی می‌دانم که آنها خیلی قوی و خوب هستند و تمام ارکان این تیم از بازیکنان و مربیان لحظه شماری می‌کنند برای مصاف مقابل الهلال.

می‌توان رویاپردازانه به این دیدار نگاه کرد یعنی طوری که استقلال بتواند در این دیدار حریف مقتدر و پولدار عربستانی را شکست بدهد؟

به نظر من کار آنها خیلی مشکل و سخت است به خاطر اینکه واقعا استقلالی‌ها در اردوی مناسبی داشتند و نه تمرینات منظم و مداومی را پشت سر گذاشتند هرچند از جزئیات برگزاری تمرینات آنها بی‌خبر هستم. این درحالی است که آنها چندین هفته می‌شود که از شرایط مسابقه هم دور هستند و فقط با جذب چند بازیکن سعی کردند تا نقاط ضعف خود را پوشش بدهند بنابراین فقط باید سعی کرد تا ببینیم آیا آن سطح‌ انگیزشی می‌تواند به آنها در این دیدار کمک کند یا خیر. البته اگر استقلال بتواند کاری بکند که در ۲۰ دقیقه اول و سپس در نیمه اول بازی متعادلی را انجام بدهد شاید بتوان به آنها امیدوار بود.

اما هواداران این تیم کمی تا قسمتی به خاطر وضعیت استقلال و بی‌برنامه بودن آنها در این مدت و مواردی که شما اشاره کردید استرس شکست پرگل مثل دیدار مقابل العین امارات را دارند در این خصوص چه صحبتی دارید؟

اینکه آنها نگران هستند حق دارند چون آنها هم وضعیت تیم خود را کاملا دنبال می‌کنند و می‌دانند که این تیم هفته‌ها می‌شود که از شرایط مسابقه به دور بوده و درگیر مسائل ریزودرشت زیادی در این مدت شده است و بالاخره آنها هم این مسائل را به خوبی می‌دانند و از جزئیات آن آگاه هستند و اگر هم هواداران استقلال نگرانند کاملا حق دارند.

فکر می‌کنید چالش‌ها و ماجراهایی که به آنها اشاره کردید اعم از دعواهای مدیریتی و مسائل مختلف مربوط به نقل‌وانتقالات این باشگاه تا چه اندازه روی روند استقلال در دیدار مقابل الهلال تاثیرگذار باشد؟

صددرصد تاثیر‌گذار است. شما الان نگاه کنید هر سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور در حوزه مدیریتی دچار تنش هستند. در این بین تیم تبریزی خیلی بیشتر و پرسپولیس هم کمتر اما در هر صورت هر سه تیم با تنش‌های زیادی در این عرصه دست‌وپنجه نرم می‌کنند و این اصلا چیز خوبی نیست. شما ببینید چیزی که تجربه به ما می‌گوید وقتی دولت‌ها عوض می‌شوند در فاصله ۳ تا ۶ ماه بعد از آن تقریبا همه مدیران باشگاه‌ها نیز عوض می‌شوند و این موضوع را تجربه می‌گوید اما الان تغییر و تحولات زودتر از حد میانگین آغاز شده و زیر سه ماه از آغاز کار دولت جدید تغییرات کلید خورده است آن هم در آستانه یک چنین بازی‌هایی و تیم‌هایی مثل استقلال و تراکتور به واسطه همین امر عملا به مشکل خورده‌اند و تکلیف خود را نمی‌دانند.

همچنین پرسپولیس نیز از لحاظ مدیریتی درحال حاضر بلاتکلیف است. این مسائل نمی‌تواند برای ۳ تیم ما شرایط خوبی را ایجاد کند. با این حال استقلال بابت این تنش‌های مدیریتی در این مدت بسیار متضرر شده چون آنها ماه‌هاست که با این تنش‌ها مواجه هستند و این تاثیر خود را روی روند این تیم چه بخواهیم و چه نخواهیم می‌گذارد.

به پرسپولیس برسیم. این تیم چه از لحاظ مدیریتی و چه از لحاظ بسته شدن تیم شرایط بهتری نسبت به استقلال و تراکتور داشته و تقریبا با ثبات‌تر عمل کرد. درخصوص شرایط سرخ‌پوشان در آستانه دیدار مقابل استقلال تاجیکستان صحبت کنید.

من برای پرسپولیس شانس بسیار بیشتری قائل هستم. اول به خاطر سطح کیفی حریف این تیم شانس پرسپولیسی‌ها بالاتر است دوم اینکه آنها در فصل نقل‌وانتقالات یکی از سه تیمی بودند که بهترین عملکرد را در این فصل داشتند. درست است که پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات دو سه بازیکن تاثیر‌گذار خود را از دست داد اما بازیکنانی را هم که جذب کردند که براساس نیازهای خود بوده و خریدهای هدفمندی را انجام دادند و این خریدها در پست‌هایی بوده که واقعا به آن نیاز داشتند و این یک موضوع مهم است که شما در فصل نقل‌وانتقالات هوشمندانه یار بگیرید.

بنابراین می‌توان به شرایط این تیم امیدوار‌تر بود. این درحالی است که مربیان پرسپولیس با آرامش بیشتری بالای سر این تیم هستند و خود این ثبات و آرامشی که در بین کادرفنی این تیم وجود دارد خیلی می‌تواند در روند تیمی سرخ‌پوشان تاثیرگذار باشد. آنها حتی در پست‌هایی که یار از دست دادند در طول فصل هم که می‌دیدیم بازیکنان جایگزین مناسبی داشتند که حتی مجبور می‌شدند هر بار یکی از آنها را بیرون بگذارند. بنابراین پرسپولیس از جدایی بازیکنان تاثیرگذار خود خیلی متضرر نمی‌شود ضمن اینکه حریف آنها نیز از لحاظ کیفی متوسط‌تر بوده و من معتقدم که این تیم می‌تواند از این مرحله عبور کند.

با جدا شدن محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو که به نوعی ستون فقرات پرسپولیس بودند باز هم می‌توان به روند خوب این تیم در دیدارهای آینده و به‌خصوص بازی مقابل استقلال تاجیکستان امیدوار بود؟

آنها در غیاب این تعداد از بازیکنان دچار مشکل نمی‌شوند. آن سه بازیکنی که رفتند حتی در طول فصل در جمع خود بازیکنان پرسپولیس جایگزینان مناسبی داشتند چه برسد به آنهایی که حالا جذب شده‌اند. درست است که بازیکنی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان از این تیم جدا شده اما آنها بازیکنی مانند ابراهیمی و نعمتی را جذب کردند و مطمئن باشید به‌طور مثال بازیکنی مانند علی ابراهیمی بعد از ۵ بازی برای پرسپولیس شما خواهید دید که خیلی راحت در جمع بازیکنان این تیم جا افتاده و جای خودش را تثبیت کرده است. من با ابراهیمی کار کرده‌ام و اگر او روی کارش تمرکز داشته باشد یکی از بهترین مدافعان لیگ خواهد بود. حتی نعمتی نیز بازیکن بسیار خوبی به‌شمار می‌رود بنابراین به جای بازیکنانی که از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شدند آنها بازیکنان خوبی را جذب کردند.

یعنی با جدایی نوراللهی هم این تیم دچار مشکل نخواهد شد؟

احمد نوراللهی درحالی از پرسپولیس جدا شده که بازیکنی مانند رضا اسدی به این تیم آمده و حتی شاید یحیی گل‌محمدی به اسدی بازی ندهد چون خودشان بازیکنانی مانند کامیابی‌نیا و سرلک را دارند و به راحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند هر چند شنیده می‌شود کامیابی‌نیا مصدوم بوده و نمی‌تواند از ابتدا پرسپولیس را در این دیدار همراهی کند. در خط حمله نیز پرسپولیسی‌ها قبل از اینکه شهریار مغانلو را جذب کنند عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی به راحتی برای این تیم گلزنی کرده و کار خود را انجام می‌دادند و عملکرد خیلی خوبی هم داشتند ضمن اینکه آنها مهاجمان خوبی را هم برای خط حمله کسب کردند. پرسپولیسی‌ها نوک سرعتی مثل حامد پاکدل را جذب کرده‌اند و به نظر من گزینش نفراتی که این تیم انجام داده خیلی هوشمندانه و کارآمد بوده است و من معتقدم که آنها از این بابت مشکلی پیدا نخواهند کرد.

جدا شدن موقتی کریم باقری و همراهی او با تیم ملی و دوباره بازگشت وی به جمع پرسپولیسی‌ها نمی‌تواند مشکل ساز باشد؟

کریم باقری به‌طور مقطعی به تیم ملی رفت و دوباره بازگشت و در حوزه فنی خیلی اتفاق خاصی به‌شمار نمی‌رود و چیزی نیست که از لحاظ فنی نبود او برای پرسپولیسی‌ها مشکل ایجاد کند. شاید مثلا از لحاظ ذهنی و روانی یا انضباطی یا تجربیات قدیمی می‌تواند حضور این مربی را در ترکیب پرسپولیسی‌ها برجسته و مهم قلمداد کند اما در مجموع این موضوع هم خللی را در روند این تیم ایجاد نخواهد کرد.

درخصوص تراکتور اگر بخواهید یک ارزیابی داشته باشید با توجه به شرایط اسفبار این تیم چه صحبتی خواهید کرد؟

در هر صورت شرایط تراکتور از سایر تیم‌های این مرحله به مراتب بدتر است و من معتقدم این تیم تبریزی نمی‌تواند روی این مرحله حساب زیادی باز کند. بهترین کار این است که آنها این بازی را انجام بدهند برای اینکه بتوانند آینده خود را بسازند تراکتور می‌تواند در این بازی از جوانان خود استفاده کرده و ببیند که آنها چه کیفیتی داشته و در آینده چقدر می‌توانند به دردشان بخورند چون در هر صورت آنها واقعا وضعیت نابسامانی دارند و تا دو روز قبل اصلا معلوم نبود که به مصاف النصر عربستان خواهند رفت یا خیر. بنابراین آنها شرایط بسیار سختی را خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج