۱۱۵۸۴۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نیکبخت: امیدوارم رنگ‌بازی به تیم ملی رخنه نکند

به نظر من فوتبال به قدری بالا و پایین دارد که هیچ موقع نمی‌توانیم حتی با برتری مقابل امارات هم این‌طور فکر کنیم که، چون در ۳ بازی ابتدایی پیروز شده‌ایم و ۹ امتیاز کامل را کسب کردیم نتیجه بگیریم که صددرصد به جام‌جهانی صعود می‌کنیم.

فرهیتگان: تیم ملی فوتبال ایران به هفته سوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی رسید و قرار است پنجشنبه آینده مقابل امارات در این کشور صف‌آرایی کند. این درحالی است که شاگردان اسکوچیچ دو دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و با برتری مقابل امارات با ۹ امتیاز وضعیت بسیار خوبی در جدول خواهد داشت. البته علیرضا نیکبخت‌واحدی معتقد است فوتبال به قدری بالا و پایین دارد که در صورت برتری مقابل امارات هم از حالا نمی‌توان صعود را قطعی دانست همان‌طور که در دوره قبل این رقابت‌ها در اوج ناامیدی، تیم ملی به‌عنوان صدرنشین صعود کرد. درخصوص دیدار مقابل امارات و برخی شائبه‌ها درخصوص ملی‌پوشان حاضر در لیگ‌های حوزه خلیج‌فارس و همچنین باز شدن دوباره پای ایرانی‌ها به لیگ برتر امارات و سایر مسائل مرتبط با ستاره پیشین تیم ملی به صحبت پرداختیم. گفت‌وگو با نیکبخت‌واحدی را در ادامه می‌خوانید.

به بازی مقابل امارات رسیدیم. شما تجربه بازی در این کشور را دارید و احتمالا از شرایط فنی و زیرساخت‌های اماراتی‌ها آگاه باشید.

اگر نخواهیم این بازی را حساس جلوه بدهیم من معتقدم دیدار با امارات می‌تواند پله صعود تیم ملی ایران باشد. این درحالی است که همیشه هر وقت تیم ملی، حریفانش را دست‌کم گرفته از همان تیم ضربه خورده و امارات هم از این قاعده مستثنی نیست. نباید در وهله اول آنها را دست‌کم بگیریم هرچند با این امکانات و زیرساخت‌هایی که اماراتی‌ها دارند و در این چند سال از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در فوتبال پیشرفت کرده‌اند به نظر من می‌توانند برای ایران دردسرهایی را ایجاد کنند.

با این حال اگر بچه‌های ما در این بازی خودشان باشند خیلی راحت می‌توانیم امارات را در کشور خودش از پیش رو برداشته و امتیاز هفته سوم رقابت‌ها را از آن خود کنیم تا به این ترتیب با ۹ امتیاز کامل از ۳ دیداری که پشت سر گذاشتیم، در صدر جدول رقابت‌ها قرار بگیریم که این موضوع هم برمی‌گردد به مسائل روحی و روانی بازیکنان در روز مسابقه و نحوه آمادگی آنها در این چند روز باقی مانده.

می توان گفت که اگر 3 امتیاز دیدار با امارات را بگیریم نصف مسیر صعود را در پایان هفته سوم پیموده و خیال‌مان از این بابت راحت خواهد شد؟

خیر، چون مرحله به مرحله و هفته به هفته بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. نباید همین الان هم به این موضوع دلخوش باشیم که در صدر جدول هستیم، اگر یادتان باشد در مرحله قبلی خوش‌بین‌ترین هواداران هم به صعود تیم ملی از گروهش امیدوار نبودند اما دیدید که اتفاقات خوبی افتاد و تیم ملی فوتبال ایران به‌عنوان تیم اول راهی مرحله بعد رقابت شد. به نظر من فوتبال به قدری بالا و پایین دارد که هیچ موقع نمی‌توانیم حتی با برتری مقابل امارات هم این‌طور فکر کنیم که چون در ۳ بازی ابتدایی پیروز شده‌ایم و ۹ امتیاز کامل را کسب کردیم نتیجه بگیریم که صددرصد به جام‌جهانی صعود می‌کنیم.

امارات فعلی با تیمی که در زمان شما به میدان می‌رفت چه تفاوت‌هایی کرده است؟

اگر حقیقت موضوع را بخواهید من روند و شرایط تیم ملی این کشور در دوران فعلی دنبال نکرده و اطلاعی ندارم اما وقتی فدراسیون فوتبال امارات برای تیم ملی این کشور یا باشگاه‌های اماراتی این همه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند ستاره‌های فوتبال ایران، آسیا و اروپا را به خدمت بگیرند مطمئن باشید آنها روزبه‌روز درحال پیشرفت هستند. به نظر من تفاوت‌های امارات امروز با آن سال‌هایی که بازی می‌کردم این است که از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و توسعه زیرساخت‌ها و حضور بازیکنان مطرح در فوتبال این کشور، آنها در این سال‌ها به مراتب پیشرفت کردند و همین موضوع می‌تواند موید آن باشد که آنها در چند سال آینده بتوانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند، هرچند در همه این سال‌ها کشورهای حوزه خلیج‌فارس امکانات زیادی داشته و از زیرساخت‌های خوبی برخوردار شده‌اند اما چون فوتبال آنها به فوتبال ایران نمی‌چربد همیشه در این مدت زیرسایه تیم ملی ایران قرار داشتند اما اگر امارات با همین دست فرمان پیش برود می‌توانند طی سال‌های آینده به یکی از قطب‌های فوتبال آسیا تبدیل شود.

یک موضوعی که همیشه در این سال‌ها در رسانه‌ها مطرح شده به جذب هدفمند بازیکنان ایرانی توسط لیگ‌های همین کشورها اشاره می‌شود مبنی‌بر اینکه آنها قصد دارند با این هدف یعنی جذب ملی‌پوشان کشورمان برای مقابله با قدرت تیم ملی این دسته از بازیکنان را از کورس خارج کنند. شما چقدر با این موضوع موافق هستید. درحال حاضر این صحبت‌ها درخصوص احمد نوراللهی و مهدی قایدی شنیده می‌شود!

من هم این صحبت‌ها را شنیده‌ام اما به نظر من فوتبال آنقدر کثیف نشده است که بخواهیم در خارج از فوتبال به این شکل نتایج را رقم بزنیم. درباره بازیکنانی که گفتید حتما مربی صلاح دانسته و این بازیکنان را نیمکت‌نشین کرده است. من نتایج و اخبار بازی‌ها را پیگیری می‌کنم و مربی تصمیم گرفته که چند بازی مثلا نوراللهی را بیرون بگذارد. به نظر من این‌طور نیست که بخواهیم فکر کنیم بیرون از زمین فوتبال به این شکل نتایج رقم می‌خورد. بعید می‌دانم این صحبت‌ها صحت داشته باشد ضمن اینکه اگر بازیکنان ما حرفه‌ای باشند، خودشان را مطمئنا از لحاظ بدنی و روحی و روانی در آمادگی نگه داشته تا اگر خدای ناکرده این اتفاقات افتاد و چنین اهدافی وجود داشت به تیم ملی لطمه نخورد.

بازگشت بازیکنان ایرانی به امارات بعد از چند سال را چطور ارزیابی می‌کنید. این موضوع به نفع فوتبالیست‌های ایرانی است یا فوتبال امارات؟

صددرصد این موضوع به نفع فوتبال امارات است؛ چراکه داریم پتانسیل فوتبالیست‌های ایرانی را در تیم‌های مطرح اروپایی می‌بینیم. نمونه‌هایی مانند سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی این حرف من را به اثبات می‌رساند که چه بازیکنان باکیفیتی را در فوتبال اروپا داریم، ضمن اینکه در این چند سال در بحث ترانسفر بازیکن به اروپا و عملکرد بازیکنان ایرانی پیشرفت محسوسی داشته‌ایم و آنها شایستگی‌های خود را نشان دادند.

به همین دلیل به نفع اماراتی‌هاست که از بازیکنان ایرانی استفاده می‌کنند. آنها از این جنبه سود می‌کنند که بازیکنان ایرانی نسبت به اروپایی‌ها نسبت به کیفیتی که دارند ارزان‌تر هستند به همین دلیل آنها روبه بازیکنان آسیایی ازجمله ایرانی‌ها می‌آورند این درحالی است که این موضوع فقط از لحاظ مالی و امکانات به سود بازیکنان ایرانی بوده در غیر این صورت از لحاظ فوتبالی همه ما می‌دانیم که ایران قطب اول فوتبال آسیاست و از این جهت اماراتی‌ها چیزی به فوتبالیست‌های ایرانی اضافه نمی‌کنند.

به نظر شما قایدی برای ادامه مسیر فعالیت خود در فوتبال انتخاب خوبی داشت؟

من به تصمیم مهدی و تفکراتش احترام می‌گذارم به نظر من این بازیکن با این سن و سالی که دارد نسبتا حرفه‌ای رفتار می‌کند و امیدوارم که موفق باشد و زودتر بتواند مراحل پیشرفت را طی کند. سن او سنی است که الان به درد اروپا می‌خورد اما اینکه مهدی تصمیم درستی را گرفت یا خیر در این خصوص باید ببینیم بازیکن چه اهدافی را در سر دارد و برنامه چند ساله‌ای را برای موفقیت خودش در فوتبال تدارک دیده است.

این درحالی است که خیلی از بازیکنان بزرگ ما مثل مسعود شجاعی و خیلی‌های دیگر کار خود را از امارات آغاز کردند و بازیکنان بزرگ دیگری مثل علی کریمی، علی دایی، فرهاد مجیدی یا حتی خود من در این کشور بازی کردیم. پس به نظرم باید اهداف مشخص شده را ببینیم که بازیکن چه در سر دارد. مهدی هم حتما هدف‌هایی را برای خودش پیش‌بینی کرده است و دوست دارد در آینده در تیم یا لیگ خاصی بازی کند بنابراین این موضوعات به تفکرات و اهداف بازیکن مربوط می‌شود.

دوباره به تیم ملی برسیم اسکوچیچ همچنان با این تیم پیروزی‌های پیاپی را جشن می‌گیرد.

امیدوارم همین روند ادامه پیدا کرده و ما مثل زمان سرمربی قبلی راحت به جام‌جهانی صعود کنیم و در این زمینه بدون دغدغه باشیم. ما هم مثل همه مردم وقتی این نتایج را می‌بینیم خوشحال می‌شویم و امیدوارم این پیروزی‌ها تداوم داشته باشد.

برخی افراد در این مدت از دعوت پکیجی بازیکنان به تیم ملی خبر دادند حتی در این رابطه در اردوی قبلی شاهد حضور بازیکنان جدید و عجیبی بودیم که در این اردو خبری از حضور آنها نیست. آیا این مسائل را قبول می‌کنید؟

امیدوارم این اتفاقات رنگ بازی که همه در فوتبال می‌بینیم به تیم ملی رخنه نکند چون معتقدم در این دوره زمانی که مردم دارند از همه چیز زده می‌شوند مطمئنا اگر این اتفاقات صحت داشته باشد از فوتبال هم زده خواهند شد، به نظرم نباید خیلی به حواشی بپردازیم و اگر این مسائل ثابت شد بعد می‌توانیم در این خصوص صحبت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج