۱۱۵۸۴۳۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لیورپول – منچسترسیتی؛ نبرد غول‌ها در مرسی‌ساید

در حساس‌ترین دیدار هفته هفتم لیگ برتر و یکی از حساس‌ترین دیدار‌های کل فصل، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

خبرورزشی: امشب ساعت ۱۹ سوت آغاز حساس‌ترین دیدار هفته هفتم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه آنفیلد توسط پل تیرنی به صدا درخواهد آمد. لیورپول و منچسترسیتی قهرمانان ۲ فصل اخیر لیگ به مصاف هم خواهند رفت.

لیورپول؛ ما زود برگشتیم

قرمزهای مرسی‌ساید یک فصل سخت را هرطور بود سپری کردند و حالا دوباره یک تیم قدرتمند و مدعی شده‌اند. لیورپول که چند روز پیش ۵ گل به پورتو زد، هفته قبل در اولین بازی با تیمی غیر از تیم‌های بیگ‌سیکس متوقف شد و ۳ گل هم از برنتفورد دریافت کرد، اتفاقی که برای یورگن کلوپ کمی نگران‌کننده خواهد بود، چرا که قبل از آن فقط یک گل مقابل چلسی خورده بودند.

حالا مقابل خط حمله قوی سیتیزن‌ها کار سختی خواهند داشت. مسئله وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم در دیدار قبلی در آنفیلد از سیتی ۴ گل خوردند، اما بدون ویرجیل فان‌دایک. به طور کلی نمی‌توان گفت لیورپول مثل تیم فصل قبل است و می‌تواند با گرفتن امتیازهای کامل در دیدار با سیتی صدر جدول را حفظ کند. لیورپول قبل از شکست فصل پیش در ۱۷ بازی خانگی مقابل سیتی ۱۲ برد و ۵ تساوی داشته، حالا هم که هواداران‌شان برگشته‌اند.

منچسترسیتی؛ همان تیم قدرتمند همیشگی

سیتیزن‌ها آنقدر خوب هستند که یک بازی دور از انتظار مقابل ساوتهمپتون باعث شد از آن‌ها انتقاد شود، اما نگاهی به عملکرد کلی‌شان تا اینجای فصل نشان می‌دهد باز هم مدعی قهرمانی خواهند بود. سیتی بعد از شکست هفته نخست مقابل تاتنهام دیگر گل نخورده و خط دفاعی مستحکم تیم پپ گواردیولا حالا آزمون سختی مقابل لیورپول خواهد داشت. در واقع دو تیم آماده در خط حمله می‌توانند خط دفاعی رقیب‌شان را محک بزنند. اگرچه بردهای اخیر سیتی در لیگ برتر اقتصادی بوده، اما پیروزی مقابل چلسی اهمیت زیادی داشت.

چلسی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را از پپ و شاگردانش گرفت و در ۳ بازی آخر این تیم را برده بود، در نتیجه همان برد یک گله در استمفوردبریج اهمیت دوچندانی داشت. حالا به مصاف لیورپول خواهند رفت که در ۳ بازی آخر مقابل آن نتایج خوبی گرفته‌اند، ولی فراموش نکنید مدت‌ها در آنفیلد ناکام بودند و حالا هم هواداران رقیب بازگشته‌اند.

آخرین جدال

فوریه ۲۰۲۱ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، لیورپول در آنفیلد ۴ بر یک به منچسترسیتی باخت. گوندوغان (۲ مرتبه)، استرلینگ و فودن برای سیتی و صلاح برای لیورپول گلزنی کردند.

آمار بازی

۴۸) لیورپول و منچسترسیتی ۴۸ مرتبه در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند. ۲۰ برد برای لیورپول ثبت شده و سیتی در ۱۱ بازی برنده بوده. ۱۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۳) منچسترسیتی در ۳ بازی آخرش مقابل لیورپول که همه آن‌ها لیگ برتری بوده، شکست نخورده. در ۲ بازی سیتیزن‌ها ۴ گل زده‌اند.
۱۷) سیتیزن‌ها در دیدار برگشت فصل قبل موفق شدند در آنفیلد پیروز شوند، اتفاقی برای‌شان در ۱۷ بازی متوالی لیگ برتری رخ نداده بود. سیتی در ۱۷ بازی قبل از آن در مرسی‌ساید ۵ تساوی و ۱۲ شکست داشت.
۶۸) لیورپول از سال ۱۹۵۳ به بعد در ۲ بازی متوالی در آنفیلد مقابل منچسترسیتی شکست نخورده. منچسترسیتی در پی شکستن طلسم ۶۸ ساله است.
۱) لیورپول در ۷ بازی آخرش مقابل مدافعان عنوان قهرمانی فقط یک برد داشته، در ۴ بازی باخته و به ۲ تساوی رسیده. تنها تیمی که برده‌اند منچسترسیتی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بوده.
۶) محمد صلاح در ۵ بازی آخر لیورپول روی ۶ گل تأثیر مستقیم داشته. ستاره مصری لیورپول ۴ گل زده و ۲ پاس‌گل ارسال کرده.
۲) رحیم استرلینگ وینگرم منچسترسیتی در ۲ بازی از ۳ بازی آخرش مقابل لیورپول گل زده. استرلینگ در حالی چنین رکوردی زده که در ۸ بازی قبل از آن نتوانسته بود دروازه تیم سابقش را باز کند.
۸) یورگن کلوپ بیش از هر مربی دیگری پپ گواردیولا را برده. سرمربی لیورپول ۸ برد مقابل سرمربی منچسترسیتی دارد.

مصدومان و محرومان

تیاگو آلکانتارا و هاروی الیوت مصدومان لیورپول هستند که قطعاً به این بازی مهم نمی‌رسند. وضعیت ترنت الکساندر آرنولد هم مشخص نیست و احتمال دارد او هم به دیدار با سیتی نرسد. ایلکای گوندوغان تنها مصدوم منچسترسیتی است که در آنفیلد بازی نخواهد کرد. اولکساندر زینچنکو هم مصدوم بوده و شاید در ترکیب تیم پپ قرار نگیرد. بنژامن مندی هم که همچنان در زندان به سر می‌برد!

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، میلنر، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، جونز، صلاح، مانه و ژوتا

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، لاپورت، کانسلو، سیلوا، رودری، فودن، دبروینه، گریلیش و ژسوس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج