۱۱۵۸۹۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جهانبخش: جلوی شیطنت‌ها را نمی‌شود گرفت

علیرضا جهانبخش گفت: شایعه رابطه سرد بازیکنان و کادر فنی این تیم صحت ندارد و نتایج رقم خورده بهترین پاسخ به شایعات است.

خبرورزشی: علیرضا جهانبخش گفت: شایعه رابطه سرد بازیکنان و کادر فنی این تیم صحت ندارد و نتایج رقم خورده بهترین پاسخ به شایعات است.

جهانبخش: جلوی شیطنت‌ها را نمی‌شود گرفت

علیرضا جهانبخش درباره شرایط خوب تیم ملی در آستانه دو بازی حساس مقابل امارات و کره جنوبی مصاحبه‌ای انجام داد و به نکته‌هایی اشاره کرد که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌خوانید:

*تیم ملی در چند سال گذشته شرایطی داشت که بسیاری از تیم‌های آسیایی می‌دانستند برای پیروزی یا گرفتن امتیاز مقابل ایران دچار مشکل خواهند شد، اما اتفاقات دوره قبل در زمان ویلموتس شرایط را تغییر داد و بسیاری از همین حریفان تصور کردند دوران تیم ملی ایران کم کم به سر رسیده و حالا زمان پیروزی و ضربه زدن است. با این حال با تغییر کادر فنی و تلاشی که بازیکنان انجام دادند، به نظر دوباره همان تصور گذشته ایجاد شده است و رقبا با ترس مقابل ایران حاضر می‌شوند.

*ما همیشه و در همه دوران یکی از تیم‌هایی بودیم که بازی کردن مقابل‌مان سخت بوده است و در این چند سال هم نشان دادیم که در هر تورنمنتی می‌خواهیم بهترین شرایط را داشته باشیم. قطعاً در بازی‌های مقدماتی جام جهانی دوره‌های قبلی و البته به جز جام ملت‌های آسیا که بدشانسی آوردیم، این شرایط مثبت همیشه وجود داشته است و حریفان با نگاه‌های متفاوت مقابل ما بازی می‌کنند. در یک زمان کوتاهی این نگاه‌ها نسبت به تیم ملی ایران تغییر کرد که علتش را بارها گفتیم، اما باز هم نشان دادیم این نسل از نظر فنی، حرفه‌ای و حتی شخصیتی چقدر خوب هستند. بسیاری از بچه‌های تیم ملی اکنون لژیونر هستند و بیرون از کشور بازی می‌کنند و حتی آنهایی که داخل بازی می‌کنند، شخصیت و ذهنیت بسیار خوبی دارند که باعث شده است این روند در تیم ملی به وجود بیاید.

*این تیم ملی هم از تیم‌های پایه و در دوره‌های قبل تشکیل شده است و همین مسئله باعث شد تیمی منسجم داشته باشیم و تیم ملی به شکلی پیش برود که نسل به نسل رو به جلو حرکت کند. این نسل و بچه‌های نسل قبل از ما از جمله احسان و کریم یا نسل جدید، نسل‌های خوبی هستند که کنار هم قرار دارند. این تلفیق باعث شده است اکنون تیم ملی با میانگین سنی خوب تشکیل شود و نسبت به میانگین سنی، صاحب تجربه خوبی هم باشد. بازیکنانی اکنون در تیم ملی هستند که هر کدام حداقل یک جام جهانی و جام ملت‌ها دیده‌اند و شرایط به گونه‌ای است که می‌خواهیم پتانسیل خود را نشان دهیم. این نسل یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران است و بارها گفته‌ام که می‌تواند چندین سال آینده فوتبال کشور را بیمه کند.

*بازی بیرون خانه همیشه سخت است. قطعاً تمام تلاش‌مان را می‌کنیم نتیجه را به سمت خودمان بیاوریم و در نهایت بازی به سود ما رقم بخورد. با این حال در چنین تورنمنت‌هایی، همه بازی‌ها سخت است و در این برهه نیز شرایط سخت‌تر می‌شود. امیدوارم بتوانیم با همان انگیزه و شادابی بازی‌های قبل ادامه بدهیم و شرایط مناسبی را رقم بزنیم و مسیر، مسیر خوبی باشد.

*موضوع نباختن به کره جنوبی نیست و اکنون نباید به این مسائل فکر کرد و باید بازی به بازی پیش برویم. قطعاً آنها دنبال نتیجه گرفتن مقابل ما هستند تا شرایط خود را بهتر کنند، اما امیدوارم ما در بازی مقابل کره جنوبی از امتیاز میزبانی استفاده بهینه‌ای داشته باشیم و شرایط را به نفع خودمان رقم بزنیم. این دو بازی شرایط خاص خودش را خواهد داشت و امارات و کره جنوبی شرایطی دارند که ما باید تلاش کنیم تا با آمادگی ذهنی صد درصد مقابل آنها ظاهر شویم. از حالا می‌گویم که بازی فوق‌العاده سختی مقابل امارات و کره داریم و باید باهوش عمل کنیم.

*آنچه در تیم ملی می‌بینیم، همدلی خوبی است که وجود دارد و نباید حرف و حدیث‌ها را جدی گرفت. نتایج بهترین پاسخی است که می‌توان به این شایعات داد و این شیطنت‌ها نیز از بیرون مطرح می‌شود که نمی‌توان جلوی آنها را گرفت. تیم ملی همدلی خوبی دارد و شرایط باید همینطور پیش برود. ما هم بازی به بازی پیش می‌رویم و بدون توجه به حواشی، سعی می‌کنیم نتیجه خوبی بگیریم. دامن زدن به این حواشی و مطرح شدن آنها، باعث می‌شود استرس و حاشیه ایجاد شود و خیلی خوب نیست به آن دامن بزنیم. از همه چیز مهمتر، تیم ملی است. بازیکنان و مربیان در هر دوره‌ای می‌آیند و می‌روند، اما همه باید تلاش کنیم پرچم ایران در جایگاه خوبی باشد و این مسائل را هم نباید جدی گرفت.

واکنش جهانبخش به شایعه اختلاف ملی پوشان با اسکوچیچ؛ جلوی شیطنت ها را نمی شود گرفت/ بانوان باید به ورزشگاه بیایند/ مسئله ما نباختن به کره جنوبی نیست!

*از انتخابم (لیگ هلند) خیلی راضی هستم. تیم خوبی داریم، کادر فنی و شرایط خوبی بر تیم حاکم است و رابطه‌ای خوب هم بین من و سرمربی از قبل وجود داشت. فوتبالی نیز که الان در فاینورد می‌بینیم، فوتبالی است که در فصل‌های گذشته در این تیم نبود یا چنین نتایجی نداشت. اکنون هم با یک بازی کمتر چهارم جدول هستیم و اگر این بازی را پیروز شویم، با یک امتیاز فاصله نسبت به صدر جدول، به رتبه دوم می‌رسیم. در لیگ کنفرانس اروپا هم در گروه خودمان صدرنشین هستیم و شرایط در فاینورد مثبت است. شرایط خودم هم خوب است و از این وضعیت راضی هستم. بازی به بازی هم از نظر بدنی جا می‌افتم، چون دو سال بازی هفته به هفته نداشتم، اما اکنون هر سه روز یک بار بازی می‌کنیم که خدا را شکر در این وضعیت به لحاظ ذهنی و بدنی، شرایط مثبتی دارم. سعی می‌کنم هر بازی تأثیرگذار باشم و خوشبختانه این مسئله هم رابطه خوبی بین من و هواداران فاینورد ایجاد کرده است.

*قطعاً بازی کردن در انگلیس آرزوی هر فوتبالیستی است و لیگ برتر، بهترین لیگ دنیاست. همیشه از بچگی لیگ‌های آلمان و انگلیس را دوست داشتم. خیلی‌ها می‌پرسند که اگر به عقب برگردم چه انتخابی می‌کنم که من بارها گفته‌ام باز هم انتخابم برایتون است، اما شاید در مسیرم چیزهایی را تغییر بدهم. در آخر از همه چیز مهمتر این است که شرایطی باید پیش بیاید تا به امید خدا تصمیم‌گیری کنم. دوست دارم شرایط جدیدی را تجربه کنم و از بچگی به خاطر بازیکنان بزرگی که در فوتبال آلمان داشتیم، لیگ آلمان را دوست داشتم و اگر پیشنهادی از آلمان داشته باشم، بیشتر روی آن فکر می‌کنم تا پیشنهادهای دیگر.

*امیدوارم که حمایت از تیم ملی ادامه پیدا کند، چون شرایط سختی پیش رو داریم. امیدوارم حمایت‌ها و دعاها به ما کمک کند تا به جام جهانی برویم. هر جا بودیم دعا خیر مردم پشت‌مان بوده و انرژی مثبت آنها را حس کردیم. نمی‌دانم این خبر درست بوده یا نه که درهای ورزشگاه‌ها قرار است به روی هواداران باز شود و برای حضور خانم‌ها نیز مجوز صادر کرده‌اند. از این بابت از صمیم قلب خوشحال هستم، چون اینجا از من درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه‌های ایران سؤال می‌شود و وقتی می‌شنوند خانم‌ها به ورزشگاه نمی‌روند، برای آنها عجیب است. به همین دلیل امیدوارم این اتفاق رقم بخورد و شرایط برای حضور بانوان نیز فراهم شود. حق خانم‌هاست که به ورزشگاه بیایند، از تیم مورد علاقه خود حمایت کنند و امیدوارم این حق به صورت مساوی تقسیم شود. این مسئله خیلی خوشحال‌کننده خواهد بود که بازیکنان بتوانند همسران‌شان یا مادر و خواهران خود را در استادیوم ببینند و اینکه آنها آمده‌اند تا از نزدیک نتیجه زحمات‌شان را ببینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج