adexo3
۱۱۵۹۶۹۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زوج خط حمله تیم ملی در مسیر تاریخ‌سازی

آزمون و طارمی درمجموع ۱۰۳ بار پیراهن تیم‌ملی ایران را به تن کرده‌اند که روی هم رفته توانسته‌اند ۵۹ بار دروازه حریفان را باز کنند که این آمار خیره‌کننده نشان می‌دهد این زوج تهاجمی تبحر بالایی در گلزنی دارند و می‌توانند در سال‌های آینده نیز کمک زیادی به موفقیت تیم‌ملی ایران کنند.

فرهیختگان: فوتبال ایران پس از زوج طلایی علی دایی و خداداد عزیزی در خط‌حمله خود در این سال‌ها کمتر صاحب زوجی موفق و خطرناک در این بخش از زمین بوده اما در سال‌های اخیر عملکرد فوق‌العاده سردار آزمون و مهدی طارمی در خط‌حمله تیم‌ملی سبب شده دوباره تیم ایران صاحب یکی از بهترین خطوط حمله فعلی فوتبال آسیا شود و کمتر خط‌دفاعی‌ای می‌تواند برابر این زوج تهاجمی توانمند مقاومت کند. بسیاری معتقدند نمایش خوب این دو مهاجم که در لیگ‌های روسیه و پرتغال مشغول به بازی هستند باعث شده اسکوچیچ و شاگردانش اینچنین رقبا را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برداشته و به صدرنشینی خود در گروه نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا ادامه دهند.

این زوج موفق نخستین‌بار در سال۲۰۱۵ و در جریان دیدار برابر گوام در مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی۲۰۱۸ موفق شدند یک‌گل مشترک با همکاری هم به ثمر برسانند و از آن زمان تاکنون در دیدارهای زیادی موفق به تکرار این تجربه موفق شده‌اند. به این ترتیب آنها توانستند پس از سال‌ها جای خالی ستاره‌هایی چون حمید علیدوستی، ناصر محمدخانی، عبدالعلی چنگیز، فرشاد پیوس، دایی، عزیزی و هاشمیان را پر کنند و به یکی از موفق‌ترین زوج‌های تهاجمی تاریخ فوتبال ایران تبدیل شدند. در دیدارهای اخیر تیم‌ملی هم همکاری عالی این دو بازیکن سبب شده تیم ایران بتواند در تعدادی از بازی‌ها که کار گره خورده با همکاری این دو به گل رسیده و امتیازات مهمی را در راه رسیدن به جام‌جهانی کسب کند. آزمون و طارمی به‌خصوص در ماه‌های اخیر همکاری خوبی در خط‌حمله ایران داشته‌اند که حاصل آن گل‌هایی بوده که ردپای هر دو نفر آنها در آن دیده می‌شود که آخرین مورد آن دیدار برابر امارات بود که طارمی با پاس طلایی آزمون تک‌گل سه‌امتیازی ایران را زد. در بازی با عراق نیز گل دوم ما روی همکاری این دو بازیکن و ضربه طارمی به‌دست آمد و البته در مصاف با بحرین در دور قبل نیز دو گل نخست ایران با همکاری دو ستاره این روزهای فوتبال ایران به‌دست آمد.

با بررسی این اتفاقات شاید این تحلیل که اسکوچیچ با اتکا به قدرت این دو نفر تیمش را راهی زمین می‌کند و پایه اصلی کارهای تاکتیکی تیمش روی همکاری طارمی و آزمون چیده شده است چندان دور از واقعیت نباشد. از طرف دیگر اگرچه تیم‌ملی در دیدارهای اخیر و به‌خصوص برابر امارات با مشکلات و ضعف‌هایی مواجه بود اما بازهم درخشش این دو مهاجم باعث شد این مشکلات چندان مورد توجه قرار نگیرد که شاید در دیداری مهم و حیاتی همچون مصاف با کره‌جنوبی برای اسکوچیچ و تیمش دردسرساز شود.

آزمون و طارمی درمجموع ۱۰۳بار پیراهن تیم‌ملی ایران را به تن کرده‌اند که روی هم رفته توانسته‌اند ۵۹بار دروازه حریفان را باز کنند که این آمار خیره‌کننده نشان می‌دهد این زوج تهاجمی تبحر بالایی در گلزنی دارند و می‌توانند در سال‌های آینده نیز کمک زیادی به موفقیت تیم‌ملی ایران کنند.

این دو بازیکن در تیم‌های باشگاهی خود نیز روندی بسیار خوب را طی کرده‌اند و هر دو در سال‌های اخیر با پیشنهادهای تیم‌های خوب اروپایی مواجه شده‌‌اند. به‌خصوص سردار که در این سال‌ها تیم‌های متعددی از سویا و والنسیا گرفته تا میلان، رم، لاتزیو و حتی تاتنهام را به‌عنوان مشتریانش داشته اما همچنان ترجیح می‌دهد در لیگ روسیه به فوتبال خود ادامه دهد. او اخیرا دوباره مورد توجه آرسنال قرار گرفته و به نوشته روزنامه سان انگلیس، این باشگاه نامدار انگلیسی برای جانشینی الکساندر لاکازت، مهاجم ایرانی زنیت روسیه را زیرنظر دارد. طارمی هم پیشرفت فوق‌العاده‌ای در فوتبال پرتغال داشته و در دوسال اخیر به یکی از نفرات ثابت و تاثیرگذار پورتو بدل شده است. همین روند عالی باعث شده باشگاهی همچون میلان برای خرید او دست به‌کار شود و شاید در ژانویه امسال شاهد جابه‌جایی دوباره او در فوتبال اروپا باشیم و میلان که از خرید آزمون تقریبا ناامید شده شاید این‌بار زوج او در خط‌حمله ایران را به خدمت بگیرد. بی‌شک این زوج طلایی نقش بسیار زیادی در موفقیت‌های اخیر تیم‌ملی به‌خصوص در دوران اسکوچیچ داشته‌اند و غیبت احتمالی آنها در دیدارهای پیش‌رو می‌تواند برای تیم ایران مشکل‌ساز باشد. البته نباید فراموش کرد که فوتبال ایران درحال حاضر ستاره‌های تهاجمی زیادی دارد که به‌دلیل درخشش این دو بازیکن فعلا نیمکت‌نشین شده‌اند. نفراتی چون مهدی قایدی، اللهیار صیادمنش و کریم انصاری‌فرد که کمتر فرصت بازی در ترکیب تیم اسکوچیچ را به‌دست می‌آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج