اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۶۱۱۱۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

گلاره ناظمی: فغانی فوتسال نه، من ناظمی فوتسالم

همیشه گفتم مظلوم‌ترین قشر در فوتبال داوران هستند، به‌خصوص که آن داور فوتسال هم باشد و باز به‌خصوص که مربوط به داوری خانم‌ها باشد و من فکر می‌کنم نسبت به توانمندی‌هایی که داوران خانم چه در فوتبال و چه در فوتسال داشتند و افتخاراتی که کسب کردند، شاید باید حمایت بیشتری از آن‌ها شود.

فرهیختگان: گلاره ناظمی می‌خواهد گلاره ناظمی باشد، یک نماد از خودش در دنیای قضاوت که نشان دهد ۲۰ سال سختکوشی و ماندن در میدان داوری او را به فینالی رساند که رویای بیش از دو دهه از زندگی‌اش بود. اتفاق بزرگی بود قضاوت در جام جهانی فوتسال مردان و رسیدن به فینالی که برای فوتسال ایران زیادی چشمگیر هم بود. حضور گلاره ناظمی و ابراهیم محرابی‌افشار در جام جهانی فوتسال مردان روی خوش فوتسال ایران بود که به حقیقت پیوست و در روزهایی که تیم‌ملی فوتسال نتوانست به جمع ۴ تیم برتر صعود کند دو داور ایرانی به مرحله بعد رفتند تا گلاره وقت بازی فینال را در مشتش بگیرد و تاریخ‌ساز داوری فوتسال کشور شود. تاریخ‌سازی که هم بانوی داوری امیدوار به تکرارش است هم فدراسیون فوتبال با داورانی که درحال حاضر دارد به آن امیدوار است. گفت‌وگو با گلاره ناظمی را بخوانید.

از جام جهانی آقایان و فینالی که پشت‌سر گذاشتی بگویید، رویایی که تبدیل به حقیقت شد، فکر می‌کردید این خواستن محقق شود؟

قضاوت در بازی‌های فینال و رسیدن به سقف آرزوها قشنگ‌ترین اتفاقی بود که در داوری و زندگی ورزشی من اتفاق افتاد؛ شاید تا چندین سال گذشته هر وقت از من می‌پرسیدند که آرزویت در داوری چیست؟ همین قضاوت‌ها را می‌گفتم که حالا به بهترین شکل اتفاق افتاد و توانستم در آخر بازی‌ها و در بازی فینال حضور داشته باشم و حتما همیشه به‌عنوان بخشی از خاطراتم و جزئی از تاریخ برایم ثبت خواهد شد. این اتفاق خوش نتیجه ۲۰ سال سخت‌کوشی و زحماتم بود که در این ۲۰ سال به جان خریدم و خستگی‌اش از تنم بیرون رفت.

گمانه‌زنی‌ها بر این بود که بعد از جام جهانی ممکن است خبر خداحافظی شما از داوری را بشنویم، ولی فکر می‌کنم انگیزه بیشتری برای ادامه دادن دارید.

درست است که بهترین انتخاب این است که آدم به آرزوهایش و به آخر راهی که می‌رود برسد و شاید برای من هم از اینجا به بعد این تصور پیش بیاید که دیگر انگیزه‌ای برای ادامه ندارم؛ چراکه به هر آنچه خواستم در داوری رسیدم ولی واقعیتش این است که من تا زمانی که از داوری لذت ببرم و شرایطش را داشته باشم قطعا این مسیر را ادامه می‌دهم.

حمایت از داوران به‌خصوص داوران خانم فوتسال در ایران چطور است و آیا می‌توانید بگویید در این موفقیت مسئولان هم نقش داشتند؟

همیشه گفتم مظلوم‌ترین قشر در فوتبال داوران هستند، به‌خصوص که آن داور فوتسال هم باشد و باز به‌خصوص که مربوط به داوری خانم‌ها باشد و من فکر می‌کنم نسبت به توانمندی‌هایی که داوران خانم چه در فوتبال و چه در فوتسال داشتند و افتخاراتی که کسب کردند، شاید باید حمایت بیشتری از آنها شود. بیشترین سهم در موفقیت همه خانم‌ها برای داوری را به‌نظر من خودشان داشتند که توانستند به موفقیت و شرایط ایده‌آل‌شان برسند.

قضاوت‌ها چطور بود؟ چه واکنش‌هایی از داوران و ناظران دریافت کردید؟

البته هیچ داوری نباید درمورد قضاوت خودش اظهارنظر کند و باید آن ناظرانی که در آن مسابقات هستند و درنهایت نمراتی که می‌دهند قضاوت‌ها را سنجید و البته مسابقاتی که قضاوت می‌کنیم باید نشان‌دهنده عملکرد داور باشد، ولی من سعی کردم که از روز اول نهایت تلاشم را کنم تا به بهترین نحو از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنم که فکر می‌کنم عملکرد خوبی هم داشتم و توانستم نظر موافق ناظران را کسب کنم و تا پایان مسابقات هم حضور داشته باشم.

شرایط به نسبت برابر در داوری فوتبال و فوتسال و حتی آقایان و خانم‌ها وجود دارد؟

قطعا در فوتسال یا حتی فوتبال شرایط متفاوت است که البته باید این نکته را هم درنظر بگیریم که از نظر وضعیت و شرایط مالی هم این دو رشته با هم متفاوتند و شاید بحث درآمدزایی در فوتبال و فوتسال هست که این تفاوت را ایجاد کرده و به هر جهت شرایط و امکانات داورها هم از این قاعده مستثنی نیست و تحت شعاع این مسائل قرار می‌گیرد، اما اتفاقی که جدیدا درحال رقم خوردن است که فکر می‌کنم شرایط داورها را نسبت به سال‌های گذشته در فدراسیون جدید دچار تغییرات خوبی کند، تغییر و افزایش دستمزد ۴۰۰ درصدی داوران است و خبر خوبی برای خانم‌ها و برای آقایان بود. این را می‌توان به فال نیک گرفت و حکایت از اتفاقات خوب برای تساوی نسبی حق خانم‌ها و آقایان در فدراسیون جدید است که به امید خدا رقم خواهد خورد.

منتظر سورپرایز دیگری از گلاره ناظمی باشیم؟

نمی‌دانم شاید اتفاق‌هایی در آینده رقم بخورد که سورپرایزهایی را داشته باشد و خودم هم سورپرایز شوم ولی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای ندارم و فکر می‌کنم سورپرایز هم خوبی‌اش به این است که اطلاعی از آن نداشته باشیم و یک‌دفعه اتفاق بیفتد.

شما به‌نوعی صدای داوران ایران هم هستید، برنامه‌ای برای حمایت از جامعه داوری خانم‌ها دارید؟

فکر می‌کنم قرار گرفتن در بالاترین سطح مسابقات جهان در جام جهانی آن هم در فینالش بزرگ‌ترین پیام را دارد که با نوع پوشش و با وجود اینکه نماینده ایران به‌عنوان یک خانم هستید باز هم می‌توانید در این مسابقات تا این مرحله بالا بیایید و تا حد زیادی مسیر را هموار می‌کند و در فیفا یا در آینده حتما تمام انتخاب‌های بعدی تحت شعاع این اتفاق قرار می‌گیرد. اطمینان بیشتری را هم به‌طور حتم به داوران خانم و آقا داده است که این اتفاق شدنی است و شرایط پس از این برای داوران فوتسال ایران هم خیلی هموارتر و راحت‌تر خواهد بود.

می‌شود به گلاره ناظمی گفت «فغانی» بانوان؟

این مقایسه‌ای است که شاید از المپیک که مسابقات فینال را سوت زدم همیشه انجام شده، ولی گلاره ناظمی، گلاره ناظمی است و من دوست دارم که خودم باشم و به نام خودم. بدون‌شک علیرضا فغانی باعث افتخار جامعه داوری‌اند و داور ارزشمند فوتبالند. من هر آنچه بتوانم از داوران بزرگ یاد خواهم گرفت و امیدوارم که بتوانم در رشته فوتسال خودم موفق ادامه بدهم.

پیشنهادی برای قضاوت در لیگ خارجی و یا حتی تغییر تابعیت داشتید؟ اصلا به آن و به‌خصوص به قضاوت در لیگ‌های خارجی فکر می‌کنید؟

درمورد پیشنهاد برای قضاوت در لیگ‌های خارجی خیر، درحال حاضر پیشنهادی ندارم و در این خصوص هم برنامه‌ای برای تغییر تابعیت یا قضاوت در لیگ‌های خارجی ندارم.

به‌نظرتان چرا فوتسال ایران در این دوره ناکام ماند؟

درمورد تیم‌ملی چون تخصصی ندارم، اظهارنظر فنی نمی‌کنم، فقط اینکه خیلی دوست داشتم که تیم در این مسابقات نتیجه بگیرد. آن چیزی که در این مسابقات من از تیم‌ها دیدم این بود که نمی‌شود تیم‌ها را با سه یا چهار سال قبل‌شان مقایسه کرد و بسیار بسیار تلاش می‌کنند تا جایگاه خودشان را تغییر بدهند و ما اگر قرار باشد که عنوان خودمان را در جهان حفظ کنیم و یا به بیشتر از آن برسیم باید تلاش‌مان را خیلی بیشتر از قبل کنیم.

رویای گلاره ناظمی و حرف آخرتان؟

اگر بخواهم درمورد هدف یا رویا صحبت کنم شاید باید بگویم که خیلی از رویاها و آرزوهایم دیگر از این به بعد به خاطره‌هایم تبدیل شدند، اما امیدوارم که این روند در آینده برای سایر داوران جوان‌ترمان هم اتفاق بیفتد و امیدوارم بتوانم سهم کوچکی در این مسیر برای داوران داشته باشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسه دیگه حالمون بهم خورد گلاره گلاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج