adexo3
۱۱۶۸۳۴۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گل‌محمدی و فهرستی از بازیکنان نه‌چندان خوب

در تمام دنیا ممکن است مربیان خریدهای ضعیف و ناموفق داشته باشند. هیچ استثنایی در این مورد وجود ندارد.

روزنامه همشهری: در تمام دنیا ممکن است مربیان خریدهای ضعیف و ناموفق داشته باشند. هیچ استثنایی در این مورد وجود ندارد. یعنی امکان ندارد تمام بازیکنانی که یک مربی جذب می‌کند، صددرصد موفق باشند. در خود پرسپولیس هم برانکو ایوانکوویچ که امروز تبدیل به اسطوره و افسانه شده، خریدهای ناموفقی انجام داده بود؛ از دوقلوهای معروف اوکراینی تا سامان نریمان‌جهان و محمدامین آرام‌طبع که امروز کسی نمی‌داند کجاست و چه می‌کند! این موضوع طبیعتا در مورد یحیی گل‌محمدی هم مصداق دارد و نباید بر او سخت گرفت، اما نکته اینجاست که کم‌کم سیاهه خریدهای ناکام سرمربی پرسپولیس از فهرست خریدهای موفق او درازتر می‌شود.

از دهقانی تا جوانانی که بازی نمی‌کنند

رضا دهقانی وینگر سابق نساجی، ابتدای فصل جذب پرسپولیس شد. باشگاه در حالی او را گرفت که تیم در پست دهقانی با ترافیک شدید مواجه بود. درنهایت هم این بازیکن بدون تست شدن بعد از فقط ۴ هفته جدا شد و رفت. دهقانی را باید آخرین خرید ناموفق و بدون فلسفه گل‌محمدی بدانیم. همین حالا نفرات دیگری در پرسپولیس توپ می‌زنند که توسط این سرمربی جذب شدند، اما فرصت بازی پیدا نکردند.

مثلا فرض کنید علی شجاعی یا مهدی مهدی‌خانی اگر جذب نمی‌شدند چه اتفاقی رخ می‌داد؟ محمد شریفی هم دیگر بازیکن جوان پرسپولیس است که به ندرت از سوی گل‌محمدی به بازی گرفته می‌شود. به این فهرست باید آرمان رمضانی را هم اضافه کرد که یکی از عجیب‌ترین بازیکنان جذب‌شده از سوی یحیی بود و پس از نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شد. در لیگ نوزدهم هم در خط حمله ۲ مهاجم خارجی با تأیید گل‌محمدی پرسپولیسی شدند که هیچ‌کدام عملکرد چندان خوبی نداشتند. اوساگونا کیفیت کافی نداشت و استوکس هم به‌خاطر حواشی معروفش یک ضربه مالی بزرگ به باشگاه زد و رفت.

معمای اسدی

آیا رضا اسدی تبدیل به گران‌قیمت‌ترین خرید ناموفق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس خواهد شد؟ هنوز برای قضاوت زود است. این روزها از هافبک دفاعی سابق تراکتور و سن‌پولتن اتریش خیلی انتقاد می‌شود، اما شاید اسدی در ادامه راه کیفیت بهتری پیدا کند. همان زمان جذب این بازیکن هم خیلی‌ها گفتند او یک سال است بازی نکرده و شاید استخدامش با این همه هزینه و مذاکره و چانه‌زنی به صرفه نباشد.

با تمام این تفاسیر اما هنوز باید منتظر بمانیم و ببینیم اسدی در پرسپولیس راه می‌افتد یا نه. با این حال به‌تدریج حساسیت‌ها روی خریدهای گل‌محمدی بالا گرفته و به نوعی چوب خط او در حال پر شدن است. بنابراین ۲ بازیکن تاجیکستانی جدید که به جمع سرخپوشان ملحق می‌شوند، باید کیفیت و بازدهی لازم را داشته باشند، وگرنه سرمربی پرسپولیس با انتقادات زیادی مواجه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج