adexo3
۱۱۶۹۲۸۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خطر حذف، بیخ گوش کدام تیم‌ها قرار گرفته؟

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر در قاره‌های مختلف طی چند روز گذشته پیگیری شد و در دو روز آینده نیز ادامه پیدا می کند.

روزنامه اعتماد: رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر در قاره‌های مختلف طی چند روز گذشته پیگیری شد و در دو روز آینده نیز ادامه پیدا می کند. در این میان آسیا به پایان دور رفت خود رسیده است و در آمریکای جنوبی تیم ها در فاصله ۵ هفته تا پایان رقابت‌ها قرار گرفته‌اند. در اروپا مسابقات انتخابی رو به پایان است و کم کم چهره تیم‌های راه یافته به جام جهانی قطر مشخص می‌شود. تاکنون تیم‌های آلمان و دانمارک موفق شدند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورند و سایر قدرت‌های قاره سبز تلاش می کنند به زودی کار را به پایان برسانند.

رقابت‌های انتخابی در اروپا در ده گروه برگزار می شود. گروه‌های A تا E ۵ تیمی هستند و پنج گروه دیگر شش تیمی. از هر گروه یک تیم مستقیم راهی جام جهانی می شود و تیم های برتر دوم راهی پلی آف می شوند. در گروه های یک تا پنج تیم ها تنها یک بازی دیگر پیش رو دارند تا تکلیف نهایی گروه مشخص شود و در این فاصله اندک چند تیم سرشناس در آستانه از دست دادن صعود مستقیم به جام جهانی هستند.

در گروه A دو تیم پرتغال و صربستان با کسب ۱۷ امتیاز از ۷ بازی در رده‌های اول و دوم هستند. این دو تیم امشب در نبردی سرنوشت‌ساز به میزبانی پرتغال با هم روبرو می‌شوند. برد و تساوی یاران رونالدو آنها را راهی جام جهانی می‌کند و صربستان را راهی پلی‌آف. برد صربستان به این معناست که شاگردان سانتوش راهی پلی‌آف خواهند شد.

در گروه B اسپانیا و سوئد با کسب ۱۶ و ۱۵ امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند. این دو تیم امشب در دیدار فینال‌گونه این گروه برای تعیین تکلیف تیم صعودکننده با هم روبرو می‌شوند. اسپانیا میزبان این دیدار است و در صورت پیروزی یا تساوی بلیت سفر به قطر را به دست می‌آورد و زلاتان و یارانش باید بروند پلی‌آف. در صورت برد سوئد این ماتادورها خواهند بود که باید دردسرهای حضور در پلی‌آف را به جان بخرند.

در گروه C ایتالیا و سوییس با تساوی یک- یک در بازی جمعه شب ۱۵ امتیازی شدند و در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند. این دو تیم دوشنبه شب در آخرین بازی‌های مرحله مقدماتی به ترتیب برابر ایرلند شمالی و بلغارستان قرار می گیرند. ایتالیا در صورت پیروزی مستقیم راهی جام جهانی می شود. اگر آتزوری امتیاز از دست بدهد و سويیس بلغارستان را شکست دهد آن وقت قهرمان اروپا به پلی‌آف می رود و ممکن است کابوس سال ۲۰۱۸ برای آنها تکرار شود. در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ ایتالیا با هدایت ونتورا نتوانست جواز صعود مستقیم به دست آورد و در پلی‌آف با شکست مقابل سوئد نتوانست به جام جهانی برسد.

در گروه D شرایط برای صعود مستقیم فرانسه تقریبا هموار است و اوکراینی‌ها باید از همین حالا آماده باشند شانس خود را در پلی‌آف امتحان کنند.

در گروه E بلژیک تقریبا کار را تمام کرده و باید آنها را یکی از تیم های راه یافته به جام جهانی قطر دانست. جمهوری چک به عنوان یکی از تیم‌های باسابقه فوتبال اروپا در شرایط خوبی قرار ندارد و ممکن است جام جهانی را از دست بدهد. آنها برای رسیدن به پلی‌آف رقیب قدرتمندی به نام ولز دارند.

در گروه F دانمارک با خلق یک رکورد تاریخی و کسب ۹ برد از ۹ بازی و کسب ۲۷ امتیاز صعود خود را به جام جهانی مسجل کرده است. اسکاتلند نگون‌بخت که ۲۰ امتیاز به دست آورده و آمار خوبی خلق کرده راهی پلی آف خواهد شد.
در گروه G تیم‌های هلند و نروژ برای صعود مستقیم به جام جهانی در رقابت هستند و یکی از این دو تیم احتمالا راهی پلی‌آف می شود. ترکیه اما شرایط خوبی ندارد و ممکن است حتی شانس رسیدن به پلی‌آف را هم نداشته باشد. عدم راهیابی ترکیه به عنوان تیمی که مقام سوم جهان را در کارنامه دارد یکی از اتفاقات جالب مقدماتی جام جهانی خواهد بود.

در گروه H امروز یک فینال بزرگ برگزار می شود بین کرواسی و روسیه. میزبان و نایب قهرمان جام جهانی 2018 که به ترتیب با 22 و 20 امتیاز در رده های اول و دوم هستند از ساعت 17:30 به وقت تهران برای کسب سهمیه مستقیم مقابل هم قرار می گیرند. کرواسی میزبان این دیدار است و فقط در صورت برد می تواند جواز صعود مستقیم را به دست آورد و روسیه با یک مساوی هم راهی قطر خواهد شد.

در گروه I انگلیس صعود خود را به جام جهانی مسجل کرده و فقط منتظر است در بازی دوشنبه شب به آن رسمیت ببخشد. سه‌شیرها تاکنون 23 امتیاز به دست آورده‌اند و تفاضل مثبت 26 را به ثبت رسانده‌اند. لهستان تیم دوم 20 امتیاز دارد با تفاضل مثبت 20. انگلیس در بازی آخر مقابل سن‌مارینو باید 6 هیچ ببازد و آن وقت لهستان با برد مقابل مجارستان می‌تواند مستقیما راهی جام جهانی شود! این امر محال بدان معناست که لواندوفسکی و یارانش باید در پلی‌آف جواز حضور در جام جهانی را به دست آورند. مجارستان هم که زمانی قطب فوتبال دنیا بود بار دیگر از رسیدن به جام جهانی باز خواهد ماند.

در گروه J آلمان با کسب 24 امتیاز از 9 بازی دومین تیم اروپایی است که صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده است. امشب جدال مقدونیه با ایسلند و لیختن اشتاین و رومانی تکلیف تیمی که راهی پلی‌آف می‌شود را مشخص خواهد کرد. فعلا مقدونیه 15 امتیاز دارد و رومانی 14 امتیاز و این یعنی ممکن است رومانی وداعی زودهنگام با رویای حضور در جام جهانی داشته باشد.

در منطقه آمریکای جنوبی برزیل با کسب 34 امتیاز از 12 بازی صعود خود به جام جهانی را به عنوان اولین تیم از منطقه مسجل کرده و آرژانتین با 28 امتیاز شانس بسیار خوبی برای صعود دارد. اکوادور در کمال تعجب 20 امتیازی است و در رده سوم قرار دارد. شرایط برای تیم‌های شیلی، کلمبیا و اروگوئه که هر سه 16 امتیاز دارند بسیار پیچیده شده و ممکن است دو تیم از این سه تیم که جزو بزرگان فوتبال دنیا به حساب می آیند جام جهانی را از دست بدهند. مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی در یک گروه 10 تیمی برگزار می شود و در نهایت 4 تیم نخست جواز حضور در جام جهانی را به دست می‌آورند و تیم پنجم به پلی‌آف می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج