۱۱۷۴۱۷۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با انجام ۸ دیدار به پایان رسید.

ایلنا: هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر هم با انجام ۸ دیدار در روزهای دوشنبه و سه شنبه، هشتم و نهم آذرماه برگزار شد و مطابق هر هفته برخی از بازیکنان با عملکرد خوب در ترکیب تیم‌های خود توانستند در نتیجه دیدارها موثر ظاهر شوند. تیمی منتخب از این نفرات تشکیل داده‌ایم:

* دروازه‌بان: ایمان صادقی (فجرشهید سپاسی)

تساوی بدون گل فجر سپاسی مقابل پدیده در روز کم گل لیگ برتر در شرایطی رقم خورد که تیم مشهدی فشار زیادی به دروازه تیمِ کلانتری و شاگردانش وارد کرد ولی عملکرد خوب خط دفاعی و همچنین درخشش گلر این تیم مانع باز شدن دروازه شد. ایمان صادقی که روز خوبی مقابل پدیده داشت مقابل پدیده ۴ مهار و ۲ خروج موفق داشت و در پاسکاری از عقب زمین هم ۶۴ درصد دقت داشت که برای یک گلر آمار خوبی است.

* مدافع راست: امیرحسین رنگرز (پیکان)

پیکان با وجود تن دادن به شکست خانگی مقابل گل گهر سیرجان عملکرد قابل قبولی داشت و اگرچه گل سیرجانی ها روی یک ضربه خوب و کمی بدشانسی تیم پیکان به ثمر رسید، فشار زیاد این تیم روی دروازه حریف در اکثر دقایق بازی وجود داشت و موقعیت های زیادی خلق شد که مورد استفاده قرار نگرفت. امیرحسین رنگرز در این بازی نفوذهای خوبی داشت و با عبور از جناح چپ گل گهری ها چند موقعیت جدی روی دروازه ایجاد کرد که مهاجمی نبود که از آنها استفاده کند. رنگرز در طول ۹۰ دقیقه خط دفاع گل گهر را خیلی آزار داد.

* مدافع میانی: شاهین توکلی (مس رفسنجان)

در روز برتری ارزشمند تیم مس مقابل هوادار، خط دفاعی این تیم روز کم اشتباهی را پشت سر گذاشته و از تک گل تیم‌شان برای کسب سه امتیاز محافظت کردند. ستون خط دفاعی مس در این بازی شاهین توکلی بود که واقعاً روز خوبش را مقابل هوادار تجربه کرد. توکلی هفت بازیابی توپ داشت و ۸ قطع پاس برایش به ثبت رسید و ۶ دفع توپ آمار او در این بازی بود و ۹ بار هم در نبردها موفق عمل کرد تا یکی از مدافعان برتر هفته باشد.

* مدافع میانی: وحید محمدزاده (آلومینیوم اراک)

مدافع میانی با تجربه آلومینیوم هم از خوب های هفته بود که در تساوی بدون گل مقابل تیم سابقش نقش مهمی ایفا کرد. او ۱۲ بازپس‌گیری توپ داشت و ۲ پاس کلیدی ارسال کرد ۸ نبرد زمینی و ۵ نبرد هوایی موفق داشت و در ۱۰ عملکرد دفاعی هم توانست موفق عمل کند تا ستاره تیمش در جریان بازی با تیم اصفهانی لقب بگیرد. محمدزاده این روزها برای آلومینیوم بازی‌های خوبی از خودش به نمایش می‌گذارد و از خوب های هفته هفتم بود.

* مدافع چپ: حسام پورهاشم (پدیده مشهد)

با وجود اینکه پدیده روز خوبی در خانه مقابل فجرسپاسی تجربه نکرد یک بازیکن این تیم در مجموع عملکرد مثبتی داشت و او کسی نیست جز حسام پور هاشم، مدافع ۲۵ ساله مشهدی ها که وظایف دفاعی خودش را در این پست به بهترین نحو انجام داد و با تکل‌های موفق در کناره زمین راه های نفود فجری ها از آن جناح را بسته بود. او چند توپ هم روی دروازه فجر فرستاد که از سوی مهاجمین این تیم مورد استفاده قرار نگرفت و یک پاس کلیدی هم در مجموع بازی داشت.

* هافبک دفاعی: مهدی حنفی (صنعت نفت)

گرفتن نتیجه مساوی از استقلال برای تیمی مثل صنعت نفت کار دشواری است و این کار وقتی دشوارتر می‌شود که خیلی زود از این تیم جلو بیافتید و بخواهید حفظ نتیجه کنید. مهدی حنفی، هافبک دفاعی صنعت نفت در هر دو کار موفق بود و هم گل زودهنگام تیمش در این دیدار را روی موقعیت سنجی و ضربه دقیق خودش به ثمر رساند و هم به عنوان یک بازیکن تخریبی به خوبی فضای مقابل خط دفاع را پوشش داده و مسیر حرکت استقلالی ها را از میانه میدان مسدود کرد تا ستاره تیمش در این دیدار مهم هفته لقب بگیرد.

* هافبک دفاعی: محمد آبشک (فولاد خوزستان)

فولاد در دیدار دشوار مقابل تراکتور هرچه زد به در بسته خود و تبریزی ها در این دیدار بدون مهاجم و برای کسب حداقل امتیاز وارد زمین شده و به خواسته خود رسیدند. در سیستم مورد نظر جواد نکونام خصوصاً آن گونه که در بازی با تراکتور اعمال شد نقش بازیکنی مثل محمد آبشک به عنوان هافبک باکس تو باکس کلیدی است و او باید به همه جای زمین برای ایجاد برتری عددی سرک بکشد. آبشک به وقتش در کنار خط دفاع برای دفع توپ جنگید و به وقتش هم کمک حال خط حمله در پشت محوطه جریمه حریف بود. دو پاس طولی او موقعیت های تک به تک برای مهاجمان ایجاد کرد که با کم دقتی از دست رفتند.

* هافبک میانی: امین پورعلی (گل گهر سیرجان)

هافبک میانی گل گهر این روزها در غیاب و جدایی تعدادی از نفرات نامدار و کلیدی این تیم تبدیل به عصای دست امیر قلعه نویی شده و در اکثر دیدارها اگر بهترین بازیکن تیمش نباشد، یکی از ۳ نفر برتر است. پورعلی وظیفه حفظ میانه میدان برای گل گهر و انتقال توپ به کانال های کناری و نفوذ به فضای پشت محوطه جریمه حریف را بر عهده دارد و موقعیت شناسی و تایمینگ خوب او در ایجاد فرصت برای تیمش مهم و محسوس است. او روی ضربه ایستگاهی گل زیبای تیمش را هم به پیکان زد تا مزد بازی خوبش را گرفته باشد.

* وینگر: امیرحسین حسین زاده (استقلال تهران)

برنامه‌های دفاعی منصوریان برای حفظ نتیجه مقابل استقلال به خوبی جواب داد و سرمربی اسبق آبی‌ها با شناخت از این تیم و تفکرات فرهاد مجیدی توانست راه‌های نفوذ به دروازه را مسدود کند و تنها یک بار یک جوان تکنیکی و دقیق به نام امیرحسین حسین زاده بود که توانست این قفل مستحکم را روی نبوغ خودش بشکند و با ضربه ای دقیق دروازه نفتی ها را باز کند تا تیمش از اولین شکست در لیگ بیست و یکم فرار کند.

* وینگر: مهدی ترابی (پرسپولیس)

اگرچه تک گل سه امتیازی پرسپولیس در دیدار پسا دربی مقابل نفت مسجد سلیمان را مهدی عبدی به ثمر رساند ولی تاثیرگذارترین بازیکن سرخپوشان در این دیدار می‌شود گفت مهدی ترابی بود که عملکرد درخشانی از خودش به نمایش گذاشت. او ۱۲ بازیابی توپ در طول نود دقیقه داشت که آمار خیلی خوبی برای یک بازیکن هجومی است و همچنین ۳ پاس کلیدی داد و تک پاس گل تیمش در این بازی را هم او ارسال کرد تا در کنار ۳ تکل موفق آمار خوب او در این بازی باشد.

* مهاجم: شهریار مغانلو (سپاهان اصفهان)

بدون شک ستاره این هفته رقابت‌ها بود که در ترکیب سپاهان حسابی خوش درخشید و یک تنه سه امتیاز ارزشمند برای طلایی پوشان به ارمغان آورد. مغانلو در اصفهان خیلی تحت فشار بود و عدم موفقیت او در گلزنی در ۶ هفته نخست انتقادات تندی را علیه او ایجاد کرده بود که تمام آنها مقابل نساجی و با درخشش او رنگ باخت. مغانلو دو گل خیلی زیبا و سخت مقابل نساجی به ثمر رساند و اگر دقت بیشتری به خرج می‌داد می‌توانست هتریک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج