۱۱۸۰۰۱۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طاهری: برای استقلال لیست خیالی درست می‌کنند

تیم فوتبال استقلال از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر جمعه در مشهد به مصاف پدیده خواهد رفت.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر جمعه در مشهد به مصاف پدیده خواهد رفت؛ دیداری که احساس می‌شود شاگردان فرهاد مجیدی در این دیدار از پیش برنده خواهند بود اما در دیدار با ۹۰ ارومیه این امر به اثبات رسید که هرگز نمی‌توان تیمی را از پیش برنده دانست و این مساله درخصوص سرخابی‌ها عینیت بیشتری دارد؛ چراکه همه تیم‌ها جلوی استقلال و پرسپولیس با تمام انگیزه و تلاش به میدان می‌آیند تا خودی نشان بدهند. بنابراین این تفکر که استقلال در دیدار مشهد هم مقابل تیم قعر جدولی پدیده از پیش برنده است می‌تواند یک تفکر کشنده و خطرناک برای استقلال به شمار برود. این درحالی است که آبی‌ها برای باقی‌ماندن در صدر جدول به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند. درخصوص اتفاقات دیدار مقابل پدیده و مسائل روز مرتبط با استقلال دقایقی با سرپرست تیم فوتبال استقلال به صحبت پرداختیم. گفت‌وگو با بیژن طاهری را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از بازی استقلال و پدیده از هفته یازدهم لیگ برتر آغاز کنیم. خیلی‌ها استقلال را در این دیدار از پیش برنده می‌دانند.

در هرصورت این مسائل فنی هستند و در حیطه وظایف و مسئولیت‌های بنده نیستند که بخواهم در این خصوص صحبت کنم و نظر بدهم. درباره مسائل فنی، کادرفنی باید صحبت کند. در هرصورت اگر سوالات دیگری که درباره مسائل فنی نباشد، بنده پاسخگوی شما هستم.

از آنجا که استقلال روند خوبی را طی می‌کند و دوباره روی دور برد افتاده است، هواداران امیدوار هستند تا این روند ادامه پیدا کند.

بله. درست می‌گویید؛ به هر حال از تیم مدیریتی و پشتیبانی تا کادرفنی و بازیکنان همه و همه دارند از صبح تا شب تلاش می‌کنند تا تیم نتیجه لازم را بگیرد. بازیکنان نیز در زمین همه سعی خود را می‌کنند تا این اتفاق بیفتد و این روند روبه‌رشد و موفق ادامه پیدا کند.

شرایط تیم چطور است؟ همه آماده این بازی هستند؟

بله. خداراشکر. البته وریا غفوری مصدوم بود و به این بازی هم نمی‌رسد. محمد دانشگر هم مصدوم است و مشخص نیست او هم به این بازی می‌رسد یا خیر.

وریا قرار بود به جام‌حذفی هم برسد. قصه مصدومیت این بازیکن چیست که تا این اندازه طولانی شده است؟

درست است. پزشکان همه تلاش خود را کردند اما از بازی با نفت آبادان که این بازیکن از ناحیه کشاله مصدوم شد، همچنان این مصدومیت ادامه داشته، این درحالی است که کشیدگی‌ها دوره درمان دارد و تا طی نشود، بازگشت دوباره به میدان می‌تواند ریسک مصدومیت دوباره را بالا ببرد. ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر این مصدومیت وریا هم درمان شده و از هفته بعد دوباره به تمرینات و جمع سایر بازیکنان اضافه شود.

طی روزهای اخیر شایعاتی درباره این دو بازیکن استقلال که شما آنها را مصدوم می‌نامید، منتشر شده است. واقعا مشکل وریا و دانشگر مصدومیت است؟

وریا مصدوم است و دانشگر هم هر روز سر تمرین است. چه کسی گفته که او نیامده است؟ او دیروز هم در تمرین بود و فقط به علت مصدومیت تمرین نکرد.

شرایط بقیه بازیکنان چطور است؟

خداراشکر همه آماده هستند و خوب تمرین کردند. آماده دیدار با پدیده مشهد هستیم تا ان‌شاءالله این بازی را با برد پشت‌سر بگذاریم و با دست پر به تهران برگردیم.

چند روزی می‌شود درباره لیست ورودی و خروجی استقلال صحبت‌های زیادی شنیده می‌شود. در این خصوص روزانه اخباری منتشر می‌شود که عده‌ای در لیست ورودی قرار دارند و عده دیگری در لیست خروجی فرهاد مجیدی. این لیست‌ها و این صحبت‌ها تا چه اندازه صحت دارد؟ البته چند روز پیش یک عضو کادرفنی استقلال در این خصوص به «فرهیختگان» گفته بود این موضوع صحت ندارد.

بله. درست است. از این نقل‌وانتقالات و اسامی خیالی همیشه وقتی به نیم‌فصل یا پایان فصل می‌رسیم برای همه تیم‌ها ردیف می‌شود. این درحالی است که از آن زمانی که خودمان هم بازی می‌کردیم این مسائل وجود داشت و همیشه همین‌طور بوده است و مدام از خودشان می‌گویند که یک‌سری افراد در لیست مازاد یا عده‌ای دیگر در لیست خرید هستند. درحالی‌که اینها همه در این مقطع از فصل حداقل در قبال استقلال خیالی هستند و هیچ‌کدام از این اسامی صحت ندارد. استقلال روند خوب و موفقی را طی می‌کند و برای اینکه روند تیم و بازیکنان را به حاشیه بکشانند، این اخبار و شایعات را مطرح می‌کنند و ۱۰۰درصد همین‌طور است. هر زمان که استقلال جان گرفته، همه دشمنانش آماده بودند تا این تیم را تخریب کنند اما دیگر دوران این صحبت‌ها سپری شده و به قول معروف به در بسته می‌خورند و دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

مقداری هم درباره شرایط رشید مظاهری صحبت می‌کنید؟ مصدومیت این بازیکن هم مقداری بودار و طولانی شده است.

رشید هم هفته گذشته‌ ام.آر.آی گرفت و عکس انداخت. دست این دروازه‌بان آسیب دیده و الان به تمرین می‌آید و دور زمین می‌دود، چون نمی‌تواند با دست کار کند. در هر صورت او هر روز در تمرین حاضر می‌شود و هیچ موردی به جز مصدومیت وجود ندارد.

این صحبت‌هایی که درباره جدایی مظاهری در نیم‌فصل از استقلال شنیده می‌شود و البته مقصد احتمالی او و انتقالش به پرسپولیس، چقدر صحت دارد؟

این هم مثل همان شایعاتی است که مطرح می‌کنند و پایه و اساس ندارد که فلان بازیکن می‌خواهد به فلان تیم برود و آن یکی بازیکن به یک تیم دیگر یا یکی می‌خواهد برگردد و... اینها همه شایعاتی هستند که چه بخواهیم و چه نخواهیم وجود دارند. بااین‌حال تمرکز ما روی چند بازی آینده تیم تا نیم‌فصل است و بعد از آن دیگر هر اتفاقی بیفتد خودمان اعلام می‌کنیم.

درباره پرونده دیدار استقلال و گل‌گهر هم صحبت کنید. سیرجانی‌ها به‌شدت درتلاش هستند تا رای کمیته انضباطی در استیناف بشکند. موضع باشگاه استقلال در قبال تلاش نماینده سیرجان چیست؟

در این خصوص گفته بودم که این موارد در تخصص من نیست. من نه حقوق خواندم و نه بند و ماده حقوقی می‌دانم. یک فردی که تحصیلاتش حقوق قضایی است و خودش قاضی محسوب می‌شود، وقتی چنین رایی را این افراد در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال داده‌اند، حتما همه جوانب را درنظر گرفته‌اند و هرکسی هم صلاحیت ندارد در این مورد صحبت کند.

باشگاه استقلال چقدر امیدوار است که این اتفاق نیفتد، یعنی کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را نشکند؟

ما به کمیته انضباطی ایمان داریم و می‌دانیم که عدالت را رعایت کرده و این رای را داده است.

در هرصورت وکیل گل‌گهر اعلام کرده است که مطمئن هستند استیناف رای کمیته انضباطی را نقض می‌کند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

ما در باشگاه استقلال تابع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید، اطاعت می‌کنیم.

مهدی عبدیان عضو سابق هیات‌مدیره استقلال به مناسبت شب یلدا جشنی را برگزار کرده بود که برخی رسانه‌ها با اشاره به این جشن از این اتفاق خبر دادند که باشگاه استقلال از حضور بازیکنان این تیم در این جشن ممانعت کرده است. این موضوع چقدر صحت داشت؟

من هم این موضوع را در رسانه‌ها خواندم اما به‌صورت کلی عرض می‌کنم که بازیکنان تیم مادامی که قرارداد دارند، تحت اختیار باشگاه هستند و باشگاه اجازه نمی‌دهد در این شرایط که همچنان ویروس کرونا یک تهدید به شمار می‌رود، بازیکنان در مراسمی حاضر شوند. در هر صورت سلامتی بازیکنان برای ما مهم است و مراقب سلامتی بازیکنان‌مان هستیم و به همین دلیل باشگاه اجازه نداد بازیکنان در جشن شب یلدا حاضر شوند. البته در رسانه‌ها خواندم که بازیکنان پرسپولیس به‌همراه تنی چند از پیشکسوتان در این مراسم حضور داشتند ولی ما اجازه ندادیم تا بازیکنان‌مان جایی بروند.

اگر صحبت خاصی مانده است، بفرمایید.

از شما ممنونم. باز هم تاکید می‌کنم که با آمادگی کامل به مصاف پدیده می‌رویم و ان‌شاءالله با دست پر به تهران برگردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج