اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۸۰۰۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بیش از یک میلیون دلار ضرر به پرسپولیس

شنیده می‌شود به‌زودی شکایت رادو گلر جدا‌شده پرسپولیس هم از راه می‌رسد و احتمالا این داستان شکایت به مراجع بالاتر برای وقت تلف‌کردن و بعدش هم پرداخت چند‌برابر غرامت ادامه خواهد داشت.

فرهیختگان: بستن قرارداد نادرست و عدم‌پیگیری اصولی و همچنین وقت‌کشی برای پرونده‌ای که در آن بازنده مشخص شده و درنهایت پرداخت غرامت سنگین به خارجی‌ها یکی از معضلات فوتبال ماست که گریبانگیر اکثر باشگاه‌های دولتی و گاهی هم خصوصی شده است. باشگاه پرسپولیس به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های آسیا یک نمونه مثال‌زدنی است که سال‌های سال است تاوان سوءمدیریت را پس می‌دهد؛ بی‌کفایتی مدیرانی که هرسال باید وارث بدهی مدیر قبل باشند و خودشان هم ارث جدیدی از بدهی‌ها را برای مدیران بعدی می‌گذارند و این زنجیره ادامه دارد.

آخرین شاهکار مدیریتی در پرسپولیس به دوران انصاری‌فرد و پس از او، رسول‌پناه برمی‌گردد؛ مدیرانی که بنا بر اعلام صدری سرپرست فعلی باشگاه با پرداخت صدهزار دلار می‌توانستند پرونده کالدرون را در همان زمان ببندند اما پرسپولیسی‌ها ابتدا بیش از صدهزار دلار برای دادرسی هزینه کردند و بعد از گذشت دوسال، مجبور به پرداخت مبلغ سنگین ۷۵۰هزار دلار شدند و البته تا مدت‌ها به دلیل همین بدهی سنگین پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان بسته بود‌.

در گزارش امروز «فرهیختگان» به طلب خارجی‌های پرسپولیس و هزینه‌هایی که مدیران این باشگاه برای خریدن زمان و قرار دادن پرونده‌ها در روند دادرسی یاCAS انجام داده‌اند و درنهایت پولی که محکوم به پرداخت آن شده‌اند، پرداختیم. لازم به توضیح است این شکایت‌ها و پرداخت‌ها را از زمان مربیگری برانکو در پرسپولیس لحاظ کردیم، یعنی از لیگ پانزدهم تا لیگ جاری.

تسویه با بنگستون میراث مدیر لیگ پانزدهم

علی‌اکبر طاهری در لیگ پانزدهم سکان مدیریت پرسپولیس را برعهده داشت. جری بنگستون مهاجم آن فصل پرسپولیس، به‌دنبال طلب ۷۰هزار دلاری‌اش بود. باشگاه به او ۲۰هزار دلار پرداخت کرد اما خبری از ۵۰هزار دلار باقی‌مانده نشد! مرجع رسیدگی به شکایت جری،CAS اعلام شد و پرداخت مطالباتش زمانبر. حالا پرسپولیسی‌ها به جای آن ۵۰هزار دلار محکوم هستند هزینه تاخیر در پرداخت و همین‌طور دادرسی و وکیل این پرونده را هم بپردازند. رقمی که نزدیکان به مهاجم هندوراسی می‌گویند شاید به ۱۰۰هزار دلار برسد!

گولچ ، گل سرسبد گاف‌های مدیریتی

بازیکن استرالیایی یکی از عجیب‌ترین محکومیت‌های تاریخ را علیه باشگاه پرسپولیس گرفت! قرارداد دوساله او ۴۷۰هزار دلار بود که در زمان حضور در ایران، ۳۲هزار دلار دریافتی داشت، به این ترتیب مبلغ ۴۳۸هزار دلار باقی ماند. فیفا نیز درنهایت با احتساب جریمه پنج‌درصدی و هزینه‌های وکیل، باشگاه را مکلف به پرداخت ۵۵۰هزار دلار دانست و این پول به حساب این بازیکن واریز شد! عجیب اینکه نام این بازیکن در هفت بازی که در ایران حضور داشت حتی در لیست ۱۸نفره پرسپولیس نرسید و‌ نکته دیگر اینکه ارزش دلار در زمان‌ مدیریت طاهری سه‌هزار تومان بود اما در زمان تسویه‌حساب در دوره مدیریت گرشاسبی به حدود هفت‌هزار تومان رسید! پرسپولیسی‌ها با توجه به زمان کم مهلت فیفا برای پرداخت نتواستند پرونده را به CAS ببرند.

بودیمیر، میراث عرب برای سمیعی

یکی‌دیگر از بازیکنانی که پرسپولیسی‌ها را با دردسر جدی مواجه کرد و باعث بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم شد ماریو بودیمیر بود. بودیمیر در پرسپولیس تنها توانست یک گل در لیگ برتر و یک گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر برساند. او برای نیم‌فصل باید ۱۵۰هزار یورو دریافت می‌کرد، اما تنها ۲۰هزار یورو از قراردادش را گرفت تا بابت پرداخت نشدن مطالباتش از این باشگاه تصمیم به فسخ یک‌طرفه قراردادش بگیرد. مدیران باشگاه پرسپولیس می‌توانستند این مبلغ را بپردازند تا بعدها مجبور نشوند ۵۰۸هزار یورو برای رضایت این بازیکن هزینه کنند!

محصول مشترک انصاری‌فرد، عرب و رسول‌پناه

برانکو ایوانکوویچ مربی موفق پرسپولیس بعد از آنکه نتوانست طلب ۷۹۷هزار و ۹۲۱یورویی خود را از مدیران پرسپولیس بگیرد ناچار به شکایت شد. در شکایت او و پرسپولیس از یکدیگر درنهایت این باشگاه بود که به پرداخت یک‌میلیون و ۱۵۰هزار یورویی محکوم شد. یعنی بیش از ۳۵۰هزار یورو غرامت! سه مدیر پرسپولیس در آن زمان، عرب و انصاری‌فرد و رسول‌پناه هرکدام به طریقی از پرداخت بدهی اولیه شانه خالی کردند و درنهایت این مبلغ به هر طریقی بود پرداخت شد، البته با غرامتی که می‌شد پرداخت نشود.

وقتی کالدرون به ۷ برابر پولش رسید!

گابریل کالدرون در دوره مدیریت ایرج عرب به‌عنوان مربی پرسپولیس انتخاب شد و درنهایت با کشمکش‌هایی که بین او و انصاری‌فرد به وجود آمد و پس از آنکه چهار ماه حقوقش را نگرفت از این تیم جدا شد‌. والنسیا دستیار او حدود ۷۰هزار دلار طلب داشت که از پاداش آسیایی پرسپولیس به حسابش واریز شد و صدهزار دلار خواگین را هم کالدرون پرداخت کرد تا خودش طرف حساب با پرسپولیسی‌ها باشد! مربی آرژانتینی گفته بود با ۱۰۰هزار دلار هم توافق می‌کنم اما مدیران پرسپولیس همین مبلغ را درCAS هزینه کردند و درنهایت به پرداخت ۷۵۰‌هزار دلار محکوم شدند! قیمت دلار در دو سال پیش را در نظر بگیرید و مقایسه کنید با بیش از هفت‌برابر پرداختی حال حاضر! پول زیادی می‌شود‌. بیشتر شبیه به باج‌دادن است تا حق‌الزحمه! باجی که حاصل سوءمدیریت ‌در این چند ساله در پرسپولیس بوده است.

استوکس پرسپولیس را محکوم ‌کرد، اوساگونا هم غرامت می‌خواهد!

همین چند روز قبل صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد فیفا این باشگاه را به غرامت ۸۳۳۰۰ دلاری درخصوص پرونده استوکس محکوم کرده است! مهاجم پرحاشیه در زمان مدیریت انصاری‌فرد به پرسپولیس پیوست و بعد از انجام سه بازی و با دریافت ۱۵۰هزار دلار کشورمان را ترک کرد و دیگر بازنگشت. بعد از بی‌انضباطی این مهاجم مدیران پرسپولیس می‌گفتند به ازای هر بازی که او غیبت داشته باشد درخواست غرامت ۵۰هزار دلاری می‌کنند! البته بعد از‌ استعفای انصاری‌فرد مدیر بعد پیگیر شکایت از این ایرلندی نشد تا حالا پرسپولیسی‌ها مجبور شوند مبلغی هم به‌عنوان غرامت بپردازند. یکی‌دیگر از بازیکنانی که در زمان مدیریت انصاری‌فرد پرسپولیسی شد کریستین اوساگونا بود. اوساگونا طی یک قرارداد پنج ماهه و به ارزش ۱۵۰هزار دلار پیراهن سرخ را پوشید و عملکرد مثبتی هم نداشت اما پس از عدم توافق با مدیران وقت حالا برای طلب ۶۰ هزار دلاری خود خواهان مبلغ ۱۰۵هزار دلار شده است!

شکایت رادو و داستان تکراری در راه است؟

شنیده می‌شود به‌زودی شکایت رادو گلر جدا‌شده پرسپولیس هم از راه می‌رسد و احتمالا این داستان شکایت به مراجع بالاتر برای وقت تلف‌کردن و بعدش هم پرداخت چند‌برابر غرامت ادامه خواهد داشت. جمع مبالغی که باشگاه به‌خاطر پرداخت هزینه‌های دادرسی پرونده‌ها و جرایم و غرامت‌ها به نفرات خارجی پرداخت کرده بیش از یک‌میلیون دلار می‌شود. در نظر داشته باشید در این مطلب قراردادها و شکایت‌ها یا دردسرهای قرارداد با گل‌محمدی، خلیل‌زاده، ترابی، طارمی و رضاییان و... لحاظ نشده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج