۱۱۸۳۷۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کوین یامگا؛ ستاره یا یک خارجی استاندارد؟

بازیکن فرانسوی آبی ها یک شروع عالی در لیگ برتر داشت ولی در ادامه بازی ها، با یک عملکرد نوسانی در ترکیب استقلال ظاهر شد.

ورزش سه: بازیکن فرانسوی آبی ها یک شروع عالی در لیگ برتر داشت ولی در ادامه بازی ها، با یک عملکرد نوسانی در ترکیب استقلال ظاهر شد.

کوین یامگا بازیکن چند پسته ای که از وایله بولد کلاب دانمارک تیم سعید عزت اللهی به استقلال پیوست، در لیگ برتر یک شروع طوفانی داشت و دو مرتبه دروازه ذوب آهن را باز کرد اما در ادامه نتوانست در تمام بازی ها آن درخشش در فولادشهر اصفهان را تکرار کند و در بیشتر بازی های این فصل روند سینوسی داشته اما کادرفنی آبی ها از عملکرد او راضی به نظر می رسد.

استارت های سریع و توانایی در عبور از بازیکنان مقابل، دو مورد از ویژگی های خوب این بازیکن فرانسوی است اما عدم دقت کافی در استفاده از ضربات پایانی و از دست دادن موقعیت های خوب شوت زنی، یکی از بزرگترین نکات منفی در کارنامه کوین یامگاست که در تعدادی از بازی های استقلال باعث از دست رفتن پیروزی برای آبی ها نیز شد بخصوص دو دیدار برابر فجرسپاسی و صنعت نفت.

کوین یامگا؛ ستاره یا یک خارجی استاندارد؟

البته باید گفت زدن 4 گل در 11 بازی برای بازیکنی که تنها چند ماه است از فضای فوتبال دانمارک خارج شده و به استقلال پیوسته، نمی تواند آمار بدی باشد. بخصوص اینکه پست او مهاجم نیست و در برخی از بازی ها به عنوان مهاجم، بعضی دیدارها وینگر و در تعدادی از مسابقات نیز فولبک راست و چپ بازی کرده است و می توان گفت که او تنها بازیکن تیم مجیدی است که در پست های متناوبی به کار گرفته شده است.

یکی از ویژگی های خوب یامگا، پنالتی زن بودن اوست. استقلال طی سالهای گذشته و قبل از حضور شیخ دیاباته در این تیم، مشکل بزرگی بابت زدن ضربات پنالتی داشت و حتی در این فصل نیز 2 بار پنالتی هایش را از دست داد اما با آمدن یامگا، او به پنالتی زن نخست تیمش تبدیل شده و در دو دیدار برابر فجر و آلومینیوم با خونسردی بالا موفق شد که پنالتی هایش را گل کند.

نگاهی به آمار کوین یامگا در این فصل نشان می دهد که او خیلی اهل پاس دادن نیست چرا که علاقه دارد توپ را برداشته و با کورس های سرعتی از سد مدافعان روبرویش عبور کرده و سپس توپ را به روی دروازه ارسال کند. او در این فصل 275 بار به هم تیمی هایش پاس داده که رکورد میانگین 25 پاس در هر بازی را به ثبت می رساند که نمی تواند آمار خوبی برای بازیکنی در پست او باشد.

یامگا تاکنون 18 بار به سمت دروازه حریفان شوت زده که 7 مورد آن در چارچوب بوده است. به عبارت دیگر 38 درصد از ضرباتی که بازیکن فرانسوی آبی ها زده، دروازه رقبا را تهدید کرده و مابقی راهی به درون چارچوب نداشته اند و این همان نقطه ضعفی است که کوین یامگا باید روی آن کار کند تا بتواند بهتر از این در خدمت استقلال باشد. این بازیکن تاکنون 5 پاس کلیدی به هم تیمی هایش داده و میانگین 0.45 پاس کلیدی در هر بازی را به ثبت رسانده است ضمن اینکه او حداقل در هر دیدار 1.63 دریبل موفق داشته و یک پاس گل نیز در بازی شهرخودرو به رودی ژستد داد.

میانگین نمرات کوین یامگا در این فصل عدد 7.43 را نشان می دهد که نشانه عملکرد قابل قبول این بازیکن در طول فصل است. او با 4 گلی که به ثمر رسانده، در رتبه چهارم مشترک بهترین گلزنان خارجی استقلال در تاریخ 21 دوره از رقابت های لیگ برتر قرار گرفته است. ساموئل، پاتوسی، جپاروف و مامه تیام بازیکنانی هستند که در لیگ برتر 4 بار برای آبی پوشان گلزنی کرده اند و حالا نام یامگا نیز در کنار آنها قرار می گیرد.

شیخ دیاباته با زدن 17 گل برای استقلال، بهترین گلزن خارجی آبی پوشان در تاریخ لیگ برتر است و فابیو جانواریو با 7 گل در جایگاه دوم ایستاده است. یامگا برای رسیدن به جایگاه سوم، گوران یرکوویچ 6 گله را پیش رو دارد و به نظر می رسد بتواند به این بازیکن و جانواریو برسد ولی برای شکستن رکورد شیخ دیاباته کار سختی را در پیش رو دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج