۱۱۸۶۷۱۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مدیران قبلی استقلال، کیلویی قرارداد می‌بستند

بالاخره بعد از چند سال استقلال با کسب امتیازی مناسب قهرمانی در نیم‌فصل را پشت‌سر گذاشت، این درحالی است که برخی به‌گونه‌ای با این عنوان برخورد کردند که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال اگرچه عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به دست آورد اما به نظر می‌رسد مشکلات تدارکاتی و پشتیبانی و به‌ویژه برخی مسائل اقتصادی در این باشگاه ادامه داشته باشد. این درحالی است که از زمان ورود آجرلو اقداماتی درخصوص حل این مشکلات انجام شده اما هنوز مشکلاتی وجود دارد. عضو هیات‌مدیره استقلال می‌گوید مشکلات امروز مربوط به گذشته و به‌خاطر عملکرد مدیران قبلی است. گفت‌وگو با حجت کریمی را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از قهرمانی نیم‌فصل استقلال آغاز کنیم. بسیاری از پیشکسوتان استقلالی معتقدند اگر تیم با همین دست‌فرمان ادامه بدهد می‌تواند قهرمانی را در پایان فصل از آن خود کند.

این یک اتفاق بزرگ است، بالاخره بعد از چند سال استقلال با کسب امتیازی مناسب قهرمانی در نیم‌فصل را پشت‌سر گذاشت، این درحالی است که برخی به‌گونه‌ای با این عنوان برخورد کردند که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است. البته من هم قبول دارم این تازه ابتدای مسیر است و به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند اما بالاخره این اتفاق و نتایجی که استقلال در نیم‌فصل اول گرفت، موجب شد دل هواداران شاد شود. البته این اتفاق و موفقیت فقط مختص تیم نیست و مطمئنا پشت قضیه مدیران این باشگاه و به‌خصوص شخص آقای آجرلو قرار دارد که برای موفقیت باشگاه زحمت می‌کشد و شبانه‌روز درگیر بوده تا مشکلات اقتصادی و مالی باشگاه را حل کند.

مشکلات مالی همچنان ادامه دارد؟

ما واقعا مشکلات مالی داریم تا جایی‌که خود من برای زنده‌کردن مطالبات باشگاه از یک باشگاه خارجی طی چند روز اخیر راهی سفر شده بودم تا درنهایت بتوانیم از همه ظرفیت‌های ممکن برای درآمدزایی حتی زنده‌کردن مطالبات گذشته استفاده کنیم. درواقع آجرلو پیگیر است تا بتواند برای بچه‌ها پول تهیه کند و بتوانیم از بابت قراردادها به آنها تزریق مالی داشته باشیم و بخشی از هزینه‌ها را نیز به این شکل تامین‌اعتبار کنیم. با چشم خود این زحمات را می‌بینم و درکنار شخص آجرلو، اعضای هیات‌مدیره نیز زحمات زیادی می‌کشند و اگر امروز تیم به نتیجه رسیده و موفق عمل کرده است از بابت یک همدلی و انسجام بزرگ بوده و این‌طور نیست که فقط یک نفر یا چند نفر خاص در آن نقش داشته باشند، درحالی که به‌واقع پشت قضیه به تدارکات و پشتیبانی از تیم برمی‌گردد که آقای آجرلو با مدیریت خوب خود موجب شده است تا امروز این موفقیت‌ها حاصل شود و معتقدم این مسائل باید دیده شود که درنهایت امروز دل هوادار شاد شود. بنابراین بازهم تاکید می‌کنم اگر امروز استقلال نتایج درخور و موفقی کسب کرده حاصل یک کار گروهی بوده و همه ارکان باشگاه دست به دست هم دادند تا این نتایج به دست بیاید. با همه این تفاسیر معتقدم نباید توقعات را پایین آورد، چون این انتظار اصلا بی‌جا نیست که تیم بزرگ استقلال با قهرمانی در پایان فصل دوباره روی قله فوتبال ایران قرار بگیرد، این درحالی است که قهرمانی نیم‌فصل با شکست‌ناپذیری و کمترین گل خورده به دست آمد و اینها همه نشانه‌های روشنی هستند که اگر در نیم‌فصل دوم هم پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها به همین ترتیب باشد و آرامش فعلی تداوم داشته باشد، مطمئنا می‌توان به قهرمانی پایان فصل امیدوار بود. در هر صورت آرامشی که امروز در تیم وجود دارد از طرف مدیریت تزریق شده و این درحالی است که هنوز مشکلاتی که مدیران قبلی برای استقلال درست کرده بودند را به خوبی به یاد داریم.

یعنی اعتقاد دارید این آرامش از مدیریت به درون تیم تزریق شد؟

همین که آقای آجرلو در ابتدای کار در باشگاه با تمدید قرارداد سه‌ساله مجیدی خیال او را برای تداوم همکاری راحت کرد باعث شد این آرامش و ثبات به تیم برگردد. او از اساس پایه‌ها را درست چید و در این بین هیچ شوکی را به تیم وارد نکرد و آرامشی را تزریق کرد و از سوی دیگر مباحث اقتصادی که با ایجاد تیم اقتصادی پیگیری می‌کنند؛ مجموعه این مسائل باعث شد از لحاظ روحی و روانی و ‌انگیزشی سطح کار تیم و راندمان فنی بالا برود. درحالی که می‌دانیم آجرلو زمانی به استقلال آمد که این تیم هزاران مشکل ریز و درشت و بدهی داشت؛ هرچند نمی‌خواهم به جزئیات این موضوع بپردازم اما بدهی‌های مدیران قبلی گذاشتند که تبعات امروز را به همراه داشته است و هیچ ارتباطی به شخص مدیرعامل و هیات‌مدیره جدید ندارد.

انگار از دست مدیران قبلی خیلی شاکی هستید؟

طرف کیلویی قرارداد می‌بسته و پیش خودش این فکر را می‌کرده که قرار نیست او پرداخت کند و بعدی‌ها هم خودشان می‌دانند اما این بی‌انصاف‌ها اگر شرکت خودشان هم بود این کار‌ها را می‌کردند و این قرارداد‌ها را می‌بستند که بخواهند به شرکت شخصی خود ضرر بزنند؟ اگر شرکت خودشان بود اول منافع شرکت را می‌دیدند و بابت یک کار هزارچانه می‌زدند و بعد قرارداد می‌بستند نه اینکه همین‌طوری قرارداد امضا کنند، با این نیت مثل مهریه که چه کسی داده و چه کسی گرفته! اینجا پای ۳۰میلیون هوادار وسط است اما برای آنکه خودشیرینی کرده و هوادار را طرفدار خودشان کنند قراردادهایی بسته‌اند که مشکلات امروز باشگاه از تبعات همان قراردادهاست و همان‌ها امروز گریبان ما را گرفته است. امروز قراردادهایی را از گذشته می‌بینیم که خودمان هم مانده‌ایم.

البته بحث قراردادهای خارجی هم مطرح است.

این بدهی‌های ارزی را چه کسی به وجود آورده است؟ مگر جزء دستاورد مدیران قبلی است؟ باید نظارتی باشد که یک مدیر بگوید به‌طور مثال تیم را با هزارمیلیارد تحویل دادم و زمانی هم که تحویل می‌گیریم باید همین هزارمیلیارد سرجایش باشد نه اینکه با دوهزار میلیارد بدهی تحویل بدهند. اگر این نظارت و قانون بود کسی چنین قراردادهایی را نمی‌بست و این‌طوری امضا نمی‌کردند. طرف می‌آید و قرارداد می‌بندد و پیش خودش می‌گوید وقتی مدیر بعدی باید پولش را بدهد به من چه ربطی دارد؟ متاسفانه نظارتی وجود ندارد. مبلغ بازیکنان خارجی در گذشته مشخص بوده اما چرا به‌موقع پرداخت نشده تا کار به اینجا برسد که حالا باید بیشتر از قرارداد بدهیم تا پرونده شکایت آنها مختومه شود. حالا صبر کنید تا پایان سال رای سایر بازیکنان خارجی هم از فیفا می‌آید و یکی‌یکی در نیم‌فصل دوم به دست‌مان می‌رسد. فعلا این شکایت‌ها در پروسه دادرسی قرار دارند اما همین‌ها خودشان کلی بدهی ارزی به دنبال دارند که حاصل عملکرد همین مدیران قبلی است و همه را آنها به وجود آوردند.

مباحث اقتصادی باشگاه به چه سمت‌وسویی درحال حرکت است؟

برنامه‌های اقتصادی روی یک چهارچوب خاصی درحال پیشروی هستند ولی اقدامات گذشته باعث شده دست مدیریت جدید بسته شود. فعلا حساب‌ها بسته است و کاری از دست کسی بر نمی‌آید. با هرجا قرارداد می‌بندیم حساب‌هایمان بسته است و طرف قرارداد پول ما را باید کجا بریزد؟ الان یک ماه است با همراه اول قرارداد بستیم اما حساب‌مان بسته است و نمی‌تواند پول واریز کند. آجرلو دیگر چه کاری کند؟ جادوگری کند؟ ما را در یک اتاق گذاشتید بعد خودتان همه راه‌ها را بستید و می‌گویید پول بیاور. معلوم است که نمی‌شود. الان وضعیت خوبی حاکم نیست. اما مدیریت همه تلاش خود را می‌کند و فکر نمی‌کنم در این مدت مدیری به این اندازه برای موفقیت باشگاه تلاش کرده باشد، درحالی که او هم می‌توانست مثل بقیه بی‌خیال باشد و به همه وعده بدهد و چک بنویسد و از این دست اقدامات انجام بدهد اما الان دارد مشکلات قبلی‌ها را درست می‌کند چون مشکلات قبلی‌ها راه را بسته و اجازه پیشروی نمی‌دهد. این اتفاقات است که جای تاسف دارد. فوتبال ما هم تا وقتی که از یک‌سری آدم که قیمت پایینی دارند و فقط برای دیده شدن می‌آیند و می‌خواهند چیزی گیرشان بیاید و بروند، استفاده می‌کند، هیچ‌وقت درست نمی‌شود.

به شرایط تیم برگردیم البته در نیم‌فصل دوم طبیعتا همیشه کار سخت می‌شود.

بله درست است؛ چون اصل کار در نیم‌‌فصل دوم است و باید زحمات و دشواری‌های بیشتری را متحمل شد، این درحالی است که در آن زمان مطمئنا مشکلات بیشتری هم داریم چون الان توقع بالا رفته که تیم باید قهرمان شود که البته این موضوع هم توقع بجایی است. البته اگر این موفقیت‌ها نبود مطمئنا این مشکلات هم به وجود نمی‌آمد و این توقعات هم نبود، در هر صورت به قطاری که حرکت نمی‌کند کسی سنگ پرتاب نمی‌کند اما به قطار درحال حرکت همه سنگ پرتاب می‌کنند. در نیم‌فصل حتما می‌بینید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چقدر حاشیه‌سازی‌ها و مانع‌تراشی‌ها برای اینکه استقلال به‌ عنوان قهرمانی نرسد افزایش پیدا می‌کند.

درخصوص حذف تیم از آسیا چه صحبتی دارید؟

آنهایی که باعث و بانی این اتفاق بودند همه بیرون هستند و راحت و آزاد هستند و می‌گویند به‌ما‌چه و جدیدها جوابگو باشند. یک پروسه که برای چهار، پنج سال پیش بوده و از آن زمان جلو آمده و برای گذشته است را می‌توان در همین سه، چهار ماهی که مدیریت جدید آمده حل کرد؟ مدیران و وزیر قبلی و زیرمجموعه‌های آنها باید این مسائل را پیگیری می‌کردند اما این کار را نکردند و همین‌طور مانده و تبعات آن به وزیر و مدیران جدید رسیده است. آقای سجادی دیگر باید چه کاری کند؟ بالاخره یک‌سری قوانین است و باید براساس آنها تلاش‌ها بیشتر شود اما چون آن‌ور با حساب و کتاب و برنامه‌ریزی کار می‌کنند نتیجه‌ای به دست نمی‌آید. مثل ما نیستند که بگوییم برویم و ببینیم در دقیقه ۹۰ چه اتفاقی می‌افتد. آنها کار خود را کردند و این قضیه هم برای قدیم بوده و الان هم تا جایی که خبر دارم هم وزارت ورزش و هم در همین مدت مدیران هردو باشگاه استقلال و پرسپولیس اقدامات لازم را انجام دادند و پیگیری کرده‌اند تا کار به نتیجه برسد اما فکر نمی‌کنم با این وضعیت و این اتفاقی که افتاده راهی برای بازگشت باقی مانده باشد. هرچند آقای سجادی وزیر ورزش نیز زحمات بی‌وقفه‌ای برای این امر متحمل شدند.

به نظر شما کمیته استیناف رای کمیته انضباطی درباره پرونده گل‌گهر را تایید می‌کند یا آن را می‌شکند؟

من هم شنیده‌ام که فشارهایی آورده‌اند تا رای را بشکنند اما باید منتظر باشیم تا ببینیم آنهایی که تصمیم لازم را می‌گیرند چه تصمیمی گرفته و چه رایی می‌دهند. این موضوع به عدالت کمیته استیناف برمی‌گردد که چه حکمی را بدهد. اصل کار بحث آسیا بود که از دست دادیم و حالا امیدوارم اینجا برمبنای عدالت تصمیم گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج