۱۱۸۹۱۷۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

زنان امروز با آسیا خداحافظی می‌کنند؟

تیم ملی فوتبال زنان ایران ۴ بازیکن اصلی‌اش را به‌خاطر کرونا از دست داده است، اما این شانس را دارد که با پیروزی، تساوی و حتی شکست مقابل چین تایپه به مرحله بعد صعود کند

روزنامه همشهری: تیم ملی فوتبال زنان ایران امروز آخرین بازی‌اش را در جام ملت‌های آسیا انجام می‌دهد؟ ایران امروز در سومین بازی مرحله گروهی باید با چین‌تایپه بازی کند. تا ۲روز پیش حرف امتیاز‌گرفتن از چین‌تایپه بود و خیلی‌ها به صعود تیم به یک‌چهارم نهایی خوش‌بین بودند اما حالا مثبت‌شدن تست کرونای ۴بازیکن، تیم را بیش از پیش نگران کرده است.

بعد از هندی‌ها که کرونا اردویشان را تعطیل کرد و از جام کنارشان گذاشت، دو سه روزی است که ایرانی‌ها با این ویروس درگیر شده‌اند. آنها که روز اولِ مسابقات با هند میزبان بازی داشتند، ۵کرونایی دارند. بعد از مثبت‌شدن تست فاطمه علیپور، سرپرست تیم، ۴بازیکن اصلی هم بیمار هستند و قرنطینه شده‌اند. نگین زندی، ثنا صادقی، سمانه چهکندی و مرضیه نیکخواه غایبان بزرگ بازی امروز هستند. آنها باید ۷روز در قرنطینه باشند. ایران باید خیلی خوش‌شانس باشد که تا شروع بازی تست بازیکن دیگری مثبت نشود.

تا قبل از این اتفاق، ایران خیلی امیدوار بود که بتواند در بازی امروز امتیاز بگیرد. هر‌چند چین‌تایپه رنک۳۹ فیفا را دارد و ایران رنک۷۰، چین‌تایپه طی ۱۳دوره حضور در جام ۳بار به قهرمانی رسیده و ایران برای نخستین‌بار است که این جام را تجربه می‌کند ولی در اردوی ایران همه از انگیزه بالایشان برای صعود می‌‌‌گفتند. آنها می‌خواستند همانطور که با یک شگفتی به جام ملت‌ها صعود کردند، نخستین حضورشان با نخستین صعود به جمع ۸تیم همراه باشد. اما آیا تیمی که امتیازی ندارد، می‌تواند صعود کند؟ ایران در بازی اول با هند مساوی کرد و یک امتیاز گرفت. در بازی دوم هم با تفاضل ۷گل از چین شکست خورد.

اما همان یک امتیاز هم با حذف هند از دست رفت. تیم‌های چین، استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و فیلیپین به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده‌اند و منتظر ۳تیم بعدی هستند. تیم دوم گروه ایران و ۲تیم برتر از بین تیم‌های سوم گروه‌ها به مرحله بعد می‌رسند. با حذف هند از دور مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا در گروه‌های دیگر هم نتایجی را که تیم‌‌های سوم در مقابل تیم چهارم گرفته‌اند، نادیده می‌گیرد. این اتفاق شرایط صعود تیم‌ها به‌خصوص در گروه ایران را پیچیده کرده است.

ایران با اینکه شرایط خوبی برای بازی فردا ندارد، اما روی کاغذ شانس صعود دارد. اگر ایران بتواند چین‌تایپه را با هر اختلافی شکست بدهد، به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کند. اگر بازی امروز با تساوی به پایان برسد، ایران این فرصت را دارد که یکی از تیم‌های برتر سوم باشد. ایران در حالتی عجیب با شکست هم می‌تواند به مرحله یک‌چهارم نهایی برسد. به این شرط که تایلند با اختلاف ۸گل از استرالیا ببازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمرابابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج