۱۱۸۹۳۳۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حمله شیث رضایی به استقلالی‌ها

بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است بهترین مدیران جهان هم بدون پول در پرسپولیس موفق نمی‌شوند

خبرورزشی: با شیث رضایی کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس و حواشی پیرامون این تیم گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

نتایج پرسپولیس را در نیم فصل نخست چطور ارزیابی می کنی؟

خب به غیر از چند تساوی بد که هیچکس انتظارش را نداشت، به طور کلی نتایج پرسپولیس در ایین فصل خوب بود و خدا را شکر در کورس قهرمانی هستیم. با تمام فشارهایی که به پرسپولیس وارد می کنند، باز هم توانستم با قدرت کار کنیم و شک نکنید با همین قدرت به کار خودمان ادامه می دهیم تا به امید خدا به چیزی که می خواهیم برسیم.

آنقدر مشکلات پرسپولیس زیاد است که حتی شایعه استعفای یحیی گل محمدی هم به گوش رسید. در این خصوص چه صحبتی داری؟

واقعا عجیب است که پرطرفدارترین تیم لیگ و قهرمان ۵ دوره اخیر با این مشکلات دست و پنجه نرم کند. تیم تا می آید نفس بکشد، پنجره بسته می شود. یک نیم فصل گذشته و آقای وزیر تازه یادش افتاده برای پرسپولیس مدیرعامل انتخاب کند. ۱۶ بازی انجام شده ولی بازیکنان فقط ۲۰ درصد پول گرفتند و این اصلا خوب نیست. هرکسی تا یک جایی می تواند تحمل کند. دلیل این همه دشمنی با پرسپولیس را نمی فهمم. همه این ضربه زدن ها به پرسپولیس به خاطر این است که ما ۵ سال قهرمان شدیم و ۲ بار به فینال آسیا رسیدیم؟ این سنگ اندازی ها به خاطر این است که نگذاشتیم در این چند سال دست بعضی از تیم ها به جام قهرمانی برسد؟ خب اگر توانایی دارید، در زمین فوتبال بجنگید و قهرمان شوید. نمی دانم چه باید بگویم وقتی گوش کسی بدهکار نیست. فقط امیدوارم حداقل بگذارند این مدییرعاملی که خودشان گذاشتند و تازه آمده کارش را بکند و تیم به یک ثباتی برسد.

با همه این حواشی به نظرت پرسپولیس شانسی برای قهرمانی در این فصل دارد؟

معلوم است که برای قهرمانی شانس داریم. اگر امتیازات بادآورده را حذف کنند و بر اساس بازی تیم ها در زمین امتیاز رد و بدل شود، ما همین حالا صدرنشین لیگ هستیم. با این حال مشکلی نیست چون اوضاع به این شکل نمی ماند و در کوچه ما هم عروسی خواهد شد. به زودی صدر را پس می گیریم و به جایگاه واقعی خودمان برمی گردیم. هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده و خیلی چیزها تغییر خواهد کرد.

ولی استقلالی ها معتقدند با عوض شدن وزیر دیگر پرسپولیس شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت.

ما در زمین حرف زدیم و با اقتدار و شایستگی قهرمان شدیم. هیچ کسی نمی تواند قهرمانی های ما را زیر سوال ببرد. احتمالا منظور آن ها از این صحبت ها همان ۲۰،۳۰ بازیکن خارجی بود که با قراردادهای گران به خدمت گرفتند و یا اشتباهات داوری بود که در این سال ها به نفعشان رخ داد ولی قهرمان نشدند. هر سال گران ترین تیم لیگ را دارند ولی نمی توانند قهرمان شوند. می آیند می گویند خب چه کاری انجام دهیم تا فشار روی ما کم شود. پس در مورد قهرمانی های پرسپولیس حرف بزنیم. نه آقایان استقلالی ، فوتبال درون زمین انجام می شود و با این کارها نه شما و نه هیچ آدم دیگری نمی توانند قهرمانی های ما را زیر سوال ببرند. حالا من یک چیزی می گویم. امسال که دولت عوض شده و وزیر هم کاملا با استقلال هماهنگ است. پول دارید، مدیرعامل دارید، هیئت مدیره دارید و وزارت هم که هیچ چیزی برایتان کم نگذاشته است. بفرمایید، این گوی و این میدان، اگر می توانید قهرمان شوید، هرچند من بعید می دانم.

حبیب کاشانی چند روز قبل در مورد واریز پول به حساب تو، خاطره بامزه ای تعریف کرد. می خواهی در موردش صحبت کنی؟

خب واقعیت این است که ما تا قبل از آن به موقع پول نمی گرفتیم و اصلا از این خبرها نبود که باشگاه بدون اینکه ما بدانیم، حقوقمان را به حساب واریز کند. من فکر می کردم ۳۰ هزارتومان در حسابم دارم و وقتی برای گرفتن پول به عابر بانک رفتم ۱۵ هزار تومان کشیدم ولی دیدم ۹۵ میلیون به حسابم واریز شده است. جرات برداشت نداشتم و فکر می کردم اشتباهی رخ داده است. چند روز بعد دوباره به بانک رفتم تا ۱۵ هزارتومان باقی مانده را بگیرم ولی دیدم هنوز ۹۵ میلیون در حسابم موجود است. بعد که از باشگاه پیگیری کردم، متوجه شدم باشگاه این پول را واریز کرده بود. واقعا فوتبال ما به مدیران متعهد و کاربلد مثل حبیب کاشانی نیاز دارد و ای کاش می توانستیم از حضور ایشان در فوتبال استفاده کنیم. این حرف ها را نمی زنم که بعدا اگر کاشانی مدیرعامل پرسپولیس یا تیمی شد به من پستی بدهد و یا من را به عنوان سرمربی یکی از تیم های پایه انتخاب کند. من اصلا نمی خواهم وارد مربیگری بشوم و اگر در مورد پرسپولیس حرف می زنم به خاطر این است که عاشق تیمم هستم و با آن زندگی می کنم.

با آن ۹۵ میلیون چه کاری انجام دادی؟

با کل این پول برای پدر و مادرم در روستای خودمان خانه ساختم. حتی برای خانه آسانسور هم گذاشتم تا وقتی سن آن ها بالا رفت به مشکل نخورند. با افتخار هم این کار را انجام دادم چون هرکاری آدم برای پدر و مادرش انجام دهد، وظیفه اش است و من هم تنها وظیفه ام را انجام دادم.

در دوران بازی، فوتبالیست پرحاشیه ای بودی. می خواستم نظرت را در خصوص اتفاقات حاشیه ای که برای کنعانی زادگان رخ داد بپرسم و اینکه اسکوچیچ او را به تیم ملی دعوت کرد، کار خوبی بود؟

من فکر می کنم برایش پاپوش درست کردند چون بازیکنی در این سطح بیشتر از اینکه رفیق داشته باشد، دشمن دارد. در اینجا دو نکته را باید بگویم که ربطی به کنعانی زادگان ندارد. اول اینکه زندگی خصوصی هر آدمی به خودش مربوط است و دوم اینکه بازیکن ملی باید خیلی به جزئیات توجه کند و مراقب همه چیز باشد. نباید این موضوع رسانه ای می شد ولی از آنطرف هم نباید این بچه را نابود کرد. محمد حسین را سال هاست که می شناسم و فوتبالیست بسیار خوبی است. امیدوارم مهره مفیدی برای تیم ملی باشد و بدرخشد.

ولی در این چند روز خیلی از پیشکسوتان استقلال مصاحبه کردند و گفتند کنعانی زادگان باید خط می خورد و دیگر نباید او را به تیم ملی دعوت کنند.

اگر برایش پاپوش درست کرده باشند، باز هم این آقایان همین حرف را می زنند؟ مگر قتل کرده که به این شکل او را تنبیه کنند؟ من خودم گفتم بازیکن تیم ملی باید خیلی مراقب باشد چون زیر ذره بین است ولی نباید فوتبالیستی به این با کیفیتی را نابود کرد. این دوستان استقلالی که نگران اخلاق در فوتبال هستند و برای ما معلم اخلاق شدند، بیایند بگویند از اردوی دبی یا کتک کاری در فرودگاه جلوی چشم بزرگ و کوچک چه خبر؟ دوستان کمیته اخلاق و کمیته انضباطی چرا به این اتفاقات و سایر اتفاقاتی که نمی خواهم بگویم، واکنشی نشان نمی دهد و هیچ بررسی صورت نمی گیرد. من که از خودم این حرف ها را در نیاوردم. مدیرعامل و معاون سابق استقلال در مورد ماجراهای دبی حرف زدند و وزیر ورزش هم به آن واکنش نشان داد. فیلم درگیری در فرودگاه هم که همه جا موجود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج