۱۱۹۲۶۴۵
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

به همین سادگی‌ها نیست آقای درویش

باشگاه پرسپولیس همچنان درگیر مشکلات عمده مدیریتی است و قهرمان ایران در ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین نیاز‌های یک باشگاه حرفه‌ای مشکلات جدی دارد.

خبرگزاری میزان: اگر فردی که هیچ اطلاعاتی درباره فوتبال ایران ندارد به مشکلات این روز‌های پرسپولیس نگاهی بیندازد هیچگاه تصور نخواهد کرد این تیم قهرمان ۵ دوره اخیر فوتبال ایران است. قهرمان ایران در ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین نیاز‌های یک باشگاه حرفه‌ای مشکلات جدی دارد و اگر به گواه کارشناسان، پرسپولیس را یک باشگاه آماتور بنامیم حرف بی‌ربطی نزده‌ایم. پس از دوران نسبتاً باثبات جعفر سمیعی او با مشاهده شرایط وخیم مالی باشگاه بدون سر و صدا از پرسپولیس رفت و مجید صدری سرپرست موقت باشگاه شد. پس از چند ماه صدری هم از پرسپولیس رفت و ۲۲ دی ۱۴۰۰ رضا درویش به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد.

در همین مدت کوتاه یحیی گل‌محمدی به دلیل استاندارد نبودن زمین تمرین، عدم واریز دستمزد بازیکنان و عملکرد مبهم مدیریت در بحث نقل و انتقالات چند روزی به حالت قهر در تمرین حاضر نشد و پس از اینکه وعده‌هایی به او داده شد به کار خود بازگشت، اما به گفته خود او فقط مشکل زمین تمرین حل شده و در بحث پرداختی‌ها و جذب بازیکن اتفاق خاصی رخ نداده است.

در همین زمینه رضا درویش پس از شکست پرسپولیس مقابل فولاد در سوپرجام فوتبال ایران درباره مشکلات مالی تیمش گفت: «ما روز اول فکر می‌کردیم شاید اگر یک بودجه قابل قبولی باشد که هزینه نیم فصل را بدهد، مشکلی وجود نخواهد داشت. اما مشکل الان بودجه تیم نیست و مشکلاتی است که از قبل به تیم تحمیل شده. بازیکنان خارجی و داخلی طلبکار هستند و پنجره هر لحظه در حال باز و بسته شدن است. مقصر مدیر نیست، مگر اینکه یک بانک پشت سرش داشته باشد که هزینه کند. این فشار ناخودآگاه روی بازیکن و کادرفنی تاثیر می‌گذارد و کار به جایی می‌رسد که ما برای تهیه مایحتاج دست به دامن وزیر می‌شویم که بتوانیم مشکلات را حل کنیم.»

در روز‌هایی که پرسپولیس مدیرعامل نداشت تمام هواداران، پیشکسوتان و کارشناسان به این امید بودند تا فردی با نفوذ و کاربلد که بتواند با تکیه بر ارتباطات خود اسپانسر‌های مناسبی جذب کند برای هدایت پرسپولیس انتخاب شود، اما مدیرعامل جدید در همان روز‌های ابتدایی کار خود از حجم بالای بدهی‌های پرسپولیس، شگفت زده شد و حالا از مشکلات گذشته باشگاه و لزوم وصل بودن به یک منبع مالی بی انتها صحبت می‌کند!

*قهرمان ایران به دنبال بازیکن آزاد!

سرمربی سرخپوشان پیش از بازی با فولاد اعلام کرد لیستی بلند بالا به مدیران باشگاه ارائه کرده و حتی اگر دو نفر از این لیست جذب تیمش می‌شدند راضی بود. بازیکنانی که همگی تحت قرارداد با باشگاه‌های دیگر هستند و برای جذب آن‌ها نیاز به صرف هزینه است، مانند علیرضا کوشکی که با تعلل مدیران پرسپولیس راهی فولاد خوزستان شد.

درویش در ادامه صحبت‌های خود پس از سوپرجام در این رابطه عنوان کرد: «ما خودمان از گل‌محمدی خواستیم که هر بازیکنی مدنظر دارد و آزاد است را اعلام کند و ما قرارداد ببندیم. اسامی که او داد فهرست بازیکنان ثابت سایر تیمهاست که اصلا آزاد نیستند. منظورتان این است که من بروم بازیکنان را آزاد کنم؟ مثل اینکه از تیم ما بگویند امیری را می‌خواهیم، ما او را آزاد خواهیم کرد؟ تمام بازیکنانی که خواستند را درخواست دادیم و حتی دیروز بازیکنی را اسم بردند که درخواستش را به تیمشان دادیم و به او و افشین پیروانی اعلام کردیم هر بازیکنی که مدنظرشان است و امکان جذب وجود دارد را اسمش را بگویند و صحبت مقدماتی را کنند و ما برای پول و قرارداد مشکلی نداریم و آماده قرارداد هستیم. فقط آن‌ها صحبت مقدماتی را بکنند تا امکان آمدن باشد و ما در خدمت خواهیم بود.»

مدیرعامل سرخپوشان پایتخت، توپ را در زمین کادرفنی انداخته و از آن‌ها خواسته تا با بازیکنان مد نظر خود (بخوانید بازیکنان آزاد و رایگان مدنظر خود) مذاکره و توافق نهایی کنند. اتفاقی که عملاً در حد غیرممکن است، زیرا تمام قرارداد‌ها در تمام نقاط دنیا تا تابستان هر سال بسته می‌شوند و هیچ بازیکن موثر و با کیفیتی در زمستان بدون تیم نیست.

گل محمدی در پاسخ به همین ادعای مدیرعامل پرسپولیس گفته: «می‌توانم سراغ بازیکنانی بروم که معرفی شده‌اند و درجه یک نیستند، اما ترجیح می‌دهم به بازیکنان جوان تیمم اعتماد کنم. به دنبال تقویت تیم هستیم، اما زمان زیادی نداریم. بازیکنانی که کیفیت دارند قطعاً قرارداد هم دارند. فولاد توانست رضایت پیکان را بگیرد و کوشکی را جذب کند. می‌توان به سمت بازیکنانی رفت که قرارداد ندارند، اما سطح کیفی آن‌ها چیزی نیست که ما انتظار داشته باشیم. به هر حال باید هزینه‌ای شود و پول رضایتنامه پرداخت شود تا بازیکنی جذب شود.»

استقلال با جذب صالح حردانی و عزیزبک آمانوف، سپاهان با خرید رشید مظاهری و فولاد با علیرضا کوشکی، محمدرضا خلعتبری، شهاب گردان، آرش رضاوند و عارف آقاسی گوی سبقت را در نقل و انتقالات زمستانی از پرسپولیس ربوده‌اند و احتمالاً باید شاهد افت سرخپوشان در ادامه مسیر باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ لطفآ بگید چطوری ۵ دوره قهرمان شده

    • بدون نام

      فقط تیمی که ۱۲نفره فوتبال بازی کنه میشه فوتبال پاک

    • ا ح

      همه ی باشگاه ها این مشکلات رو داشتن و دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج