adexo3
۱۱۹۳۰۲۸
۵۲۳۱
۵۲۳۱
پ

همه دنیا علیه زومای گربه آزار!

کورت زوما، ستاره جنجالی وستهام، مورد یک هجمه جهانی قرار گرفته است.

ورزش سه: کورت زوما، مدافع ۲۷ ساله و فرانسوی باشگاه وستهام به دلیل حواشی عجیبی که طی روزهای اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده نمی تواند تیمش را در دیدار روز یکشنبه برابر لسترسیتی همراهی کند.

غیبت کورت زوما در دیدار برابر لسترسیتی به این دلیل این دلیل اتفاق خواهد افتاد که او در جریان بازی دیشب تیمش برابر واتفورد از سوی هواداران هر دو تیم هو شد و مورد اعتراض شدید قرار گرفت.

ماجرا از این قرار بود که ویدئویی از مدافع فرانسوی منتشر شد که نشان می‌داد او در حال آزار و اذیت دو گربه خانگی اش است و این مسئله واکنش های وسیعی را در انگلیس و سرتاسر دنیا را در پی داشته و همه این رفتار زشت کورت زوما را مورد نکوهش قرار دادند.

ساعاتی پیش تایید شد که این دو گربه کورت زوما ضبط شده اند و تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی موسسه خیریه RSPCA که این کار را انجام داده پیرامون این موضوع گفت: "اولویت ما همیشه سلامت این گربه ها بوده و هست. آنها برای معاینه به دامپزشکی منتقل شده اند و تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، تحت مراقبت ما خواهند بود. ما از همه کسانی که نگرانی خود را برای این گربه‌ها ابراز کردند سپاسگزاریم. قبل از اینکه ویدیو در فضای مجازی پخش شود با این موضوع درگیر بودیم و تحقیقات را پیگیری می‌کردیم."

همه دنیا علیه زومای گربه آزار!

این فوتبالیست که هفته ای 125 هزار پوند دریافت می کند، اکنون از سوی وستهام 250 هزار پوند جریمه شده است. در بیانیه باشگاه وستهام پیرامون این موضوع آمده بود: "این بازیکن بلافاصله جریمه نقدی را پذیرفته است و این مبلغ به موسسات خیریه حمایت از حیوانات اهدا می شود. وستهام یونایتد مایل است مجدداً اقدامات کورت را محکوم کرده و روشن کند که این موضوع با جدیت تمام پیگیری می‌شود."

اگرچه کورت زوما بعد از فیلم منتشر شده از سوی برادرش بابت کاری که انجام داده عذرخواهی کرد اما پلیس منطقه محل سکونت او تایید کرد که تحقیقات جدی را در این باره ادامه می‌دهد. همچنین بیش از 120000 نفر طوماری را امضا کرده‌اند که خواستار پیگرد قانونی علیه زوما به خاطر این فیلم و ممنوعیت نگهداری از حیوانات توسط او شده‌اند.

در این طومار آمده است: "کورت زوما بازیکن حرفه‌ای فوتبال در حال آزار وحشتناک یک حیوان بی‌دفاع دیده شد. او باید به خاطر کاری که انجام داد محاکمه شود.
از همه کسانی که این طومار را امضا کرده‌اند متشکرم. نمی توان به این مرد اجازه داد با این گونه آزار و اذیت گربه بیچاره، قسر در برود."

همه دنیا علیه زومای گربه آزار!

از طرف دیگر سخنگوی پلیس اسکس، محل سکونت کورت زوما دیشب گفت: "ما از ویدئویی در رسانه های اجتماعی که مربوط به یک حادثه مربوط به یک گربه است و ممکن است برای اعضای جامعه ما ناراحت کننده باشد، اطلاع داریم. اخیراً به ما اطلاع داده شده است که این حادثه ممکن است در اسکس رخ داده باشد و ما در حال ارتباط با RSPCA هستیم و تحقیقات فوری در حال انجام است. اما منابع ما گفتند که این موضوع اکنون در اختیار RSPCA قرار خواهد گرفت تا خودش به آن رسیدگی کند؛ علیرغم اینکه هزاران نفر خواستار پیگرد قانونی این فوتبالیست هستند."

در همین حال، وکلایی که برای بنیاد 30 میلیون دوست، بزرگترین گروه حقوق حیوانات در فرانسه کار می کنند با دادستان تماس گرفته اند. طبق قوانین فرانسه، شهروندان فرانسوی را می توان به دلیل اعمال مجرمانه ای که در خارج از کشور انجام می شود تحت تعقیب قرار داد. سخنگوی بنیاد فرانسه گفت: ما این اقدام شنیع را محکوم می کنیم و درخواست محرومیت این بازیکن از تیم ملی فرانسه را داریم و از او شکایت قانونی می کنیم."

همچنین سیاستمداران ارشد فرانسوی نیز زوما را که اهل شهر لیون شرقی است محکوم کرده و خواسته اند او از تیم ملی فرانسه اخراج شود.

موریل فوسی، سخنگوی حزب فرانسوی Animal گفت: "بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی از این ویدئو خشمگین شده اند، بسیاری از مردم ادعا می کنند که این بازیکن فوتبال دیگر نمی تواند لباس فرانسه را بپوشد."

مارین لوپن، رهبر حزب تظاهرات ملی و نامزد ریاست جمهوری، نیز گفت: "این شرم آور است. من هنوز فکر می کنم کسانی که قادر به ظلم به حیوانات هستند، می توانند به مردم نیز ظلم کنند. خشونت هرگز پیش پا افتاده نیست."

نکته پایانی در مورد کورت زوما این که در جریان دیدار روز گذشته وستهام برابر واتفورد نیز به شدت مورد انتقاد هواداران قرار گرفته و علاوه بر سوت های اعتراضی که علیه او سر داده می‌شد، اتفاق جالب توجه دیگری نیز رخ داد. جایی که او بعد از یک برخورد دچار مصدومیت شد و هواداران حاضر در استادیوم این شعار را سر دادند: "این همان احساس گربه توست."
این در حالی است که گری لینه کر مجری معروف انگلیسی نیز از تصمیم وستهام برای بازی دادن در دیدار دیشب انتقاد کرد.

از طرف دیگر در آخرین ترکش‌های این اتفاق که به سمت کوردوما روانه شده، کمپانی معروف آدیداس نیز قرارداد خود را با این بازیکن لغو کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج