adexo3
۱۱۹۵۵۶۹
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

فرهاد روی ابر‌ها، در مسیر جام‌ها

تردید نکنید اگر این استقلال بر مدار آرامش حرکت کند و عامل بازدارنده‌ای از درون پیش رویش نباشد، به سمت قهرمانی در لیگ پیش خواهد رفت.

ایران ورزشی: تردید نکنید اگر این استقلال بر مدار آرامش حرکت کند و عامل بازدارنده‌ای از درون پیش رویش نباشد، به سمت قهرمانی در لیگ پیش خواهد رفت. سبک بازی استقلال به گونه‌ای است که حتی می‌تواند در فصل جاری روی تصاحب جام حذفی هم حساب کند. شرط رسیدن به این مهم داشتن جوی آرام است. نه آن‌چنانی که تا قبل از بازی با تراکتور شاهد بودیم و سرمربی استقلال خود در متن برخی حاشیه‌سازی‌ها قرار گرفت و بی‌جهت تیمش را به سمت پرتگاه برد. فرهاد مجیدی باید دریابد که آرام نگه داشتن اطراف استقلال نتایج بزرگی برایش به همراه خواهد داشت و باید بکوشد تا پایان فصل سنجیده و بر اساس آینده‌نگری سخن بگوید.

کاری که او قبل و بعد از بازی با تراکتور انجام داد و با زرنگی خاصی از پاسخگویی به سؤالات حاشیه‌ای فرار کرد. این استراتژی بی‌شک مجیدی را به مهم‌ترین نتایج دوران مربیگری‌اش سوق خواهد داد. اعدادی که در این هفته‌ها برابر نام استقلال قرار گرفته، بر احتمال بالای قهرمانی این تیم گواهی می‌دهد و باید دید که مجیدی آیا موفق می‌شود از این فضای آماده و مهیا در جهت دستیابی به جام استفاده کند یا خیر؟!

۴۴
قهرمان لیگ بیست و یکم را چه امتیازی مشخص خواهد کرد؟ نگاهی به ادوار گذشته لیگ بیندازید. اعداد متفاوت است. گاهی قهرمان با دستیابی به امتیاز 70 مشخص شده و گاهی نیز حوالی عدد 60. این را گفتیم که بدانید استقلال تا رسیدن به این اعداد که متضمن قهرمانی در لیگ است فاصله آن‌چنانی ندارد. استقلال را جدی بگیرید، ولو اینکه پرسپولیس سایه به سایه‌اش حرکت می‌کند.

18
این عدد متعلق به تعداد بازی‌هایی است که آبی‌ها شکست‌ناپذیر باقی مانده‌اند. آری، ۱۸ بازی بدون اینکه شکستی متحمل شوند. فرهاد مجیدی اگر چهار بازی بعد را هم نبازد که احتمالش بسیار زیاد است، اولین مربی در تاریخ لیگ برتر خواهد شد که موفق شده این اندازه شکست‌ناپذیر باشد. پیش از او امیر قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ صاحب بیشترین بازی بدون باخت بوده‌اند.

۱۲
آنچه استقلال را در صدر جدول نگه داشته دستیابی متعدد به پیروزی است. استقلال تا امروز 12 بار طعم شیرین رسیدن به 3 امتیاز را چشیده واین بسیار ایده‌آل و امیدوار کننده است. تصور می‌کنید تیم مجیدی چند برد دیگر در لیگ بیست و یکم به دست می‌آورد؟ استقلال ظرفیت رسیدن به بیش از 20 گل در یک فصل را هم دارد. شک نکنید.

7
بیشترین گل زده استقلال حدفاصل دقیقه ۴۵ تا ۶۰ است. استقلال در این دقایق بسیار خطرناک است و تا امروز موفق شده ۷ گل خود را در این دقایق به ثمر برساند. در بازی با تراکتور نیز استقلال در همین حوالی گل پیروزی را به ثمر رساند تا مشخص شود در نیمه دوم جان تازه‌ای در رگ‌هایش تزریق می‌شود. شاید بتوان با استناد به این آمار مجیدی را بهترین مربی نیمه دوم هم معرفی کرد.

۰
عجیب نیست؟! صفر باخت در 18 بازی! استقلال حتی بواسطه خلق این آمار اکنون به پنجمین تیم باشگاهی در جهان تبدیل شده که شکست‌ناپذیری خود را دوام داده است. در صدر جدولی که اخیراً منتشر شده تیم پورتوی پرتغال را مشاهده می‌کنیم. باشگاهی که با مهدی طارمی شکست‌ناپذیر پیش رفته است. استقلال اما بازی‌های سختی دارد که شاید این آمار را تحت‌الشعاع قرار دهد.

1
تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید به اعصابش مسلط باشد. استقلال نیز تا به امروز نشان داده از این توانمندی ذهنی برخوردار است چون فقط یک بار بازیکنش از میدان اخراج شده که متعلق است به بازی با هوادار که سیاوش یزدانی از میدان بیرون رفت. شاید اگر یزدانی با شرایط مطلوب‌تری در تیم ملی مواجه می‌شد، حتی در آن بازی هم اخراج نمی‌شد.

۶
استقلالی‌ها از دیدن این عدد خرسند نمی‌شوند اما شاید دراین برهه دیدن عدد 6 برای‌شان شادی آفرین باشد. استقلال تا کنون فقط 6 بار دروازه خود را به روی حملات حریف باز شده دیده است. آماری قابل اتکا که شاید یکی از کم گل خورده‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را در لیگ بیست و یکم پیش روی‌مان قرار دهد. آیا استقلال به همین خساست در گل نخوردن ادامه می‌دهد؟ دوست داریم خسیس باشیم!

6
و باز هم برمی‌خوریم به عدد ۶! استقلال در ۸ بازی خانگی خود ۶ برد به دست آورده و از ۱۰ بازی بیرون خانه هم ۶ پیروزی نصیبش شده است. این آمار نیز تا پایان لیگ دستخوش تغییراتی خواهد شد، البته باید توجه داشت که استقلال در نیم فصل دوم بیشتر در خانه بازی دارد و کمتر به میهمانی دیگر تیم‌ها خواهد رفت. این برای مجیدی و شاگردانش یک حسن محسوب می‌شود.

۲۸
در رسیدن به این عدد حکم انضباطی علیه باشگاه گل گهر نیز تأثیرگذار بوده است. اگر آن حکم اعلام نمی‌شد عدد واقعی تعداد گل‌های زده استقلال روی 25 قرار می‌گرفت اما به هر حال آنچه در جدول نقش بسته 28 گل زده از سوی استقلال است. استقلال البته هنوز یکه‌تاز گلزنی در لیگ برتر نیست و مس رفسنجان را هم در کنار خود می‌بیند.

12
باز هم گل نخوردن! استقلال ۱۲ بازی را بدون اینکه توپی را از درون دروازه‌اش بیرون بکشد، میدان را ترک کرده است. نشانه‌ها از تیمی گواهی می‌دهد که برای گل نخوردن برنامه‌ای عریض و طویل دارد. در این مهم نقش سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند و حتی محمد دانشگر بسیار کلیدی است. باید سهمی برای عارف آقاسی جدا شده قائل بود.

۵
بردهای اقتصادی! برای استقلال این اولویت است. اینکه ببرد. تحت هر شرایطی هم ببرد. چه با بازی خوب، چا با ارائه یک نمایش نه چندان تماشاگرپسند و با کیفیت. مهم این است که 3 امتیازها یکی بعد از دیگری به حساب استقلال واریز شود. این سیاست در روح و جسم بازیکنان تسری پیدا کرده و استقلال تا امروز 5 بازی را با نتیجه یک بر صفر برده است تا نشان دهد اقتصادی‌ترین تیم این روزها است.

29
درباره تعداد بازیکنانی که تا کنون در ترکیب استقلال قرار گرفته‌اند چه می‌دانید؟ فرهاد مجیدی در این فصل از ۲۹ بازیکن متعدد بهره گرفته است. شاید برای تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ شود چنین گستردگی قدری نگران کننده باشد اما استقلال با همین وضعیت اوضاع خوبی را سپری کرده و از تعدد بازی به بازیکنان لطمه‌ای نخورده است. شاید این آمار فزونی هم بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      جام رو اخر فصل میدن همیشه توپ ها به تیرک نخواهد خورد خوش خیال

      پاسخ ها

      • سوری

        آخییییییی الهی

      • بابک نیک قامت

        دقت کردین از وقتی که بابا مسعود رفت، استقلال داره میتازونه؟؟؟؟

    • ارتش سرخ

      اینجاس که میگه بر طبل شادانه بکوب کیسه کش

    • عزیزی خادم

      دربی ۹۸ را از حالا تا ابد به خاطر بسپار...

    • علی

      به لطف وزیر و رفقا

    • m.k

      اولا دوزار بده آش....ثانیا بعد ۱۰ سال نمیخواید یه غلطی بکنید

    • بدون نام

      حتما منیریه زیاد میرود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج