adexo3
۱۱۹۶۰۶۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

دنیا فرامشت نمی‌کند آقای دایی!

خبر آمده است که فدراسیون فوتبال قطر برای برگزاری هر چه شکوهمندتر افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ سنگ تمام گذاشته و ستاره‌های زیادی را از سراسر دنیا به این کشور دعوت کرده است.

دنیای اقتصاد: خبر آمده است که فدراسیون فوتبال قطر برای برگزاری هر چه شکوهمندتر افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ سنگ تمام گذاشته و ستاره‌های زیادی را از سراسر دنیا به این کشور دعوت کرده است. گویا از ایران هم دو نفر در این فهرست هستند؛ علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا. آیا انتظاری جز این داشتید؟ به این ترتیب آقای گل تاریخ فوتبال ایران و دومین گلزن برتر مسابقات ملی در فوتبال جهان، پاییز آینده در دوحه خواهد بود تا افتتاحیه گران‌قیمت جام‌جهانی را تماشا کند؛ جایی در کنار دیگر مدعوین که هر یک اسمی به بلندای تاریخ دارند، از پپ گواردیولا و بکن‌باوئر و کونته تا پائولو مالدینی و ژاوی هرناندز. ردیفی در کلاس بزرگان و تاریخ‌سازان. این وسط فقط یک فرق کوچک وجود دارد؛ اینکه امثال پپ و بکن‌باوئر در کشور خودشان هم بزرگ داشته می‌شوند، اما اینجا سرمایه فنی و اعتباری علی دایی مغفول مانده و البته گروهی هم در تلاش هستند تا مهدوی‌کیا را از هدایت تیم ملی امید عزل کنند. بامزه نیست؟

شاید بهترین تعبیر در مورد علی دایی، همان عبارت معروف «شناسنامه فوتبال ایران» باشد؛ کسی که هنوز هم در خیلی از نقاط دنیا، کشور ما را با نام او می‌شناسند. دایی می‌تواند مربی خوبی باشد یا نباشد، اما اینکه کنج خانه بنشیند و عمرش را در راهی غیر از فوتبال بگذراند، کفران نعمت است. پرسش اینجاست که آیا واقعا هیچ کاری از دست علی دایی به سود فوتبال ایران ساخته نیست؟ گاهی در مورد یک فیلم‌ساز گفته می‌شود فلان اثرش آن‌قدر خوب بود که اگر تا آخر عمرش دیگر هیچ کاری نسازد، به اندازه یک عمر خدمت کرده است. همین مهدی طارمی که در فوتبال اروپا می‌خرامد و برای فوتبال ایران عزت و اعتبار به وجود می‌آورد، کشف علی دایی است. شما چطور از هنرنمایی مکشوف لذت می‌برید، اما نگران خانه‌نشینی کاشف نیستید؟ دیگر بگذریم از امثال کریم انصاری‌فرد و علی علیپور که این روزها مهاجمان آبرومند فوتبال ایران در اروپا هستند و باز بگذریم از ستاره‌هایی همچون احمد نوراللهی و امید عالیشاه و ۱۰ نفر دیگر که فوتبال ایران روی کاکل آنها می‌چرخد. دایی بعد از بازنشستگی دیگر چه باید می‌کرد تا روشن شود حق ادامه حضور در فوتبال را دارد؟

هیچ‌کس به‌طور دقیق نمی‌داند علی دایی به میل خودش در خانه نشسته یا پای همان حاشیه‌های معروف اخراج از سایپا در میان است. هر چه هست تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند. علی دایی بسان سرمایه‌ای ارزشمند از کف فوتبال ایران می‌رود و فقط گاه گاهی در اخباری همچون دعوتش به این قبیل مراسم‌ها یاد او می‌افتیم. طعنه‌آمیز است که این حرمت را هم اجنبی‌ها به دایی می‌گذارند، وگرنه اینجا یک رئیس فدراسیون با آن همه سر و صدا آمد و رفت و هیچ‌کس حاضر نشد حتی به عنوان کارشناس دو خط اظهارنظر از علی دایی بگیرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دایی دادکان کریمی مهدوی کیا جایی در بین این نفت خور ها ندارند چون زیربار حرف نفت نمی روند

      پاسخ ها

      • کرماشان

        دایی و مهدوی کیا رو کی میشناسه اخه
        باید فرناز و کمک سرپرست کیسه رو دعوت میکردن که همه دنیا میشناسنشون

    • بدون نام

      ایران شده قتلگاه نخبگان
      خدا به فریاد این مردم برس...

    • بدون نام

      دایی سند فوتبال ایران امیدواریم حرمت دایی را نگه دارند

    • بدون نام

      دایی عزیزم و مهدوی کیا نازنین دو استوره بام ایران همیشه پاینده باشند.

    • بدون نام

      جانم فدای داییییییییییییی

    • بدون نام

      علی دایی شناسنامه ایران است

    • قرمزپوش

      چرا حق خوری میکنید باید فرهاد و فرزاد رو دعوت میکردن

    • بدون نام

      توهم زدی لنگی عالیشاه خخخخ نوراللهی

    • م ع

      روزگار غریبی ست

    • محمد قاضی

      هیس... بی ستاره ها فریاد نمی‌زنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج