۱۱۹۷۰۴۵
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

استیلی: درباره سرباز‌ها صحبت نمی‌کنم چون...

سرپرست جدید تیم ملی فوتبیال در مصاحبه با فرهیختگان به سوالات مختلف پیرامون شرایط تیم ملی پاسخ داد.

فرهیختگان: تیم‌ملی فوتبال ایران با وجود صعود به جام‌جهانی قطر هنوز کارش به پایان نرسیده است و هنوز ۲ بازی دیگر پیش روی شاگردان اسکوچیچ قرار دارد. این درحالی است که مصاف حیثیتی با کره‌جنوبی در سئول باقی‌مانده و نتیجه این دیدار می‌تواند خیلی از مسائل را روشن کرده و ارزش و اعتبار نتایج قبلی تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی قطر را دو‌چندان کند.

از سوی دیگر با تغییر ارکان فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی و عزل عزیزی‌خادم، با انتخاب ماجدی به‌عنوان سرپرست موقت فدراسیون فوتبال، حمید استیلی به‌عنوان مدیر تیم‌ملی برای رقابت‌های آینده انتخاب شده است و او باید به‌جای خورشیدی این تیم را در رقابت‌ها و اردوهای پیش‌رو همراهی کند. استیلی می‌گوید تیم‌ملی دو بازی بعدی را هم جدی می‌گیرد تا برای قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی در سید مناسبی قرار بگیریم. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

از انتخاب‌تان به‌عنوان مدیر تیم ملی که به یکباره اتفاق افتاد، صحبت کنید.

جا دارد از ارکان و هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به‌خصوص آقای ماجدی به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال تشکر ‌کنم که این اعتماد را به بنده کردند تا بتوانم به‌عنوان مدیر تیم ملی کمک کنم. ان‌شاءالله بتوانیم با همکاری دوستان عزیزی که هستند آرامشی را در تیم ملی حکمفرما کنیم و کارها را برای اقدامات بعدی فراهم کنیم تا بچه‌ها و مربیان با خیال راحت این ۲ مسابقه را هم با نتیجه خوب و با وجود صعود به جام‌جهانی آبرومندانه به پایان برسانند و به امید خدا در سیدبندی مسابقات جام‌جهانی جایگاه خیلی خوبی داشته باشیم.

درخصوص پشتیبانی از تیم ملی برای بازی‌های بعدی چه اقداماتی درحال انجام است؟

در همین زمینه الحمدلله آقای ماجدی درباره سفر به کره‌جنوبی اقدامات مهمی را انجام داده، ازجمله موضوع سفر چارتر رفت‌وبرگشت به کره‌جنوبی و از آنجا که قرار است مسافت طولانی‌ای را طی کنیم، خداراشکر با هماهنگی با مسئولان ایران‌ایر این امر محقق شده و مساله چارتر برای این دیدار حل شد. در ادامه موضوع سرمربی تیم ملی امید یعنی مهدی مهدوی‌کیا نیز به سرانجام رسید و در این زمان کوتاه خیلی مهم بود این موضوع هم حل شود و به مرحله قرارداد برسد. حالا منتظر هستیم آقای اسکوچیچ هم از سفر برگردد تا کارها رسما شروع شود. در این‌باره در جلسه‌ای که پنجشنبه با آقایان حمیسی، مومنی و پاینده داشتیم در رابطه با تدارک رفتن به سئول و بازگشت به ایران و حضور در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

از بابت اینکه فدراسیون فوتبال با سرپرست اداره می‌شود جای نگرانی وجود دارد اما کارشناسان اعتقاد دارند اگر برنامه‌ریزی و حمایت لازم انجام شود، مشکلی پیش نمی‌آید. چقدر با این موضوع موافق هستید. در این مدت کوتاه اتفاقات فوتبال را امیدوارکننده دیدید یا ناامیدکننده؟

انتخاب آقای ماجدی به نظرم یک اتفاق خوب بود که برای فوتبالی‌ها افتاد، چون او از جنس فوتبال است و سالیان سال است که در بحث مدیریت در بدنه فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند ضمن اینکه از نقاط ضعف و قوت فدراسیون نیز خیلی خوب آگاه است. هم تحصیلات عالی دارد و هم در بحث مدیریت چند سال است که هم در فوتبال و هم در فوتسال حضور دارد و از همه مهم‌تر اینکه هیات‌رئیسه همه‌جوره از ماجدی حمایت می‌کند و ایشان هم هر کاری که قرار است انجام بدهد با مشورت و مصوبه هیات‌رئیسه انجام می‌دهد و این موضوع یک مقدار ضریب خطا را کمتر می‌کند.

استیلی: درباره سرباز‌ها صحبت نمی‌کنم چون...

اما خیلی‌ها به جوان بودن او ایراد می‌گیرند.

این حرف‌ها نیست. خیلی‌ها این صحبت را مطرح می‌کنند اما ایشان 50سال‌شان است و نزدیک 15 سال است در مباحث مدیریتی فعالیت می‌کنند و ان‌شاءالله که بتواند این مسیر را به‌خوبی طی کند و موفق باشد. دوستانی که کنار هستند اگر او را کمک و حمایت کنند و به قول معروف اذیتش نکنند و اجازه بدهند کار پیش برود، او می‌تواند ان‌شاءالله فوتبال را به یک آرامش نسبی برساند.

فکر نمی‌کنید اگر مدیران قبلی تیم ملی یک مقدار بی‌تجربه نبودند و وجهه قوی‌تری داشتند هرگز مسائلی مانند دعوای طارمی و اسکوچیچ و برخی اتفاقات منفی دیگر پیرامون تیم ملی نمی‌افتاد؟

ابتدا اجازه بدهید از آقای خورشیدی قدردانی کنم که در این مدت زحمات خوبی را به اندازه وسع خود برای تیم ملی کشید و هرچه در توان داشت، گذاشت. این خیلی مهم است که ما از حمایت گذشتگان قدردانی کنیم. به همین منظور بنده و آقای ماجدی از زحمات مجتبی خورشیدی قدردانی و تشکر کردیم. در هر صورت برخی مسائل که برجسته و عنوان می‌شود برای ما در جامعه جهانی خیلی خوب نیست و از رسانه‌ها خواهش می‌کنم برخی مسائل را مطرح نکنند. بازیکنان ما بازیکنانی هستند که امروز در اروپا درخشش خوبی دارند و از سطح بازی و توان بالایی برخوردارند.

حتما دیدید که طارمی جلوی لاتزیو چه فوتبالی بازی کرد یا امثال جهانبخش و آزمون و بقیه بازیکنان ما بازیکنانی هستند که با تمام توان بازی می‌کنند و شجاعت و جسارت خوبی دارند، این درحالی است که در گذشته در شرایطی خاص آقای اسکوچیچ به تیم ملی اضافه شد و ایشان هم در این مدت فوق‌العاده عملکرد خوبی داشت.

حالا هم از این به بعد باید به عقب برنگردیم و باید نگاه‌مان روبه‌جلو باشد و باید نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را پوشش دهیم و اجازه ندهیم مشکلات باعث شود تیم ملی آسیب بخورد چون با یک برد تیم ملی چه اتفاقی برای مردم و کشور می‌افتد و چقدر مردم با بابت این موفقیت‌ها خوشحال می‌شوند قطعا هم فدراسیون فوتبال و هم دولت کمک می‌کنند تا ان‌شاءالله در جام‌جهانی نتیجه خوبی بگیریم. حالا اول باید در 2 بازی بعدی مقدماتی جام‌جهانی با وجود آنکه صعود کردیم، بتوانیم موفق عمل کنیم.

تیم ملی با توجه به صعود زودهنگام، این ۲ بازی را جدی می‌گیرد؟

قطعا. برایمان نتیجه این دیدارها به‌خصوص بازی با کره‌جنوبی مهم است و در ادامه ان‌شاءالله بتوانیم بازی‌های تدارکاتی خوب و قوی برای جام‌جهانی تدارک ببینیم. در هر صورت این بچه‌ها تجربه زیادی دارند. الان بالغ‌بر 20 لژیونر داریم که همه اینها باتجربه هستند. این درحالی است که در لیگ برتر خودمان هم فوق‌العاده بازیکنان خوبی داریم که ان‌شاءالله از آنها نیز به نحو احسن استفاده می‌کنیم تا با یک هماهنگی، وفاق ملی و همدلی باعث شود این تیم برای کشور یک نتیجه خیلی خوب را کسب کند. یکی از وظایف ما خوشحال کردن مردم است و اگر همه هدف ما این باشد که برای این کشور و پرچم آن و برای خاک ایران بجنگیم به نظر من مهم‌ترین اتفاق خوشحال کردن مردم است.

در این چند وقت با اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی صحبتی نکردید؟

خیر من صحبتی نکردم، اما دیروز که با آقای ماجدی صحبت می‌کردم ایشان با اسکوچیچ تماس گرفته و صحبت‌های لازم را کردند که قرار است سرمربی تیم‌ملی که در سفر است تا 10 روز آینده به تهران بازگردد و کارها را شروع کند. قرار است در این بین اسکوچیچ یک سفری را به آلمان داشته باشد تا بازی بایر لورکوزن را در‌صورتی که سردار به میدان برود، از نزدیک ببیند. در این خصوص صحبت‌های لازم انجام شد تا اسکوچیچ به‌محض حضور در آلمان و برگزاری بازی لورکوزن به ایران بازگردد. این درحالی است که سایر بازیکنان نیز زیر ذره‌بین خانبان آنالیزور تیم‌ملی هستند و او درحال رصد، تحلیل و آنالیز سایرین است و همه بازیکنانی که خارج از ایران هستند از طریق فیلم بازی‌های آنها تحلیل و آنالیز می‌شوند و در اختیار تیم‌ملی قرار می‌گیرند. همچنین آقایان هاشمیان و باقری نیز کار خود را به همراه کمک‌های خارجی اسکوچیچ با تیم‌ملی ادامه می‌دهند.

از آینده تیم‌ملی و ادامه همکاری اسکوچیچ با این تیم خبر دارید؟

بله، اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد.

لیست تیم‌ملی چه زمانی اعلام می‌شود؟

اردوی ما 27 اسفند و فردای دربی آغاز می‌شود. احتمالا لیست همان 27 اسفند اعلام خواهد شد. وقتی سرمربی برگردد درباره مسائل مختلف تیم‌ملی صحبت‌های لازم را انجام داده و برنامه‌ها را نهایی خواهیم کرد.

دو مدافع استقلال در لیست او هستند؟

من خبری ندارم و به‌محض بازگشت اسکوچیچ در این باره هم صحبت خواهیم کرد.

با تغییر ارکان فدراسیون فوتبال این گمانه‌زنی‌ها وجود دارد که شاید اسکوچیچ هم بعد از این ۲ بازی تغییر کند. در‌واقع سوال اصلی اینجاست که آیا ما با این مربی کروات به جام جهانی قطر می‌رویم؟

ان‌شاءالله. نتایج این مربی فوق‌العاده بوده و خیلی خوب کار کرده و به تیم‌ملی و نفرات هم اشراف دارد.

عده‌ای اعتقاد دارند با توجه به صعود، در دو بازی بعدی باید به نفراتی که کمتر برای تیم‌ملی به میدان رفتند بازی داد و عده‌ای نیز می‌گویند برای حفظ رنکینگ هم که شده باید با قدرت به مصاف کره و لبنان رفت و با وجود صعود به جام جهانی آنها را هم شکست داد.

این موضوع بستگی به‌نظر سرمربی دارد. در مباحث فنی دیگر آقای اسکوچیچ نظر می‌دهند، اما تفکر او این است که در 2 بازی هم نتایج خوبی را بگیریم تا در سیدبندی جایگاه خوبی داشته باشیم. اگر ما در سید دو قرار بگیریم این موضوع فوق‌العاده برایمان مهم است و می‌توانیم شانس صعود هم داشته باشیم، البته اگر سید 3 هم قرار بگیریم به قدری بازیکنان توانمند و خوبی داریم که ان‌شاءالله می‌توانیم برای اولین‌بار از گروه صعود کنیم.

صعود از گروه برای تیم‌ملی رویاپردازی نیست؟

خیر، اصلا رویا نیست اتفاقا قبلا شاید رویای‌مان این بود که به جام جهانی صعود کنیم و الان این‌طور باشد که رویایمان صعود به مرحله بعدی باشد، اما این‌طور نیست و تیم‌ملی می‌تواند در قطر به مرحله بعدی صعود کند.

درحالی از قدرت تیم‌ملی فعلی حرف می‌زنید که هنوز خیلی‌ها اعتقاد دارند تیم ۹۸ فرانسه بهترین تیم‌ملی تاریخ بعد از انقلاب است.

هر زمان و برهه زمانی‌ای شرایط خاص خودش را دارد. در آن زمان ما بعد از 20 سال به جام جهانی صعود کردیم، از سوی دیگر بازی دراماتیک با استرالیا نیز تاثیرگذار بود و بازی 2 بر صفر باخته را 2-‌2 کردیم و مجموعه این عوامل باعث شد تا اتفاقات آن سال به یادماندنی‌تر از همیشه بشود. البته ما بازیکنانی را داشتیم که همه جزء استثنا‌ها بودند و با تمام وجود بازی می‌کردند و فقط یک مقدار تجربه ملی ما کم بود. با این وجود این بازیکنان فعلی در تاریخ فوتبال ما ماندگار هستند.

این در‌حالی است که هیچ‌گاه در تیم‌ملی تا این اندازه بازیکن لژیونر نداشتیم که بخواهند در خارج از ایران بازی کرده و در تیم‌های خود نیز تاثیرگذار باشند و از تجربه بین‌المللی خوبی تا این اندازه برخوردار باشند. در این بین نیز چند بازیکن ما تجربه حضور در دو جام جهانی را دارند و شاید چند نفری نیز با این جام جهانی سومین جام جهانی خود را تجربه کنند که این موضوع تجربه فوق‌العاده بالا و گرانبهایی محسوب شده و هر‌کدام در زمان‌های خود فوق‌العاده بودند و همان‌طور که نسل ما با صعود بعد از 20 سال آن خاطرات را رقم زد، این نسل هم سریع‌ترین صعود را محقق کرده و خوشحالی مردم را فراهم کرد و اگر بچه‌ها بتوانند کاری کنند که به دور دوم صعود کنیم کاری کرده‌اند کارستان، هرچند این توانایی را در وجود بازیکنان‌مان و نحوه بازی آنها می‌بینم که این توانایی را دارند.

دیگر همه چیز بستگی به این دارد که بعد از این قرعه‌کشی بتوانیم بازی‌های تدارکاتی فوق‌العاده قوی و خوبی داشته باشیم. هرچند تفکر اسکوچیچ هم این است که ما بازی قوی را انجام دهیم. این بازی قوی انجام دادن باعث می‌شود تا نقاط ضعف تیم‌ملی بیشتر نمایان شده و از این فرصت‌ها می‌توانیم استفاده کرده و خودمان را برای جام جهانی آماده کنیم.

موضوع سربازی بازیکنان تیم‌ملی را چطور ارزیابی می‌کنید. به‌نظر می‌رسد با قانون ۳۰ساله‌ها برای ملی‌پوشان، خیلی از آنها در آینده گرفتار شوند.

اجازه بدهید چون تخصصی در این زمینه ندارم ورود نکنم و آنهایی که در این خصوص تخصص دارند و کارشناس هستند، صحبت کنند. در این خصوص مسئولان نظام‌وظیفه باید اظهارنظر کنند.

با این سمتی که به آن نائل شدید، کم‌کم دارید از عرصه فنی و مربیگری خداحافظی می‌کنید؟

خیر، در این مقطع که کنار تیم‌ملی هستم بحث فنی نداریم و موضوع مدیریت ملی مطرح است و سعی می‌کنیم یک آرامشی به تیم بدهیم تا بچه‌ها بتوانند کار خود را نشان دهند.

موضوع نگاه رنگی در فدراسیون فوتبال همچنان از سوی هواداران دنبال می‌شود و حالا عده‌ای اعتقاد دارند که اگرچه ماجدی سابقه استقلالی بودن را دارد اما انتخاب‌های او قرمز هستند و این موضوع انگار چالش جدیدی را پیش روی فدراسیون جدید قرار داده است.

در این زمانی که با ماجدی کار کردم و از آن زمان که با او در کمیته فنی بودیم و با هم در فدراسیون کار کردیم اصلا او نگاه رنگی به مسائل مختلف ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه لنگیا جمعن کریم استیلی هاشمیان

    • بدون نام

      خوب طرفداری لنگیارو میکنی

    • بدون نام

      اگه امیری هم سرباز بود باز صحبت نمیکردی لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج