جاباما
۱۱۹۸۴۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مسن‌ترین فوتبالیست دنیا در اروگوئه رویت شد!

روبرت کارمونا که به‌زودی ۶۰ ساله می‌شود همچنان در اروگوئه در بازی‌های رسمی به میدان می‌رود.

ورزش سه: سر استنلی متیوز در حالی تا ۵۰ سالگی بازی کرد که یکی از نمادهای ماندگاری در تاریخ فوتبال بود. میورا ژاپنی که شخصیت "سوباسا" در کارتون فوتبالیست‌ها بر اساس وی ساخته شده نیز در سن ۵۵ سالگی همچنان بازی می‌کند اما موردی در اروگوئه وجود دارد که لقب مسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال را یدک می‌کشد و نه‌تنها از هم‌تیمی‌هایش بلکه از مربیانش هم سن بیشتری دارد!

روبرت کارمونا که به‌زودی ۶۰ ساله می‌شود، همچنان در اروگوئه در بازی‌های رسمی شرکت می‌کند. نام وی در گینس به‌عنوان مسن‌ترین و البته ماندگارترین بازیکن تاریخ فوتبال ثبت شده است. وی چهار سال پیش لقب ماندگارترین فوتبالیست تاریخ را کسب کرد و همچنان بازی می‌کند.

مسن‌ترین فوتبالیست دنیا در اروگوئه رویت شد!

کارمونا 45 سال است که به‌صورت رسمی فوتبال بازی می‌کند، در 30 باشگاه مختلف حضور داشته و در بیش از 2200 بازی رسمی شرکت کرده است. خودش در این‌باره می‌گوید:« در بازی‌های رسمی در تاریخ فوتبال، 10، پانزده بازیکن دیگر هستند که با سن بالایی بازی کرده‌اند اما اکثر آنها مدتی استراحت کردند‌ و پس از چند سال به فوتبال برگشتند اما من از سال 1976 تا کنون همواره به‌صورت متوالی بازی کرده‌ام. نمی‌توانم فرمول دقیقی را برای دلیل ثباتم پیدا کنم اما تغذیه خوب، نظم در تمرینات و دوری از الکل و مواد مخدر برخی از دلایل آن بوده است.

از بچگی زندگی سختی داشتم اما همیشه رفتار مثبتی داشتم و به تحقق رویاها باور داشتم. هنوز به اندازه یک نوجوان انرژی دارم و سرحال هستم. در زندگی همیشه هفته‌ای 6 یا هفت روز تمرین می کنم و وقتی مصدوم می‌شوم هم سعی می‌کنم هر چه زودتر ریکاوری کنم.

تا کنون هشت عمل جراحی داشتم. یک بار یک پزشک به من گفت که باید فوتبال را ترک کنم و به او گفتم که نمی‌دانی که با چه کسی صحبت می‌کنی. نه این عمل و نه هیچ عمل دیگری باعث بازنشستگی من نخواهد شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج