adexo3
۱۱۹۸۹۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دربی منچستر؛ یک روز سخت در اتحاد

گواردیولا اصرار دارد تیمش «خیلی خوب» بازی می‌کند، اما آنچه شاهد هستیم، کمی متفاوت است

ایران ورزشی: امشب دو تیم منچسترسیتی و منچستریونایتد ساعت ۲۰ رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. همیشه می‌گویند دربی ربطی به فرم تیم‌ها ندارد و همین مایه امید هواداران منچستریونایتد شده که می‌خواهند همسایه آبی را از قله فوتبال انگلیس پایین بکشند. سه بازی آخر سیتی طوری بوده که تعداد قابل توجهی از هواداران این تیم امید دارند تیم‌شان فرم فعلی را به مسابقه مهم با حریف همشهری نبرد.

سیتی در فاصله بازگشت به لیگ برتر در سال ۲۰۰۲ و ورود شیخ منصور در سال ۲۰۰۸ نتایج خوبی در دربی گرفت. آبی‌ها چهار تا از هفت بازی خانگی را بردند و با گل بنجانی بازیکن زیمبابوه‌ای سابق خود یک پیروزی عالی در اولدترافورد به دست آوردند آن هم در زمانی که قرمزها در اوج قدرت بودند.

یونایتد هم در سال‌های اخیر تلافی کرده؛ وقتی سیتی قدرت مطلق بوده نه تنها در شهر منچستر بلکه در فوتبال انگلیس. آبی‌ها از شش بازی آخرشان در ورزشگاه اتحاد تنها یک برد برابر یونایتد به دست آورده‌اند و چهار بار شکست خورده‌اند؛ دقیقاً بر عکس آنچه در همین مدت در اولدترافورد نصیبشان شده.

حالا هواداران یونایتد در حالی راهی شرق منچستر می‌شوند که از آخرین دربی دلهره زیادی دارند؛ در مسابقه آبان ماه سیتی در بهترین شرایط بود و شاید این یک‌طرفه‌ترین مسابقه‌ای بود که دیده‌اید و نتیجه‌اش ۲ بر صفر شد اما به همین دلیل تعدادی از هواداران سیتی هم برای این بازی مضطرب هستند. اگر این بازی شش هفته پیش برگزار می‌شد، زمانی که سیتی بازی‌ها را تحت سیطره خود داشت و اول رقبای بیچاره را ناامید می‌کرد و سپس کارشان را تمام می‌کرد، شاید هوادارانش روحیه بهتری داشتند.

متفاوت با حرف گواردیولا

اگرچه پپ گواردیولا بعد از هر بازی اصرار دارد که تیمش «خیلی خوب» بازی کرده اما آنچه از این تیم شاهد هستیم، کمی متفاوت است. سه بازی آخر تیم، باخت خانگی 3 بر 2 مقابل تاتنهام، برد جنجالی یک بر صفر برابر اورتون و پیروزی سخت 2 بر صفر برابر پیتربورو در جام حذفی، یونایتد را به این باور رسانده که می‌توانند برنده دربی امشب باشند.

هواداران هر دو تیم امیدوارند فرم تیم‌شان در این دربی چیزی غیر از هفته‌های اخیر باشد؛ یونایتد به‌دلیل آنکه این اواخر نه خوب بازی کرده و نه خوب نتیجه گرفته و سیتی به خاطر آنکه در چند بازی آخر اصلاً نتوانسته انتظارات را برآورده کند. پیروزی تاتنهام به طور خاص مورد توجه رالف رانگنیک و همکارانش قرار خواهد داشت چون نشان داد سیتی یک ماشین برنده شکست‌ناپذیر نیست، حسی که با 14 برد و یک تساوی در 15 بازی آخرشان به وجود آمده بود.

مثل هری کین

درست است که یونایتد هری کین ندارد که بتواند آن مشکلاتی که کاپیتان تیم ملی انگلیس برای دفاع سیتی به وجود آورد، ایجاد کند. اما آنها می‌توانند همان کاری که کین کرد را تکرار کنند؛ یعنی مثل خود سیتی بازی کنند و با عقب کشیدن مدافعان میانی را از جای خود خارج کنند و بعد با پاس‌های عمقی و با استفاده از بازیکنان سرعتی در دفاع سیتی نفوذ کنند.

کین همچنین کمک کرد خط تغذیه سیتی دچار اختلال شود و بازی رودری را خراب کرد که مغز متفکر حملات سیتی است. او این کار را زمانی انجام می‌داد که اسپرز مالکیت توپ را از دست می‌داد و یونایتد هم می‌تواند با تبعیت از تاتنهام به هدف برسد. بعید است شیاطین سرخ کریستیانو رونالدو را در ترکیب اصلی داشته باشند با فرمی که این اواخر داشته و با در نظرگرفتن اینکه در دربی اولدترافورد با کم انگیزگی و شاید ناتوانی رونالدو نتوانست به خوبی پرس کند و این زمان و فضای لازم را در اختیار سیتی گذاشت که بهترین بازی‌اش را انجام دهد.

اورتون و پیتربورو برنامه دقیقی داشتند و وقتی لازم بود عمیقاً دفاع می‌کردند، خیلی مؤثرتر از آنچه یونایتد در دربی قبل انجام داد. همچنین سیتی بخشی از روانی، ریتم و شادابی پاسکاری خود را از دست داده که با آن می‌توانست هر مسابقه و هر خط دفاعی را تحت کنترل در‌آورد. چند تا از بازیکنان اصلی سیتی در بازی جام حذفی استراحت کردند مثل کوین دبروین، برناردو سیلوا، رحیم استرلینگ و رودری که قرار است همه امشب به ترکیب اصلی برگردند و این روی روند بازی تأثیرگذار است. اما اگر یونایتد از باخت تحقیرکننده قبلی مقابل سیتی درس‌های لازم را گرفته باشد و بازی‌های اسپرز، اورتون و پیتربورو با سیتی را به دقت بررسی کرده باشد، می‌تواند یک روز سخت دیگر را در اتحاد برای آبی‌ها رقم بزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج