اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۹۱۳۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آمار ضعیف قایدی را باور کنیم یا پیشنهاد‌های خارجی‌اش را؟

دست‌کم با توجه به آنچه تا امروز اتفاق افتاده، هیچ تردیدی نیست که حضور مهدی قایدی در الاهلی امارات را باید ناموفق بدانیم.

بهروز رسایلی در روزنامه همشهری نوشت: داستان مهدی قایدی جالب است؛ از یک سو او در لیگ ضعیف امارات، در تیم میانه جدولی شباب الاهلی بسیاری از مسابقات را از روی نیمکت ذخیره‌ها آغاز می‌کند و آمار جالبی هم ندارد، از سوی دیگر روزی نیست که اخباری در مورد پیشنهادهای رنگارنگ اروپایی به این بازیکن در رسانه‌های ایرانی منتشر نشود. خلاصه که موقعیت عجیبی است؛ آدم نمی‌داند آنچه را می‌بیند باید باور کند یا آنچه را می‌شنود؟

فاصله 13گله با صدر

دست‌کم با توجه به آنچه تا امروز اتفاق افتاده، هیچ تردیدی نیست که حضور مهدی قایدی در الاهلی امارات را باید ناموفق بدانیم. قایدی رگه‌های پررنگی از استعدادش را در استقلال نشان داده بود و همه مشتاق بودند انتخاب خارجی او را ببینند. این ستاره ریزنقش اما در ۲۳سالگی انتخابی انجام داد که بیشتر می‌توانست برای بازیکنان بالای ۳۰سال مناسب باشد. او راهی لیگ امارات شد و دست‌کم انتظار می‌رفت حالا که «پول» را به «پیشرفت» ترجیح داده، در لیگ همین کشور به ستاره اول تبدیل شود. حالا اما چه اتفاقی رخ داده است؟ هیچ.

نیمکت‌نشینی گاه و بیگاه قایدی در تیمی مثل الاهلی تبدیل به یک مسئله عادی شده و این برای بازیکنی که در ۱۶مسابقه لیگی تنها ۴گل زده، چندان هم عجیب نیست. هم‌اکنون کودجو لابا، مهاجم توگویی العین با ۱۷گل زده برترین گلزن لیگ امارات به شمار می‌رود، عمر خربین از الوحده با ۱۲گل در رده دوم قرار دارد و ژائو پدروی برزیلی از همین تیم هم با ۱۱گل زده در رده سوم بهترین گلزنان لیگ امارات قرار گرفته است. می‌بینید که فاصله زیادی بین این نفرات و مهدی قایدی وجود دارد، آن هم درحالی‌که ابتدای فصل اسم مهاجم ایرانی بین برترین خارجی‌های لیگ امسال امارات قرار می‌گرفت. شباب الاهلی جمعه‌شب در حالی با نتیجه ۳بر یک برابر الوحده شکست خورد که فقط ۱۳دقیقه به قایدی بازی رسید و این بازیکن یک فرصت را هم با خودخواهی از دست داد.

این پیشنهادها واقعی است؟

در عین حال اما روزی نیست که رسانه‌ها از پیشنهادهای انگلیسی و ایتالیایی قایدی حرفی نزنند. به هر حال بازار فوتبال در سراسر جهان پر از این گمانه‌زنی‌هاست، اما به‌نظر می‌رسد باید تناسبی بین پیشنهادها با عملکرد بازیکن وجود داشته باشد. همین حالا بهترین بازیکنان فوتبال ایران که در تیم ملی جایگاه خوبی هم دارند، مثل علی قلی‌زاده، صادق محرمی یا سعید عزت‌اللهی و همین احمد نوراللهی به سختی پیشنهادهای جذاب دریافت می‌کنند، اما انگار داستان مهدی قایدی فرق دارد و اروپایی‌ها این بازیکن را می‌خواهند، حتی اگر او نیمکت‌نشین الاهلی باشد!

در هر صورت امیدواریم این پیشنهادها صرفا جنبه کاغذی و رسانه‌ای نداشته باشد و مهدی با این همه استعداد و با توجه به سن و سال خوبی که دارد، به یک تیم به درد بخور اروپایی برود. نکته نگران‌کننده اما این است که روند فنی فعلی او، یک نزول چشمگیر را نشان می‌دهد. قطعا ۱۰گل زدن و بهترین پاسور لیگ ایران شدن خیلی موقعیت بهتری بود تا به ثمر رساندن ۴ گل در لیگ ضعیف امارات. اینطور نیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج