اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۱۳۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وضعيت اضطرارى در بايرن مونيخ

اوضاع در بايرن مونيخ در حال حاضر حتى پس از برد در دور اول DFB Pokal چندان مساعد به نظر نمى رسد و پپ گوارديولا پيش از شروع بوندسليگا، به خاطر شرايط تيمش زنگ هاى خطر را به صدا در آورده و تقاضاى بازيكنان بيشترى نموده است.

طرفداری: در اواخر ماه ژولاى، هنگامى كه بازيكنان ملى پوش بايرن مونيخ همچنان در تعطيلات به سر مى بردند و هنوز سفر به آمريكاى بايرن مونيخ شروع نشده بود، پپ گوارديولا مطمئن بود كه دومين سال حضورش در بايرن مونيخ بسيار ساده تر خواهد بود:"من آرام تر شده ام و ديگر مثل سابق عصبى نيستم، ‌چون من از باشگاه، بازيكنان و بوندسليگا شناخت خوبى پيدا نموده ام."

اما چند روز پيش از ديدار افتتاحيه فصل جديد بوندسليگا و بازى مقابل وولفسبورگ،‌ وضعيت و احساس پپ گوارديولا سرمربى بايرن مونيخ تفاوت يافته است. او نه تنها خونسرد و آرام نيست ، بلكه عصبى تر، نا آرام تر و هيجان زده تر به نظر مى رسد.

البته براى ناآرامى هاى جديد پپ گوارديولا به اندازه كافى دلايل قانع كننده وجود دارد،‌ دوران آماده سازى بسيار كوتاه بازيكنان حاضر در جام جهانى بايرن مونيخ و ليست طولانى مصدومان از دلايل اصلى ايجاد چنين آشفتگى فكرى در ذهن سرمربى بايرن مونيخ مى باشند. به طورى كه گوارديولا پيش از ديدار مقابل تيمى از شهر مونستر از دور اول DFB Pokal گفته بود كه "ما هنوز به زمان بيشترى نياز داريم" كه از اين سخن سرمربى بايرن مونيخ به نوعى عذرخواهى از شروع بد احتمالى برداشت مى شد.

قهرمانان مونيخى جام جهانى بعد از تعطيلات خود، يك سفر بسيار كوتاه پرسش برانگيز به آمريكا داشتند كه بتوانند ديدار دوستانه بايرن مونيخ مقابل ستارگان ليگ آمريكا را از نزديك مشاهد نمايند و در صورت نياز دقايقى نيز در اين بازى حضور داشته باشند. شواين اشتايگر كه مى توانست در فصل جديد نقش محورى در مركز ميدان براى بايرن مونيخ به عهده بگيرد در اين ديدار دوستانه و تبليغاتى مصدوم شد، مصدوميت شواين اشتايگر در اين ديدار سبب آشفتگى و عصبانيت پپ گوارديولا شد،‌ چون شواينى دوران ابتدايى فصل را بعد از اين اتفاق به طور كامل از دست خواهد داد.

علاوه بر شواينى زمان بازگشت فرانك ريبرى به ميادين نيز دقيقا مشخص نيست و رافينيا نيز قطعا اوايل فصل از ميادين فوتبال به دور خواهد بود، ‌ضمن اينكه مصدوميت طولانى تياگو باز هم تمديد يافته و حداقل تا اواخر ماه اكتبر ادامه خواهد داشت. با توجه به زمان غيبت غير قابل پيش بينى ريبرى و رافينيا وهمچنين تياگو، مصدوميت خاوى مارتينز از ناحيه رباط صليبى در بازى سوپر كاپ آلمان و دورى حداقل شش ماهه او از ميادين براى پپ گوارديولا بسيار تلخ تر خواهد بود، به طورى كه او اين مصدوميت را فاجعه اى براى تيم خوانده است.

مصدوميت خاوى مارتينز باعث تغييراتى در برنامه هاى تاكتيكى گوارديولا و سياست باشگاه دربازار نقل و انتقالات شده است. چون اين ملى پوش اسپانيايى نقش مهمى در سيستم ۳-۴-۳ مورد نظر گوارديولا داشته است. گوارديولادر اين خصوص مى گويد:"او بازيكن متخصصى است كه در سيستم هاى مختلف در پست هاى متقاوتى مى تواند بازى نمايد." . حال سران بايرن مونيخ كه پيش از اين فعاليت خود بازار نقل و انتقالات تابستانى را تمام شده اعلام نموده بودند، بار ديگر مجبور به جستجو براى جذب بازيكنى شبيه به خاوى مارتينز شده اند و اين روزها شايعات زيادى در خصوص بازيكنان مورد علاقه بايرن مونيخ مطرح شده است، از سامى خديرا و آرتورو ويدال گرفته تا لارس بندر و گونزالو كاستروى لوركوزنى و حتى مهدى بن عطيه از رم. البته در پست سمت راست دفاع ميانى نيز شرايط بحرانى به نظر مي رسد، چون به گفته گوارديولا "دراين پست تنها ژروم بوآتينگ وجود دارد"

برنامه پپ گوارديولا براى فصل دوم حضورش در بايرن مونيخ، بهبود بخشيدن به وضعيت تيم و ارتقا سطح قوتبال اين تيم مونيخى بوده است. اما حال وى مجبوراست با توجه به تعداد بالاى مصدومان، از شروعى بد و لرزان در بوندسليگا در هراس باشد و از وقوع آن جلوگيرى نمايد. گوارديولا در اين خصوص مى گويد:"احساس من در حال حاضر همانند شرايط قبل ازديدار پايانى DFB Pokal فصل گذشته است، در آن زمان نيز هيچ كس ما را باور نداشت." اما بايرن مونيخ در آن بازى عملكرد خوبى داشت و توانست با از پيش رو برداشتن دورتموند، فاتح آن رقابت ها شود.

اما پپ گوارديولا حال به خوبى درك كرده است كه شرايط در مونيخ كاملا متفاوت است، باخت مقابل رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا، اولين ترديدها را در قبال سيستم گوارديولا برانگيخت. چون به يك باره سرمربى اى كه به دليل قهرمانى بسيار زودهنگام در بوندسليگا و عملكردى خوب در ليگ قهرمانان مورد تمجيد فراوان قرار مى گرفت، ‌به تك بعدى و اسير تيكى تاكاى بارسا بودن متهم شد.

تيكى تاكا و نوع فوتبالى كه با آن توصيف مى شود، ديگر مورد علاقه پپ گوارديولا نيست، در بخش هايى از كتاب مارتى پرارنائو خبرنگار اسپانيايى به نام " آقاى گوارديولا" پپ عنوان نموده كه ازتيكى تاكا و مالكيت بى هدف توپ متنفر است:"اين يك روش احمقانه است و به هيچ نتيجه اى نمى رسد، بايد توپ را با هدفى خاص به مالكيت خود درآورد، با هدف نزديك شدن به دروازه حريف و ايجاد موقعيت."

در بازى نهايى DFB Pokal فصل گذشته پپ گوارديولا با استفاده از يك زنجيره سه نفره دفاعى شگفتى آور شد. البته در دوران سرمربى گرى او استفاده از چنين سيستمى براى اولين بار رخ نمى داد، او پيش از اين در بارسا نيز بارها چنين سيستمى را آزمايش نموده بود. پپ گوارديولا اليته در اين زمينه معتقد است:"در طول فصل ما قطعا از سيستم هاى مختلفى با توجه به شرايط بازى استفاده خواهيم نمود." پپ گوارديولا علاوه بر بازيكنان انعطاف پذير، براى رسيدن به هدف خود در دومين فصل حضورش در بايرن مونيخ به تاكتيك هاى انعطلف پذيرى نيز نياز خواهد داشت، البته بى ترديد بعد از آمادگى كامل ملى پوشان آلمانى و بازگشت مصدومان چنين موضوعى براى پپ گوارديولا محقق خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج