اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۷۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دانشجو بالاخره به انتقادها واکنش نشان داد

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال بالاخره به تمام انتقادهایی که به جایگاه و عملکرد او در کمیته جوانان وجود دارد، پاسخ داد و مدعی شد او را محمد دادگان به فدراسیون آورده و تیم نوجوانان در تایلند هم صغر سن نداشته است!

خبرگزاری ایسنا: رسول دانشجو که پس از حذف تیم ملی فوتبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا و تیم امید در بازی‌های اینچئون هدف بخشی از انتقادهای فنی و غیرفنی وارد شده به فدراسیون فوتبال بود در گفت‌وگویی صریح و بی‌پرده با ایسنا به سوالات و انتقادهای مختلفی که در این باره مطرح است، پاسخ داد که در زیر می‌آید:

ابتدا به ناکامی تیم نوجوانان بپردازیم. چرا این تیم با وجود کار ۵ ساله‌ای که برایش شد و تیم خوبی هم بود نتوانست به جمع چهار تیم پایانی راه یابد و از جام جهانی ۲۰۱۵ هم محروم ماند؟

همانطور که بسیاری کارشناسان هم بر این اعتقاد هستند، در فوتبال آسیا نتیجه تنها بخشی از کار است. در تیم ملی نوجوانان کارهای بزرگی انجام شد و در آینده با ورود این بازیکنان به تیم ملی جوانان و بعضا ترانسفر شدن آنها سازندگی در این تیم اثبات می‌شود.

البته نرفتن یک رده سنی به جام‌جهانی آن هم برای چندین سال خسارت‌هایی دارد و اثرش را در رده جوانان نشان می‌دهد.

قبول دارم که اگر به جام‌جهانی می‌رفتیم، این بازیکنان تجربه بیشتری کسب می‌کردند اما در مسابقات قهرمانی آسیا ژاپنی‌ها که بسیار زیبا و فنی بازی می‌کردند، هم حذف شدند و به جام‌جهانی نرسیدند اما کارشان تعطیل نمی‌شود. در مقابل سوریه و کره شمالی که به جام‌جهانی رسیدند، در سطح راهیابی به جام‌جهانی نبودند. کره‌ای‌ها که نهایتا قهرمان آسیا هم شدند فوتبالی صرفا فیزیکی و مستقیم بازی می‌کردند.

به هر حال پس از هر دوره‌ای از پنج، شش قدرت سطح اول آسیا یک یا دو کشور در جمع چهار تیم پایانی نیستند و مربیان ما اگر در نتیجه‌گیری ناکام باشند همواره می‌توانند دیگر کشور جا مانده از جام‌جهانی را مثال بزنند.

درست است اما در این بازی‌ها کره‌جنوبی و ژاپن غیر از تیم کشورمان شاید تنها تیم‌هایی بودند که نشان می‌داد واقعا کار کردند که از میان آنها کره‌جنوبی به جام‌جهانی رفت.

شما به عنوان مربی تیم نوجوانان و البته سرپرست کمیته جوانان چقدر خودتان را در نتیجه به دست آمده سهیم می‌دانید؟

طبعا من یکی از اعضای کادر فنی تیم نوجوانان بودم و خودم را در نتایج این تیم هم سهیم می‌دانم و باید پاسخگو باشم.

اما عنوان شده که شما مدرک مربیگری سطح B هم ندارید!

من دوره مربیگری‌ام را در انگلستان دیده‌ و مدرک مربیگری‌ام را از آنجا گرفته‌ام. اساسا اگر مدرک مربیگری‌ معتبری نداشتم، AFC حضورم را به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان نمی‌پذیرفت.

اگر چه مصطفی قنبرپور، سرمربی تیم نوجوانان جزو مربیانی بوده که همواره سالم کار کرده است اما شایعاتی مبنی بر وجود چند بازیکن صغر سن از جمله کاپیتان تیم نوجوانان شنیده می‌شود و این که این تیم با تعهد فدراسیون راهی مسابقات تایلند شده است اما ۳ تا ۵ بازیکن تیم از محدوده قانونی رده نوجوانان تجاوز کرده بودند.

این مسایل به هیچ وجه صحت ندارد. فدراسیون حساسیت زیادی نسبت به این مساله دارد و از تمام بازیکنان تست MRI گرفتیم. حتی یکی از بازیکنان پس از این تست مشکلی نداشت اما چون تغییرات شناسنامه‌ای داشت، از او استفاده نکردیم.

پس یعنی بازیکنانی چون افطاری، کاپیتان تیم، کریمی و چند نفر دیگر پیش از مسابقات تایلند هیچ مشکلی از این بابت نداشتند و با تعهد فدراسیون اعزام نشدند؟

خیر، البته AFC به ما اعلام کرد تمام بازیکنانی که در مقدماتی قهرمانی آسیا بازی کردند و در آزمایش‌های تعیین محدوده سنی آن زمان زیر ۱۶ سال شناخته شدند، دیگر نیازی به آزمایشات دوباره برای مرحله نهایی در تایلند ندارند و اگر بازیکن جدیدی به تیم اضافه شد، تنها او باید تست بدهد.

تکلیف کادر فنی تیم نوجوانان و اساسا با توجه به نرسیدن به جام‌جهانی سال آینده برنامه کل مجموعه این تیم چه می‌شود؟

قرار است کمیته فنی فدراسیون تشکیل شود و در این باره تصمیم بگیرد. این کمیته تکلیف کادر فنی را مشخص می‌کند اما درباره بازیکنان باید بگویم که آنها به طور طبیعی به رده جوانان منتقل می‌شوند و البته در استعدادیابی‌های جدیدی که می‌خواهیم در سراسر کشور داشته باشیم، شرکت می‌کنند.

استعدادیابی‌های جدید؟

بله، بنده طرحی را تهیه کردم که کار استعدادیابی در سراسر کشور و در همه رده‌های سنی فوتبال پایه انجام شود. ایران را به ۹ منطقه تقسیم کردیم که در هر منطقه یک تیم استعدادیاب فعال می‌شود. در این طرح آورده‌ام که حاصل این کار تشکیل تیم‌های ملی برای هر منطقه شود و این تیم‌ها دائما در حال تمرین و برگزاری اردوها باشند. این کار باعث می‌شود سرمربیان تیم‌های ملی در تمامی رده‌های پایه دایره انتخاب وسیع‌تری برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی ایران پیدا کنند و از طرفی فدراسیون هم تنها یک تیم را برای هر رده سنی اداره نکند. طبق برنامه تمام این تیم‌ها همواره فعال خواهند بود و مربیانش هم قرارداد داشته و دستمزد دریافت می‌کنند.

فدراسیون پذیرفته است که این طرح را اجرا کند؟

درباره طرح با نلو وینگادا، سرمربی تیم امید صحبت کردیم و او هم نظرات مثبتی داشت و قرار است نظرات فنی کارلوس کی‌روش را هم بگیریم اما نهایتا کمیته فنی درباره کلیات و جزییات طرح تصمیم لازم را می‌گیرد.

مربیان و سرپرست استعدادیاب‌ها چه کسانی خواهند بود و هزینه‌هایتان را چقدر برآورد کردید؟

این کار باید زیر نظر کمیته جوانان انجام شود و برای هر منطقه ۲۰ تا ۳۰ استعدادیاب در نظر گرفته شده است. هزینه برگزاری تمرین‌ها و دستمزد استعدادیاب‌ها و مربیانی که دائم باید فعال باشند، حدود ۲ میلیارد تومان در سال می‌شود.

چه زمانی را برای اجرا در نظر گرفتید؟

در صورت موافقت فدراسیون اول آبان یا اواخر مهر را برای اجرا پیش‌بینی کرده‌ام.

مشابه این کار در کمیته جوانان در زمان مسئولیت فریدون معینی انجام شد اما اگر منظورتان این است که فدراسیون به جای اداره یک تیم ملی در هر رده سنی مجبور باشد ۹ تیم را در آن رده اداره کند، آیا فدراسیون که در هزینه‌ها همان یک تیم ملی مشکلاتی داشت، پذیرفته که هزینه ۹ تیم را بدهد؟

این برنامه باید در کمیته فنی تصویب شود و سپس برای بحث‌های بودجه‌ای و تصویب نهایی به هیات رییسه فدراسیون برود. به هر حال اگر می‌خواهیم کار حرفه‌ای و قوی انجام دهیم، باید هزینه‌هایش را هم بپردازیم.

آن وقت این تیم‌ها که فقط تمرین برایشان کافی نیست و بازیکنانشان باید در شرایط مسابقه باشند، با چه تیم‌هایی بازی می‌کنند؟

با توجه به این که ۹ منطقه ایران در این طرح دارای ۹ تیم ملی می‌شوند، برای آنها بازی‌های تدارکاتی میان هم می‌گذاریم. این طرح جزییاتی دارد که پس از تصویب در فدراسیون، آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.

اگر طرح در فدراسیون مصوب شد، می‌توانیم بیشتر درباره‌اش بحث کنیم اما انتقادهایی به حضور شما در مسئولیتی که دارید مطرح است؛ از جمله این که حضورتان در راس کمیته جوانان بر اساس شایسته‌سالاری نیست!

حضور من در فدراسیون فوتبال مربوط به مدیران این دوره نمی‌شود. من را محمد دادگان به فدراسیون فوتبال آورد و او می‌تواند در این باره جواب بدهد. دلایل حضورم در فدراسیون هم مشخص است.

پس شما هیچ وقت در فدراسیون مسئولیت دفتری نداشتید؟

خیر، هیچ وقت کار دفتری نداشتم و از همان روز اول با طرح و برنامه وارد فدراسیون شدم.

در دوره مسئولیت فریدون معینی در کمیته جوانان چه مسئولیتی در این کمیته داشتید؟

در زمان فریدون معینی، مسعود معینی، احمد خداداد و دیگران همواره دبیر کمیته جوانان بودم و واقعیت این است که رویکردم بیشتر انجام کارهای پژوهشی بود؛ ضمن این که به عنوان مشاور دادگان هم کار کردم.

یکی دیگر از انتقادها این است که چرا همزمان مسئولیت کمیته جوانان و دستیاری مصطفی قنبرپور، سرمربی تیم نوجوانان را که زیرمجموعه کمیته جوانان محسوب می‌شود، بر عهده داشتید؟

سوال من اینجاست که مگر رسول خادم که اکنون سرمربی تیم کشتی آزاد است، رییس فدراسیون کشتی نیست؟

شما خودتان را با رسول خادم مقایسه می‌کنید؟

من عضو هیات علمی دانشگاهی هستم که رسول خادم هم در همان دانشگاه عضو هیات علمی است.

می‌خواهید بگویید این دو مسئولیت همزمان که هر کدام به اندازه خودش وقت‌گیر بوده، هیچ خللی به یکدیگر وارد نمی‌کند؟

خیر، به هیچ وجه! خوشبختانه با تلاشی که شد تمام برنامه‌های تیم‌های ملی پایه را انجام دادیم و امور اجرایی هیچکدام دچار مشکل نشد. از طرفی سرمربیگری یک تیم کار فوق‌العاده سخت و تمام وقت است اما بنده به عنوان مربی و دستیار کنار مصطفی قنبرپور بودم.

این که مسئول کمیته جوانان خودش در تیم نوجوانان فعالیت دارد، باعث اعتراض تیم‌های جوانان، امید و ... به خاطر تبعیض در برگزاری اردوها و پیگیری برنامه‌هایشان نمی‌شود؟

کمیته جوانان هیچ تفاوتی میان تیم‌های ملی پایه قائل نشد و کادر فنی تیم جوانان می‌تواند اذعان کند که همه کوشش‌مان را برای برگزاری هر چه بیشتر اردوها و بازی‌های تدارکاتی این تیم داشتیم. تیم امید هم برنامه‌هایش طبق پیش‌بینی‌ها جلو رفت.

آیا در جلسه کمیته فنی تغییراتی در کادر فنی تیم امید ایجاد می‌شود؟

در این باره هادی آیت‌اللهی، نایب رییس فدراسیون فوتبال می‌تواند صحبت کند و من هم صرفا یکی از اعضای کمیته فنی هستم. کمیته فنی بررسی عملکرد و نتایج تیم‌های نوجوانان و امید را در برنامه دارد.

کمیته جوانان اطلاعی از این مسایل ندارد؟

کمیته جوانان صرفا امور اجرایی و پشتیبانی برنامه تیم‌های ملی پایه را بر عهده دارد که مصوبات کمیته فنی فدراسیون را هم اجرا می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج