adexo3
۱۵۱۰۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پای قلعه‌نویی و درخشان روی پوست موز!

استقلال و پرسپولیس در شرایطی خود را برای برگزاری دربی آماده خواهند کرد که مشکلات فراوانی یقه هر دو باشگاه را گرفته است.

خبرگزاری مهر: هر دو تیم بزرگ پایتخت با تساوی ۲ بر ۲ مقابل رقیبان خود به دربی رسیدند که این خود نشان از احتیاط همیشگی این دو تیم پیش از دربی دارد. با این وجود اما در این نوشته مشکلات این دو را پیش از دربی را بررسی کنیم.

پرسپولیس قهرمان حاشیه سازی ها

مشکلات پرسپولیس را می توان قاب کرد و برای عبرت آیندگان بر سردر این باشگاه کوبید تا هر آنکس که می آید و می بیند یاد بگیرد که برای هدایت این باشگاه هرکاری که مدیران و مربیان و بازیکنان این تیم انجام داده اند را انجام ندهند!

در واقع حکایت باشگاه پرسپولیس این روزها شبیه به ماجرای لقمان حکیم است که گفت" ادب از بی ادبان آموختم هرآنچه در نظرم از آنها زشت آمد انجام ندادم" برای پسپولیس هم راه از چاه کاملا پیداست چرا که هر کاری که این دوستان و مدیران و ثروتمندان خریدار پرسپولیس انجام داده اند غلط بوده و باید همان کارها انجام نشود! پرسپولیس در آستانه دربی می تواند شرایط بهتری نسبت به استقلال داشته باشد اما...

اول: منتقمی دلخور است او البته از اول هم نباید سرپرستی پرسپولیس را قبول می کرد چرا که ایشان تنها به این دلیل این لقب را به دست آورد که خادم و سیاسی با هم به توافق در مورد عابدینی نرسیدند وگرنه منتقمی نمی توانست مدیر عامل شود. به هر حال در آستانه دربی، پرسپولیس بدون مدیر عامل جلو می رود و همین موضوع می تواند موجب شکست در حواشی پیش دربی برای این تیم شود شکست در زمان برگزاری بازی و یا خبر سازی های قبل از داربی و البته کنترل حواشی خود تیم که البته مدتهاست کنترل دست هیچکس نیست.

دوم: حاشیه های فوق العاده فراوان پرسپولیس در نوع خودش یک رکورد محسوب می شود رکوردی که کنترل شرایط را بسیار سخت می کند و در آن هم حمید درخشان و هم سیاسی مستقیما نقش دارند و در واقع هیچکس جز این دو مقصر نیست چرا که انتخاب اولیه این بازیکنان از اول اشتباه بوده و در ادامه درخشان هم در مقابل این همه اشتباه هیچ حرکتی نکرده تا جاییکه تمامی تعویض های پرسپولیس با حاشیه همراه می شود از حقیقی گرفته تا میثم حسینی و نورمحمدی و ...در درون دروازه هم پرسپولیس داستانهای فراوانی دارد که سوشا و نیلسون این داستانها را ساخته اند و شاید بهتر باشد که با درخشان یا بی درخشان پرسپولیس از بین سوشا و نیلسون یکی را در نیم فصل انتخاب کند.

سوم: بازیکنان پرسپولیس در اکثر پست‌ها بی تجربه و کم اثر هستند آنها به سادگی پنالتی بیرون می زنند و به راحتی گل می خورند و از اینها راحت تر تیمشان را با اعتراض به حاشیه می برند و در این راه زبان حرفه ای فوتبال را نمی فهمند و به نظر می رسد اصلا متوجه کارهایی که انجام می دهند نمی شوند و این بزرگترین اشکال پرسپولیس پیش از داربی محسوب می شود که بعید است حتی روانشناس هم بتواند این اشکال را برطرف کند.

چهارم: انتقادها از حمید درخشان بسیار بالا رفته و در صورت شکست احتمال برکناری او هم وجود دارد.

استقلال تحت فشار شدید

استقلال شرایطی بهتر از پرسپولیس ندارد و به نظر می رسد همه آنها که استقلال را برنده از پیش داربی می دانند اشتباه می کنند مشکلات استقلال را به صورت سطحی از نظر می گذرانیم:

اول: هفت بازی و شش امتیاز. این بزرگترین مشکل استقلال است که از نظر فنی در بن بست بوده و امیر قلعه نویی فشار کمر شکنی را تحمل می کند چرا که تاکنون چنین آماری نه از استقلال و نه از خود امیر سرنزده بود و حالا منتقدین قلعه نویی می گویند تاکتیک‌هایش به پایان رسیده و همین موضوع این بار برای امیر کاری کرده که او نباید در دربی به دنبال تساوی باشد بلکه باید برای برد به میدان برود تا این تخریب ها را از بین ببرد

دوم: استقلال نسبت به پرسپولیس بازیکنان بسیار بهتری دارد و همین حالا هم شش ملی پوش سهم استقلال است که این موضوع در دربی می تواند وزنه را به سود این تیم سنگین کند دربی بازها و دربی دیده های استقلال بسیار بیشتر از پرسپولیس هستند اما همین نکته و بازی تیم ملی ایران با کره جنوبی برای استقلال مشکلاتی به بار آورده است چرا که استقلال بازیکنانش را در خدمت خود ندارد و با این وضعیت است که دعوا برسر زمان برگزاری دربی به اوج رسیده است.

در واقع اگر بهترین بازیکنان دنیا را هم داشته باشید اما آن بازیکنان در اختیارت نباشند کارت لنگ می زند اگر چه در این زمینه سازمان لیگ با استقلال همکاری کرده و می خواهد تاریخ دربی را عوض کند اما واقعیت این است که حتی تاریخ جدید هم نمی تواند همه مشکلات قلعه نویی را با این موضوع حل کند.

سوم: در هیات مدیره استقلال مشکلات پس از نتایج بدی که این تیم تا این لحظه به دست آورده زیاد شده و اختلافاتی میان اعضا با اسپانسر و اعضا با امیر قلعه نویی به وجود آمده که به حکم دربی فعلا پشت دربهای بسته خواهد ماند اما در صورت مساوی یا باخت این معضل‌ها بیرون ریخته می شوند چرا که اعضا از نتایج عجیب استقلال راضی نیستند و آماده هر گونه تغییری هستند. با این وجود این اختلاف‌ها خودش باری قبل از دربی خواهد بود به ویژه در شب قبل از داربی و در هتل که ممکن است در نشست هیات مدیره با قلعه نویی برخی از این اختلاف‌ها تبدیل به فشار روی شانه های امیر قلعه نویی شود.

چهارم: کرار بی دلیل و عجیب و به قول برخی مشکوک اخطار گرفت و از دربی محروم شد، استقلال بدون او هیچگاه نتیجه لازم را کسب نکرده و نبودش نظم را از بین برده است حالا استقلال بدون او و بدون کریمیان مشکلاتی خواهد داشت که فرصتی هم برای اصلاحش ندارد.

پنجم: انتقادها از امیر قلعه نویی بسیار بالا رفته و در صورت شکست احتمال برکناری او را هم باید مطرح کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج