اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۳۲۹۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مهندس تيم كی‌روش در جام ملتها کیست؟

تيم ملي امروز به اردوي خود در ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي پايان مي دهد و به تهران بازمي گردد.

شفاف: استراحتي كوتاه براي بازيكنان تيم ملي درنظرگرفته شده و بلافاصله مرحله پاياني اردوي تيم ملي آغاز می‌شود و کی‌روش و مردانش راهي استراليا محل برگزاري جام ملتهاي آسيا مي شوند. چشمها خيره شده است به تيم ملي ايران. به آنچه كی‌روش مي خواهد در جام ملتهاي آسيا پشت ويترين قرار دهد. مرد پرتغالي در دو بازي نخست جام جهاني ۲۰۱۴ بزرگان فوتبال دنيا را غافلگير كرد؛ يك نتيجه ماندگار مقابل قهرمان آفريقاي جنوبي و باختي خفيف مقابل آرژانتين. او تا شگفتي چند قدم فاصله داشت و مي توانست با برتري مقابل بوسني كارنامه اي به يادماندني از خود بر جا بگذارد، اما قدم آخر در جام جهاني مطابق با انتظارها برداشته نشد.

حالا جام ملتهاي آسيا فرصتي است براي كی‌روش تا دوباره ثابت كند با همه مربياني كه تا كنون وارد چرخه مربيگري درفوتبال ايران شده اند، تفاوت دارد. انتظار اين است: «باید به حسرت ۴۰ساله قهرمان نشدن در جام ملتهاي آسيا پايان داد.» اگرچه تيم ملي ايران به زماني كه قدرتهاي فوتبال آسيا با تمام قوا گام به عرصه رقابت دربازي هاي آسيایي مي گذاشتند، دو بار درزمان مربيگري پروين و پورحيدري موفق به كسب عنوان قهرماني آسيا شد، اما روي كاغذ حدود ۴۰سال است كه تيم ملي ايران هيچ عنوان قهرماني درجام ملتها را به چنگ نياورده است.

درعين حال دو بار تيم ملي تا آستانه صعود به فينال اين رقابتها پيش رفت. يكي به زمان مربيگري مايلي كهن و ديگري وقتي برانكو روي نيمكت تيم ملي مي نشست. اين دوبار تيم ملي به زعم كارشناسان حتي شايسته قهرماني هم بود، اما از رسيدن به اين مهم بازماند. حالا دوباره دروازه جام ملتهاي آسيا در سرزميني كه خاطرات بسياري از آن داريم، به روي فوتبال ايران باز شده است. آوردگاهي كه براي رسيدن به قله اش به اندكي تغييرات در شيوه بازي تيم ملي احساس مي شود. تيم کی‌روش به لحاظ دفاعي يكي از بهترين تيمهاي جهان لقب گرفت و حالا اگر اندكي در فاز هجومي دستكاري شود، مي تواند با اتكا به استحكام دفاعي اش بر بام فوتبال آسيا بنشيند.

تيم کی‌روش در اردويي كه پشت سر گذاشت، روي همين اصل تكيه كرد. تيم او با مبناي تقويت قواي هجومي اردوي اخير را پشت سر گذاشت. دعوت از ايمان مبعلي به عنوان يكي از پلي ميكرهاي فوتبال ايران بر همين اساس بود. کی‌روش مي خواهد تا پيش از جام ملتها پلی میکر تيمش را تقويت كند و بر قواي هجومي بيفزايد.

تاكتيك ناقص کی‌روش درجام جهاني ره به جايي نبرد. تيم او در فاز دفاعي برخوردار از استحكامي بي نظير جلوه كرد، اما در بخش هجومي هرگز آن تيم دلخواه جلوه نكرد. کی‌روش كوشيده اين نقص را ازميان ببرد و به احتمال فراوان در استراليا يكي از ميان مبعلي يا نوري به عنوان پلي ميكر تيم او ايفاي نقش خواهد كرد. وظيفه اي دشواربرعهده يكي از اين دو محول خواهد شد تا تيم کی‌روش را به سمت و سويي كه مدنظرش هست سوق دهد. اگرچه تنها براي توفيق يافتن دربخش هجومي استفاده از مبعلي و نوري درتركيب اصلي نيست و لازمه موفقيت اين است كه مهاجمان تيم او نيز موقعيتها را بي كم و كاست وارد دروازه حريف كنند تا شايد کی‌روش به حسرت ۴۰ساله مان پايان دهد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج