۱۶۶۹۳۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تبلیغات ۱۶۰ میلیاردی لیگ برتر کجا می‌رود؟

سازمان لیگ قرارداد خوبی برای تبلیغات محیطی لیگ برتر بسته اما هنوز هیچ پولی به حساب باشگاه ها واریز نشده است.

خبرآنلاین - آریا صالحی: سازمان لیگ برتر امسال با انتشار یک خبر، اهالی فوتبال را متعجب کرد. این سازمان اعلام کرد برای تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر اسپانسری پیدا کرده که حاضر است چند برابر رقم سال گذشته را پرداخت کند. چند روز بعد سازمان لیگ قراردادی با شرکتی بست که حاضر شده بود به ازای دو سال، ۱۶۰ میلیارد تومان پول به فوتبال بدهد.

۱۶۰ میلیارد تومان رقمی بزرگ برای فوتبال ایران بود. برای فوتبالی که باشگاه ها بعضی وقت ها لنگ یک میلیارد تومان هستند تا از اعتصاب بازیکنان خود جلوگیری کنند، دریافت ۱۶۰ میلیارد تومان از یک اسپانسر بسیار جالب توجه بود. طبق این قرارداد، اسپانسر متعهد شد که در سال اول ۶۰ و در سال دوم ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند.

با گذشت چند ماه از عقد این قرارداد، هنوز حتی یک ریال هم به باشگاه ها پرداخت نشده است. این در حالی است که سازمان لیگ به باشگاه ها وعده داده بود که امسال با تبلیغات محیطی و حق پخش، بخش اعظمی از نیازهای مالی باشگاه ها تامین خواهد شد. مسئولان سازمان لیگ به تیم های کم هزینه ای مثل نفت تهران که بازیکنان میلیاردی نمی گیرند، وعده داده بودند که حداقل ۵۰ درصد هزینه های آن ها با پول تبلیغات محیطی و حق پخش تامین می شود. چراکه فدراسیون تصور می کرد امسال با ایستادگی جدی مقابل صدا و سیما، می تواند ۶۰ میلیارد تومان حق پخش از این سازمان بگیرد.

حالا نیم فصل از مسابقات لیگ برتر گذشته و هنوز حتی یک ریال هم به باشگاه ها پرداخت نشده تا آن ها بتوانند به تعهدات خود در مقابل بازیکنان عمل کنند. حق پخش که پس از ایستادگی فراوان فدراسیون، سرانجام به ۳۰ میلیارد تومان رسید و سازمان صدا و سیما هنوز برای آن پولی پرداخت نکرده است. حتی گفته شده که قرارداد حق پخش هم بسته نشده است. تبلیغات محیطی هم هنوز برای فوتبال عایدی نداشته. چراکه سازمان لیگ ابتدا اعلام کرده بود ۲۴ میلیارد تومان از پول آن را گرفته و برای مابقی آن هم وثیقه لازم دریافت شده است.

اما در حال حاضر آخرین رقمی که اعلام شده، ۱۵ میلیارد تومان است که سازمان لیگ اعلام کرده این پول را از شرکتی که برنده مزایده تبلیغات محیطی شده دریافت کرده است. چند چک این شرکت هم برگشت خورده بود که به خاطر آن حکم جلب مسئول این شرکت گرفته شد و البته پس از آن هم توسط خود سازمان لیگ لغو شد.

مشکلی که فدراسیون فوتبال در مورد تبلیغات محیطی دارد این است که عدم پخش مسابقات در سه هفته ای که مسئولان اجازه ورود دوربین ها به ورزشگاه ها را نمی دادند، مورد اعتراض شرکت تبلیغاتی قرار گرفته و این شرکت اعلام کرده که از این محل خسارت دیده است. امیر عابدینی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم قبلا اعلام کرده بود که این شرکت به دلیل پخش نشدن مسابقات سه هفته از لیگ برتر اعتراض کرده است و در این مورد فدراسیون باید با شرکت مذکور، به توافق برسد و ضرر آن ها را جبران کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج