adexo3
۱۹۸۰۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

افكار فني قلعه‌نویی مال سال‌ها قبل است

مهدی امیر‌آبادی از فوتبال خداحافظی کرده تا ضمن ادامه تحصیل در مقام کارشناس ورزش در شهرداری تهران مشغول به کار شود.

روزنامه خبر ورزشی: مهدی امیر‌آبادی از فوتبال خداحافظی کرده تا ضمن ادامه تحصیل در مقام کارشناس ورزش در شهرداری تهران مشغول به کار شود.

با کاپیتان اسبق استقلال گفت‌وگویی داشتیم خواندنی!

فوتباليست‌هايي در سطح شما با قراردادهاي چند صدميليوني چگونه با حقوق كار در شهرداري كنار مي‌آيند؟

من هيچ‌وقت قرارداد بالا نداشتم اگر هم داشتم ربطي به شغل فعلي‌ام پيدا نمي‌كرد. نمي‌توان بعد از كنار گذاشتن فوتبال در ۳۴ سالگي خورد و خوابيد، بايد كار هم كرد. من ۸ سال براي سايپا بازي كردم و كلاً ۵۰ ميليون دستمزد گرفتم الان هم كارمند شهرداري هستم.

از چه ساعتي مي‌روي سركار؟

من ۷:۳۰ سر كار هستم.

فوتباليست‌ها معمولاً نزديك ظهر از خواب بيدار مي‌شوند.

كسي كه نصفه شب يا دم سحر بخوابد تا ظهر خواب است. من از نوجواني اول شب مي‌خوابيدم و ساعت ۶:۳۰، ۷ بيدار مي‌شدم. چهره‌ام به اصطلاح بيبي‌فيس بود اما بچه‌ها مي‌گفتند تو مثل پيرمردها زود مي‌خوابي و كله سحر بيدار مي‌شوي.

دوستان شوخ‌طبع مهدي اميرآبادي درباره شغل جديد او چه مي‌گويند؟

از حنيف عمران‌زاده چه انتظاري مي‌رود جز اينكه بخواهد سر به سر من بگذارد (خنده).

چه مي‌گويد؟

حرف‌هاي او و برخي دوستان صميمي‌ام زياد اهميتي ندارد. به فكر اين هستم بتوانم شرايطي فراهم كنم تا در كنار فوتبال بازي كردن آنها را به دبستان بفرستم تا شروع به تحصيل كنند.

دبستان؟!

توقع داريد در دانشگاه ثبت‌نام شوند! اول بايد خواندن و نوشتن ياد بگيرند تا بتوانند به مراحل بالاتر برسند (خنده).

خود شما مشغول تحصيل هستيد؟

دانشجوي مقطع ليسانس هستم و بعد از آن كارشناسي ارشد.

چطور تصميم‌ گرفتي در شهرداري مشغول به كار شوي.

به لطف رفقاي خوب و بامعرفت كشتي‌گير كه از لحاظ مرام مي‌توانند الگوي ما فوتبالي‌ها باشند. عليرضا دبير، پژمان درستكار و جلال عسگري بستري فراهم كردند من به جاي خانه‌نشيني و افسرده شدن از صبح تا غروب در حركت باشم و به عنوان كارشناس ورزش در ۲۲ منطقه استان تهران به صورت فيزيكي در حركت باشم.

كارتان چيست؟

بسترسازي براي ورزش كردن هموطنان. قديم آدم ۶۰ ساله هم سكته مي‌كرد همه شوكه مي‌شدند الان جوان ۲۵، ۳۰ ساله سكته مي‌كند چون تحرك كمتر شده در كنار اينكه نحوه تغذيه، شرايط آب و هوايي و استرس‌هاي زندگي امروزه آسيب‌رسان است.

بازي‌هاي استقلال را دنبال مي‌كني؟

به اصطلاح ما كه خون‌مان آبي است مگر مي‌توانيم بي‌خيال تيم‌مان شويم، تيمي كه ۸ سال افتخار بازي كردن در آن را داشتم و حتي توانستم كاپيتان چنين تيم بزرگي شوم.

چرا استقلال در ۲ فصل گذشته عملكرد مورد انتظار مردم را نداشته است.

استقلال پارسال و امسال به زور حمايت‌هاي مردم و توانمندي بازيكنانش توانسته در جمع ۶ تيم بالاي جدول باشد. فوتبال به يك علم تبديل شده و هر روز پيشرفت مي‌كند اما افكار فني اين تيم براي سال‌ها قبل است. همه تيم‌ها مي‌دانند تفكر سرمربي استقلال براي گل زدن و حفظ آن چيست به همين دليل مي‌بينيد استقلال وقتي گل هم مي‌زند نمي‌تواند از آن دفاع كند و در نيمه مربيان ۱۲، ۱۳ برد را با مساوي يا باخت عوض كرده است؛ ضمن اينكه نسل دارد عوض مي‌شود. جوان ۲۰، ۲۵ ساله امروز مثل قديمي‌ها تحمل حرف تند را ندارد و انتظار احترام دارد.

نمي‌خواهم بگويم نسل فعلي بهتر شده يا بدتر اما سوار مترو يا اتوبوس شويد و ببينيد چند پيرمرد ايستاده‌اند و چند جوان و نوجوان روي صندلي نشسته‌اند و چند درصدشان سريعاً جاي خود را به پيرمرد يا پيرزنان مي‌دهند. فوتبال هم از اين شرايط مبرا نيست. به جوان ۲۰، ۲۵ ساله حرف تند بزني يا جوابت را مي‌دهد يا افت روحي مي‌كند و نمي‌تواند در زمين كارآيي لازم را داشته باشد. استقلال نياز دارد پوست عوض كند و مربيان به‌روز و با دانش و فني‌تر را به استخدام دربياورد تا به موفقيت‌ برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج