adexo3
۲۶۳۲۷۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رئیس دونده در خط پایان

ظاهر خندان علی کفاشیان هم شاید نتواند روزهای سخت رئیس فدراسیون فوتبال را پنهان کند.

روزنامه شرق: ظاهر خندان علی کفاشیان هم شاید نتواند روزهای سخت رئیس فدراسیون فوتبال را پنهان کند. کفاشیان در شرایطی که باید خود را برای انتخابات فدراسیون فوتبال، که در اسفندماه برگزار خواهد شد، آماده کند در یکی از پردردسرترین دوران فعالیت خود در فدراسیون فوتبال حضور دارد. دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک از سال ١٣٨٦ که نفر اول فوتبال ایران شد روزهای پرچالشی را پشت‌سر گذاشت، اما شاید در هیچ مقطعی مثل اکنون مدیریت کفاشیان، مورد انتقاد قرار نگرفته است؛ انتقادهایی که می‌تواند شانس کفاشیان را برای سومین دوره حضورش در فدراسیون فوتبال از بین ببرد.

رئیس دونده در خط پایان

اختلاف با وزارت ورزش

یکی از مشکلات علی کفاشیان اختلاف او با محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان است. این اختلافات در دو سال اخیر همواره به چشم آمده است. گودرزی بارها از مدیریت فوتبال انتقاد کرده، حتی کار به جایی کشید که وزیر ورزش چندین‌ماه حاضر نشد کفاشیان را ببیند، البته چند تغییر در فدراسیون فوتبال موجب شد تا کفاشیان کمی دل وزارت را به دست آورد، اما به نظر می‌رسد همچنان کفاشیان نمره قبولی از وزیر نگرفته است. حاشیه‌سازی‌های کی‌روش، چالش‌های داوری، اختلافات درون فدراسیون و... دست‌به‌دست هم داده تا در این مقطع بازهم وزارت ورزش از مدیریت کفاشیان انتقاد کند. دیروز نصرالله سجادی، معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش صراحتا از اختلافات دبیرکل فدراسیون و سرمربی تیم ملی انتقاد کرد و از کفاشیان خواست تغییر رویه دهد. قطعا با ادامه همین روند کفاشیان در انتخابات فدراسیون با نظر منفی وزارت ورزش که تأثیر زیادی بر آرای مجمع دارد، روبه‌رو خواهد شد.

اختلافات درون فدراسیون

منتقدان رئیس فدراسیون فوتبال بارها از او انتقاد کرده‌اند که فدراسیون به صورت چند جزیره جدا از هم فعالیت می‌کند. بارها اختلافات کمیته‌های مختلف مشکل‌ساز شده است. چهار سال پیش بود که اختلافات بین کمیته جوانان و بین‌الملل فدراسیون موجب حذف تیم امید شد. چند روز پیش همین ناهماهنگی زمینه‌ای ایجاد کرد که فهرست بازیکنان تیم امید به اشتباه اعلام شود. واضح است بین کفاشیان، رؤسای کمیته‌ها، نایب‌رئیسان فدراسیون و دبیرکل هماهنگی وجود ندارد. درهمین‌باره اشتباهات داوری هر یک از مدیران تقصیر را گردن دیگری می‌اندازد. عدم همسویی بین ارکان فدراسیون فوتبال یک مشکل دیرینه است، اما در این روزها کاملا این مسئله برجسته شده است به‌طوری‌که بسیاری عنوان می‌کنند زمام امور از دست کفاشیان خارج شده است. تعجب‌برانگیز است که ریاست فدراسیون به یک برنامه تلویزیونی می‌رود و با مدیرفنی تیم امید مناظره می‌کند و در این مناظره مدیر فنی، مافوقش را به بی‌کفایتی متهم می‌کند!

جنگ اسدی و کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش از همان روز اولی که سرمربی تیم ملی ایران شد مخالفانی هم داشت؛ از نایب‌رئیس فدراسیون گرفته تا برخی مریبان. این بار جبهه‌بندی علیه کی‌روش علنی و حاشیه‌ساز شده است. روزی نیست که کی‌روش و علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به هم نپرند. کفاشیان در برقرارکردن صلح بین دبیرکلش و سرمربی تیم ملی ناتوان بوده است. از طرفی چندین باشگاه و از همه مهم‌تر وزارت ورزش هم دل‌خوشی از سرمربی پرتغالی ایران ندارند. در این مخمصه، کفاشیان نمی‌داند طرف سرمربی محبوب افکار عمومی را بگیرد یا مدیران منتقد؟ از طرفی به نظر می‌رسد قدرت مداخله هم ندارد. شاید همین حاشیه‌سازی‌های اسدی و کی‌روش به قربانی‌شدن کفاشیان منجر شود. این روز‌ها بیشتر از هر روزی کفاشیان در این زمینه مستأصل به نظر می‌رسد. احتمالا او نتوانسته بر رفتار سرمربی تیم ملی کنترلی داشته باشد و حالا باید تنها شاهد جنگ‌های طرفین باشد.

داوری

یکی دیگر از مشکلات علی کفاشیان در این روزها مشکلات داوری مسابقات فوتبال به‌ویژه بازی‌های پرسپولیس است. البته نباید اتفاقات بازی مهم تراکتورسازی- نفت تهران را در هفته پایانی لیگ گذشته هم فراموش کرد؛ اتفاقاتی که باعث احضار کفاشیان به مجلس شد. در این روزها خیلی‌ها تکرار اشتباهات داوری را هم نشانه دیگری از ضعف در فدراسیون می‌دانند. سرپرست باشگاه پرسپولیس پا را فراتر گذاشته است. او عنوان کرده فدراسیون با توجه به اختلافاتش با وزیر ورزش به دنبال زمین‌زدن پرسپولیس است. از طرفی در خود فدراسیون این اشتباهات داوری عامل اختلاف شده است و برخی مدیران توپ را به زمین دیگری می‌فرستند. براي نمونه مهدی تاج، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال به کفاشیان نامه زده تا اشتباهات داوری را پیگیری کند! این اشتباهات مقبولیت فدراسیون در افکار عمومی را پایین آورده است. پرسپولیسی‌ها از این بابت از فدراسیون شاکی‌اند و استقلالی‌ها از بابت دعوت‌نشدن مهدی رحمتی به تیم ملی.

در مجموع شرایط اصلا برای دونده سابق تیم ملی ایران مطلوب نیست. کفاشیان در این روزها از وزارت ورزش، باشگاه‌های پرطرفدار، افکار عمومی و برخی مدیران زیردستش حمایت نمی‌شود. در این شرایط بعید است که او شانس زیادی برای حفظ پستش داشته باشد. شواهد نشان می‌دهد آقای دونده به خط پایان رسیده است، هر چند رئیس خوشرو در این سال‌ها ثابت کرده خیلی خوب بلد است بازی را عوض کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج