۲۶۸۹۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«آقای گل»‌ های گل نزن

مشکل گلزنی پرسپولیس در فصل جاری در بازی با استقلال اهواز نمود بیشتری پیدا کرد تا جایی که مهاجم ملی‌پوش این تیم که تک گل ٣ امتیازی تیمش را به ثمر رساند و هم‌اکنون آقای گل لیگ محسوب می‌شود، مورد انتقاد خیلی از کارشناسان قرار گرفت.

روزنامه شهروند: مشکل گلزنی پرسپولیس در فصل جاری در بازی با استقلال اهواز نمود بیشتری پیدا کرد تا جایی که مهاجم ملی‌پوش این تیم که تک گل ٣ امتیازی تیمش را به ثمر رساند و هم‌اکنون آقای گل لیگ محسوب می‌شود، مورد انتقاد خیلی از کارشناسان قرار گرفت. البته این مشکل گلزنی فقط در پرسپولیس خلاصه نمی‌شود زیرا سال‌هاست تیم‌های لیگ برتری از نداشتن مهاجم ششدانگ بی‌بهره هستند،‌ اگرچه مهاجمان خارجی نظیر ادینیو قدرت خود را به رخ مهاجمان ایرانی کشیدند.

طارمی مثل برهانی

مهدی طارمی که هم‌اکنون با ٧ گل زده بهترین گلزن پرسپولیس و لیگ برتر در فصل جاری محسوب می‌شود، با هدر دادن تقریبا ٥ موقعیت صد‌درصد گل در بازی با استقلال اهواز روی اعصاب هواداران و کادرفنی سرخپوشان راه رفت. با این‌که برخی خستگی را دلیل عدم به ثمر رسیدن این گل‌ها می‌دانند اما با نگاهی به بازی‌های قبلی پرسپولیس به این پی می‌بریم که این اتفاق برای نخستین‌بار رخ نداده است. حالا می‌توان آقای گل لیگ امسال را با بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال مقایسه کرد. آرش برهانی نیز با وجود گل‌های فراوانی که برای استقلال به ثمر رسانده، همواره در میان اهالی فوتبال به‌عنوان یک گل نزن شناخته می‌شود.

فقر گلزنی مهاجمان ایرانی

در فصل گذشته بهترین گلزن ایرانی لیگ برتر از ٣٠ بازی برگزار شده، فقط ١٢ گل به ثمر رساند. با این‌که ادینیو با ٢٠ گل عنوان آقای گلی لیگ چهاردهم را به ‌دست آورد، سجاد شهباززاده از استقلال که حتی در نیمی از بازی‌های تیم آبی‌پوش پایتخت هم گلزنی نکرده بود، در رده دوم ایستاد. در فصل جاری هم به نظر قصه از همان قرار است و در تیمی مثل استقلال، امید ابراهیمی که یک ‌هافبک دفاعی محسوب می‌شود، بهترین گلزن است. اگر یادتان باشد در گزارشی که چندی قبل منتشر کردیم، به روند نزولی میزان گل‌های به ثمر رسیده در طول فصول مختلف اشاره شد. البته این فقر گلزنی مهاجمان در لیگ فقط گاهی اوقات با حضور بازیکنان خارجی باکیفیت پرمی‌شود. شاید با تعداد گل‌های نسبتا زیاد تیم‌ملی مقابل امثال گوام و ترکمنستان آمار ضعیف خط حمله تیم کی‌روش را یادمان رفته باشد اما میزان بی‌دقتی مهاجمان لیگ برتری خبر خوبی برای سرمربی پرتغالی نیست. قطعا در مرحله بعدی مقدمات جام‌جهانی مقابل تیم‌هایی نظیر ژاپن، ‌استرالیا و کره‌جنوبی تیم‌ملی باید از تک موقعیت‌های خود استفاده کند و طارمی دیگر آنجا مثل بازی با استقلال اهواز نمی‌تواند با خیال آسوده ٦ موقعیت به‌ دست آورد که شاید یکی از آنها به گل بنشیند.

نگاه گلزن تمام‌عیار

فرشاد پیوس، مهاجم گلزن سابق تیم‌ملی و پرسپولیس به «شهروند» می‌گوید: «متاسفانه در ایران مهاجم ششدانگ خیلی کم پیدا می‌شود. اگر به بازی تمام تیم‌های لیگ برتری نگاه کنید، می‌بینید که مهاجمان حداقل نیمی از موقعیت‌های خود را از دست می‌دهند. برای رفع این مشکل باشگاه‌ها باید هرچه سریع‌تر دست به کار شوند و با یک برنامه‌ریزی خاص مشکل گلزنی خود را حل کنند. به عقیده من هر تیمی باید برای مهاجمانش یک مربی تخصصی داشته باشد و از همه مهم‌تر تمرین گلزنی بیشتر توسط مهاجمان است.» او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «شاید بخشی از گلزنی ذاتی باشد اما بیشتر به تمرین بستگی دارد. با روزی یکی، ٢ساعت تمرین نمی‌توان یک گلزن تمام‌عیار شد. البته نمی‌توانم بگویم مهاجمان ما، بازیکنان بدی هستند چون خودشان را خوب در موقعیت قرار می‌دهند اما متاسفانه راه گلزنی را خوب بلد نیستند.»

راه دروازه از کدام طرف است؟

به نظر می‌رسد این روزها باید یک نفر مقابل دروازه بایستد و راه دروازه را به مهاجمان بیاموزد. اگر به اظهارات مربیان بعد از هر بازی دقت کنید، درمی‌یابید که یکی از مسائلی که آنها را زجر می‌دهد، بی‌دقتی مهاجمان است. پرسپولیسی که همه از نحوه بازی‌اش تعریف می‌کنند، بی‌جهت ٧ امتیاز از صدر جدول فاصله نگرفته است و شاید بتوان دلیل اصلی آن‌را همین بی‌دقتی مهاجمانش دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج