adexo3
۲۶۹۴۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سوشا بدهی‌اش را انداخت گردن باشگاه

اشتباه‌های فنی و حاشیه‌سازی‌های سوشا مکانی کم پرسپولیس را به دردسر انداخته، حالا بدهی او هم افتاد گردن باشگاه.

ایران ورزشی: اشتباه‌های فنی و حاشیه‌سازی‌های سوشا مکانی کم پرسپولیس را به دردسر انداخته، حالا بدهی او هم افتاد گردن باشگاه. بدهی این دروازه‌بان به مدیر برنامه‌های سابقش را می‌گوییم که شنیده بودیم رقمی است نزدیک به صد میلیون تومان و پرسپولیسی‌ها دیروز آن را ۶۵ میلیون تومان اعلام کردند. این رقم اما هر چه باشد، پرداخت نشدنش سوشا مکانی را از ادامه حضور در فوتبال محروم خواهد کرد. پیش از بازی با استقلال اهواز بود که بدهی سوشا مکانی به مدیر برنامه‌های سابقش لو رفت. سازمان لیگ نام این دروازه‌بان را در لیست محرومان هفته دوازدهم نوشته و محرومیت او را هم انضباطی اعلام کرده بود که وقتی دلیل این محرومیت انضباطی را جویا شدیم، رسیدیم به مدیر برنامه‌های پیشین سوشا.

او به خاطر پایبند نبودن این دروازه‌بان به تعهدات مالی‌اش به کمیته انضباطی شکایت برده بود و الان هم سوشا برای فرار از محرومیت، چاره‌ای جز گرفتن رضایت شاکی‌اش ندارد. دقیقا به همین خاطر بود که دو طرف روز یکشنبه در حضور سرپرست باشگاه پرسپولیس به مذاکره نشستند. مذاکره‌ای که مدیر روابط عمومی پرسپولیس گفته بود با رضایت شاکی به پایان رسیده اما در تکذیب این ادعا، مدیر برنامه‌های پیشین سوشا تاکید کرد که تا پولش را نگیرد اجازه نخواهد داد این دروازه‌بان بار دیگر برای پرسپولیس به میدان برود. نتیجه این شد که پرسپولیسی‌ها بدهی سوشا مکانی را گردن گرفتند و قرار گذاشتند که همین مبلغ را از پول قرارداد او کسر کنند. آن هم در حالی که مشکلات مالی باشگاه همچنان پا بر جاست و بازیکنان ناراضی از پرداختی‌های اندک ماهی یک بار. اینکه پرسپولیس- که چک اسپانسرش هنوز پاس نشده و بیش از هزینه‌های روزمره یک باشگاه پولی در جیبش نیست- با چه پشتوانه‌ای پرداخت بدهی دروازه‌بان دردسرسازش را پذیرفته، پرسشی است که پاسخ آن را فقط و فقط باید از زبان طاهری بشنویم که چنین کاری را پذیرفته اما مشکل اصلی اینجاست که اختلاف سوشا مکانی و مدیر برنامه‌اش با پرداخت این پول برطرف نمی‌شود.

آنها جز پولی که نمی‌دانیم صد میلیون تومان است یا ۶۵ میلیون، بر سر زمان قرارداد‌شان هم دچار اختلاف شده‌اند و دور از ذهن است که انتظار داشته باشیم سوشا به زودی از این مشکل رهایی پیدا کند. این دروازه‌بان مدعی است که قرارداد او با مدیر برنامه‌هایش یک ساله بوده اما آقای مدیر برنامه می‌گوید که قراردادش با سوشا مکانی تا دو سال اعتبار دارد. این هم یکی دیگر از مواردی است که مدیر برنامه‌های سوشا را به شکایت علیه او ترغیب کرده و قرار است با حکمیت کمیته انضباطی جلسه‌ای برایش برگزار شود و تکلیف این قرارداد را مشخص کنند. اینکه کمیته انضباطی برای تعیین تکلیف در‌باره این اختلاف چه زمانی تشکیل خواهد شد، هنوز مشخص نیست اما سوشا و پرسپولیس خوب می‌دانند که برای تسویه حساب با مدیر برنامه شاکی وقت زیادی ندارند. اولا مدیر برنامه‌های سوشا مکانی اعلام کرده تا زمانی که پولش را نگیرد، رضایت نخواهد داد و بدون رضایت او هم سوشا نمی‌تواند درون دروازه پرسپولیس بایستد.

سختگیرانه‌تر از آن اما قانونی است که می‌تواند به ممنوع‌الفعالیت شدن این دروازه‌بان در فوتبال ایران منجر شود و حسین عبداللهی دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره‌اش می‌گوید: «طبق قانون و آیین‌نامه انضباطی اگر از یک بازیکن یا مربی شکایتی صورت گیرد و کمیته انضباطی به سود شاکی رای دهد، پس از گذشت یک مهلت تعیین شده‌ای با درخواست اجرای فردی که شکایت کرده جلوی فعالیت آن بازیکن یا مربی می‌تواند گرفته شود مگر آنکه رضایت شاکی رسما جلب شده و به اطلاع کمیته انضباطی برسد. اگر شاکی فرد باشد، مهلت تعیین شده ۲ ماه است و اگر شاکی باشگاه یا یک نهاد باشد این مهلت به ۳ ماه می‌رسد. در مورد سوشا مکانی هم مدیربرنامه‌های سابقش از او شکایت کرده و کمیته انضباطی رای به محکومیت دروازه‌بان پرسپولیس داده است.

بنابراین طبق آیین‌نامه انضباطی سوشا مکانی ۲ ماه وقت دارد رسما رضایت شاکی خود را جلب کند در غیر این صورت اگر مدیر برنامه‌های سابقش درخواست اجرای حکم کند، اجازه ادامه فعالیت در فوتبال از این دروازه‌بان گرفته می‌شود.» حتی حضور سوشا در بازی با استقلال اهواز هم با رضایت موقت و یک هفته‌ای مدیر برنامه‌های سابقش بود اما این دروازه‌بان اگر نتواند بدهی‌اش را بپردازد یا باشگاه پرسپولیس که پرداخت این بدهی را گردن گرفته بدقولی کند، آن‌وقت سوشا بازی پیش‌رو برابر نفت و شاید بازی‌های بعد از آن را از دست بدهد که بر اساس آیین‌نامه انضباطی، کشدار شدن این بدقولی امضایی خواهد بود بر حکم ممنوع‌الفعالیت شدن او در فوتبال.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج