اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۸۴۵۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تمرکز فوتسال برای قهرمانی در آسیا

رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا هفته گذشته در ازبکستان آغاز شد. شاگردان محمد ناظم الشریعه در تیم ملی ایران توانستند در مرحله گروهی با سه برد قاطع مقابل اردن، چین و عراق با اقتدار به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها صعود کنند.

روزنامه شرق: رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا هفته گذشته در ازبکستان آغاز شد. شاگردان محمد ناظم الشریعه در تیم ملی ایران توانستند در مرحله گروهی با سه برد قاطع مقابل اردن، چین و عراق با اقتدار به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها صعود کنند. آنها در مرحله گروهی آمار ٢٦ گل زده و دو گل خورده را از خود به جای گذاشتند و از این حیث بهترین تیم رقابت‌ها در این مرحله هستند. ملی‌پوشان فوتسال کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها فردا به مصاف قرقیزستان می‌روند. قرقیزستان در مرحله گروهی بعد از ازبکستان میزبان توانست بالاتر از لبنان و عربستان قرار بگیرد و به جمع هشت تیم برتر صعود کند.

محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی بعد از پیروزی بر عراق و صعود به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها در مورد هدف تیم ملی فوتسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: «از ابتدای رقابت‌ها تاکنون، تمرکز ما تنها روی رسیدن به یک هدف بوده که آن قهرمانی در این تورنمنت بوده و هیچ چیزی عوض نشده است. برای ما کسب این پیروزی در حضور گروه پرتعدادی از هوادارانمان قطعا خوب بود و ما از آنها به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنیم». آنچه از صحبت‌های سرمربی تیم ملی مشخص است این است که ملی‌پوشان فوتسال کشورمان می‌خواهند به دو دوره ناکامی خود در راه کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا در این دوره پایان دهند. اما مربی تیم ملی، کاپیتان خود را به احتمال زیاد تا بازی پایانی در اختیار ندارد. در بازی روز یکشنبه تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل عراق، محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی با مصدومیت روبه‌رو شد. روز گذشته مشخص شد محمد کشاورز تا دو هفته قادر به همراهی ملی‌پوشان نیست.

در همین خصوص میثم شیرزاد، فیزیوتراپیست تیم ملی گفت: «کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان پس از گرفتن MRI و مشخص‌شدن وضعیتش، با نظر پزشکان باید دو هفته استراحت کند». محمد کشاورز هم روز گذشته در مصاحبه با «تسنیم» ضمن تأیید خبر استراحت دوهفته‌ای خود گفت: «آسیب‌دیدگی‌ام جدی نیست، اما با توجه به اینکه زمان فشرده و بازی‌ها در حال برگزاری است، تا دو هفته نمی‌توانم تیم ملی را همراهی کنم. پزشکان تیم هم تلاش می‌کنند تا بتوانم در صورت رسیدن تیم ملی به فینال به بازی برگردم». به نظر می‌رسد ملی‌پوشان فوتسال کشورمان راه سختی برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا نداشته باشند و قرقیزستان هم نمی‌تواند برای آنها مشکلی ایجاد کند.

شاگردان ناظم‌الشریعه که پرافتخارترین تیم فوتسال آسیا هستند به احتمال زیاد در مرحله نیمه‌نهایی باید فینال زودرسی را مقابل ژاپن برگزار کنند. همچنین روز گذشته وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی در مصاحبه با «مهر» در مورد عملکرد تیم ملی فوتسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: «به نظرم کادر فنی خوب کار کرده و دستش را برای حریفان رو نکرده است. تیم ملی طبق برنامه کادر فنی زیاد تغییر تاکتیک می‌دهد تا برنامه‌هایش رو نشود. ضمن اینکه پِرس ایران روی حریفانش وحشتناک بوده است و اجازه نداده بازیکنان تیم‌های مقابل سرشان را بالا بیاورند. ما در مرحله بعدی مقابل قرقیزستان هم مشکلی نداریم.

به نظرم بازی اصلی از نیمه‌نهایی شروع می‌شود. هر بازی در جام ملت‌های آسیا شرایط خاص خودش را دارد. البته بازیکنان ایران دنبال بازی با تیم‌های بزرگ هستند و این را در ۹ بازی تدارکاتی قبل از شروع جام ملت‌ها نشان دادند». روز گذشته همچنین جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتسال جهان هم اعلام شد که تیم ایران بدون تغییر نسبت به ماه دسامبر در رتبه ششم جهان و اول آسیا قرار گرفت. در این رده‌بندی تیم ملی اسپانیا قهرمان اروپا، برزیل قهرمان آمریکای جنوبی و روسیه نایب‌قهرمان اروپا در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. در قاره آسیا هم ژاپن بعد از ایران در رده دهم جهان قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج