اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۳۶۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هاشمیان: برای زیدان خوشحالم

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال اعتقاد دارد تیم ملی فوتبال ایران شانس خوبی برای صعود به جام جهانی دارد.

ورزش سه: هلی کوپتر فوتبال ایران این روزها با گذراندن کلاس های مربیگری، آماده نشستن روی نیمکت است. نزدیک شدن به هیاهوی کنار مستطیل سبز،هاشمیان معمولا آرام را کمی برافروخته کرده است و او حالا با جسارت بیشتری درباره مسائل روز فوتبال ایران صحبت می کند.

پیشرفت کردیم

هاشمیان گفت و گوی خود با "ورزش سه" را با اظهارنظر درباره شرایط تیم ملی آغاز می کند: من دو بازی گذشته تیم ملی مقابل هند و عمان را تماشا کردم و به نظر در دو هر دو بازی برتر از حریف بود. تیم ایران در بازی رفت با عمان که یک بر یک مساوی شد، این برتری را نداشت اما در بازی برگشت شرایط بهتر شده بود و نشان می دهد پیشرفت حاصل شده است. با این وجود این تیم ها رقبایی نیستند که فوتبال ایران را اذیت کنند.

خط دفاع تیم ملی هم باید جوان شود

وی در ادامه به جوانگرایی در تیم ملی اشاره می کند: جوان های خیلی خوبی در تیم ملی عضو شده اند. به ویژه در خط حمله بسیار قدرتمند و پرانرژی شده ایم. در خط هافبک هم شرایط خوب است و فکر می کنم کی روش باید فکری به حال خط دفاعی هم بکند. بازیکنانی نظیر سیدجلال حسینی و پژمان منتظری کمی از نظر سنی در شرایط خوبی قرار ندارند و قطعا کی روش برای جایگزینی آن ها هم فکرهایی کرده است. ما در بحث جوانگرایی فقط نباید به جام جهانی ۲۰۱۸ فکر کنیم و حتی باید تمرکزمان به بعد از آن نیز باشد.

امیدوارم به عربستان نخوریم

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال درباره رقابت های دور بعد تیم ملی در راه صعود به جام جهانی اینطور توضیح می دهد: از این به بعد کارمان دشوار است. همه تیم هایی که به دور دوم صعود کرده اند، تیم های قدرتمندی هستند. خوشبختانه به استرالیا برخورد نمی کنیم اما تیم های دیگر هم رقبای خوبی هستند. شخصا با سابقه هایی که در تیم ملی دارم، اعتقادم بر این است تیم های شرق آسیا شرافتمندانه بازی می کنند اما امیدوارم عربستان به ایران نخورد. نه به خاطر قدرت فنی عربستان که به دلیل مسائل حاشیه ای پیش آمده این را می گویم. با این وجود فکر می کنم فوتبال ایران همواره در بازی با ژاپن شرایط بهتری داشته تا اینکه مقابل کره جنوبی قرار بگیرد.

حرف زدن از امکانات، بهانه است

هاشمیان با اشاره به مشکلات سخت افزاری که کارلوس کی روش از آن دم می زند، می گوید: فوتبال ایران همیشه همین بوده است. ما هرگز حرفه ای نیستیم و برنامه ریزی و مدیریت درستی نداریم. مشکل زمین تمرین، پرواز و ... همیشه وجود داشته و نباید الان خیلی روی این موضوعات مانور بدهیم. کی روش قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ سه سال در تیم ملی کار کرد و همه این شرایط را می دانست. او اگر نمی توانست با این مشکلات کار کند، نباید قراردادش را تمدید می کرد. می خواهم بگویم امکانات مهم است اما همه چیز نیست و نباید به بهانه تبدیل شود.

به خاطر باخت به پرتغال عذرخواهی کردند

وی ادامه می دهد: من شخصا امیدوارم مسئولان کمک کنند تا مشکلات در مسیر تیم ملی کمتر و کمتر شود اما یک سوال دارم؛ مگر تیم امید عراق که به المپیک صعود کرد، برنامه ریزی و امکانات داشت؟ مگر اردوها و بازی های تدارکاتی آنچنانی داشت؟ زمانی که ما به جام جهانی ۲۰۰۶ رفتیم، چند بازی تدارکاتی انجام داده بودیم؟ آن زمان تحریم ها آغاز شده بود و هیچ کس با ما بازی نمی کرد. غیر از این همه انتظار صعود داشتند و حتی آقایان بابت شکست مقابل پرتغال از مردم عذرخواهی کردند!

باید دلیل ناراحتی کی روش را پیدا کنیم

مهاجم سابق تیم ملی با اشاره به شایعاتی که پیرامون جدایی کی روش به گوش می رسد، تاکید می کند: ابتدا باید بگویم من کاره ای نیستم و قدرتی ندارم که بگویم کی روش بماند یا برود اما باید کمک کنیم تا مشکلات حل شود. واقعیت این است که هیچ کس به طور دقیق نمی داند مشکل چیست. باید ابتدا مشکل را پیدا کرد و سپس برای حل آن گام برداشت. من وابستگی به مخالفان و یا موافقان کی روش ندارم اما نظرم این است باید دلیل را پیدا کنیم.

نگران جایگزین کی روش هستم

هاشمیان در بخش دیگری از صحبت هایش می گوید: در فوتبال قرار نیست هیچ مربی تا ابد در یک تیم باقی بماند. کی روش بالاخره روزی از فوتبال ایران می رود. تیم ملی ایران هم همواره مربیان خوبی بالای سر خود داشته است. مهم این است اگر کی روش می رود، جایگزین مناسبی برایش پیدا کنیم. اینطور نباشد که ما این مربی را از دست بدهیم، بعد یک نفر را انتخاب کنیم که نه دانش مربیگری دارد، نه تکنیک و نه چیزی از فوتبال سرش می شود. آنوقت است که همه مان حسرت می خوریم. من واقعا نگران جایگزین کی روش هستم.

برای زیدان خوشحالم

مهاجم سابق بایرن مونیخ درباره ال کلاسیکوی شنبه شب اظهار می کند: واقعا فکر نمی کردم رئال بتواند بازی را ببرد اما اواخر بازی را در دست گرفت و توانست گل برتری را به ثمر برساند. البته به نظر من گل بیل هم مشکلی نداشت. من برای زیدان خوشحال هستم. خیلی ها می گویند مربیگری رئال برایش زود بود اما من می گویم اینطور نیست. او بازیکن بزرگی بوده و تجارب خوبی به دست آورده است. کلاس های مربیگری را هم گذرانده و دستیاری آنچلوتی را نیز کرده است. فکر می کنم زیدان سلسله مراتب را رعایت کرده است.

به رییس جدید هم امیدوار نباشید

«چه زمانی برای مربیگری به فوتبال ایران برمی گردید؟»، هاشمیان در این باره پاسخ می دهد: من فعلا قصد برگشتن برای کار ندارم. در فوتبال ایران هنوز کسی نمی داند باید چه کاری انجام دهد. در این فوتبال که همه چیز با رابطه صورت می گیردو مدیران ورزشی جایی در آن ندارند، من برای کار کردن نمی آیم. رییس جدید هم مثل قدیمی ها خواهد شد. به رییس جدید فدراسیون هم امید نداشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج