adexo3
۳۱۴۸۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رأی قاطعانه مردم به ماندگاری کی‌روش

اظهارات اخیر کارلوس کی‌روش بازتاب گسترده‌ای در جامعه فوتبال داشت و واکنش‌های متفاوتی را با خود همراه کرد.

روزنامه شهروند: اظهارات اخیر کارلوس کی‌روش بازتاب گسترده‌ای در جامعه فوتبال داشت و واکنش‌های متفاوتی را با خود همراه کرد. بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال موضع‌گیری تندی علیه سرمربی تیم ‌ملی و توهین‌هایش به علیرضا اسدی کردند اما مردم و هواداران فوتبال همچنان حامی کی‌روش هستند.

درخواست مردم از رهبری

هواداران فوتبال که از ابتدای حضور کی‌روش در ایران اصلی‌ترین حامیان مربی پرتغالی محسوب می‌شوند، این‌بار هم دست از پشتیبانی برنداشتند. هوادارانی که در گذشته بارها در صفحه اینستاگرام سیدحسن روحانی، رئیس‌جمهوری خواهان کمک به تیم ‌ملی و کی‌روش شده بودند، این‌بار به صفحه رهبر معظم انقلاب رفته و در پیام‌های خود خواستار عدم جدایی سرمربی پرتغالی از تیم ‌ملی شدند. علاقه‌مندان به فوتبال در نظرسنجی سایت‌های مختلف رأی قاطعانه‌ای به ماندگاری کی‌روش دادند تا مشخص شود سرمربی تیم‌ ملی حتی با توهین به رکن فدراسیون فوتبال هم از چشم مردم نمی‌افتد.

انتقاد ریش‌سفیدها

این اتفاقات در شرایطی رخ داد که از صبح چهارشنبه بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان در مصاحبه‌های خود حملات تندی به کی‌روش و افشین پیروانی کردند. برخی چنین ادبیاتی را دور از شأن تیم‌ ملی و کی‌روش دانستند و برخی دیگر از حالت مودبانه خارج شده و با الفاظی مانند خود کی‌روش او را خطاب کردند. یکی از این افراد امیر عابدینی بود که در بخشی از صحبت‌هایش اظهار داشت: «ما می‌گوییم با فرهنگ فوتبال آشنا هستیم، اکنون کسی از اروپا آمده است و می‌گوید شما فرهنگ فوتبال ندارید، سخت‌افزار و نرم‌افزار فوتبال ندارید، شعور فوتبال ندارید و فکر می‌کند خدای فوتبال است و هر چه می‌گوید درست است و ما باید حرفش را گوش کنیم و این‌گونه است که می‌گوید دبیر فدراسیون فوتبال ایران فرق توپ و سیب‌زمینی را نمی‌فهمد، این یعنی چه؟!»

واکنش وزارت ورزش

شاید خیلی‌ها مسبب این اتفاقات را وزارت ورزش و جوانان می‌دانند. به همین خاطر نقش وزارتخانه در این ماجرا می‌تواند بیش از حد تصور بزرگ باشد. رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش درباره حرف‌های کی‌روش و احتمال خداحافظی او این‌طور واکنش نشان می‌دهد: «من به دوستان توصیه می‌کنم دست از این حرف‌ها بردارند. چنین اظهاراتی هرگز به سود فوتبال ایران نیست و جز این‌که مردم اذیت شوند و فوتبال آسیب ببیند، سودی برایمان ندارد. پس بهتر است این ماجرا را تمام کنند. کی‌روش که نمی‌تواند یک‌طرفه خداحافظی کند و برود، او قرارداد دارد و باید به قراردادش پایبند باشد.» حسنی‌خو که ‌سال گذشته به اختلاف کی‌روش با فدراسیون ورود کرد و باعث تمدید قرارداد وی شد، ادامه می‌دهد: «شخصا علاقه‌ای ندارم در این داستان‌ها دخالت کنم. دفعه قبل هم که ورود کردم با نظر شخصی وزیر ورزش بود و این‌بار هم اگر وزیر بخواهد، ورود می‌کنم.»

دیدار کی‌روش با رئیس‌جمهوری

در روزهایی که خیلی از ورزشی‌ها برای حل مشکلاتشان نزد رئیس‌جمهوری می‌روند و به نتیجه هم می‌رسند، شاید کی‌روش با حسن روحانی دیداری داشته باشد. علیرضا منصوریان که رابطه نزدیکی با کی‌روش دارد، در این‌باره می‌گوید: «در دیداری که با کی‌روش داشتم، به او گفتم به ملاقات روحانی برو و این قول را از رئیس‌جمهوری بگیر. رئیس‌جمهوری علاقه وافری به ورزش دارد و من گفتم بهتر است با خود او حرف بزنی. او نیز گفت پیشنهاد خوبی است. البته وزارت ورزش هم باید وارد این ماجرا شود. باید اختلاف‌نظرهایی که وجود دارد، به خاطر تیم‌ ملی ایران از بین برود.»

جلسه سرنوشت‌ساز

در شرایط حساس کنونی، اظهارات ضد و نقیض درباره تیم ‌ملی و آینده کی‌روش بسیار است. برخی بر این باورند کی‌روش قصد دارد تا روز ٢٧ فروردین که قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی جام‌ جهانی برگزار می‌شود، زمان بخرد و در صورت نامناسب بودن قرعه ایران، کشورمان را ترک کند. برخی دیگر نیز همچنان صحبت‌های او را جدی نمی‌گیرند. هرچه که هست در جلسه روز شنبه کی‌روش با هیأت‌رئیسه فدراسیون خیلی از مسائل روشن می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج