اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۴۸۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برانکو: بردن دربی هدف من است

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی مفصل از شانس قهرمانی تیمش، بازی‌های پیش‌رو، دربی و... گفته است

ایران ورزشی: برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی مفصل از شانس قهرمانی تیمش، بازی‌های پیش‌رو، دربی و... گفته است که مهترین و تازه ترین حرف‌هایش را می‌خوانید:

*پرسپولیس یک باشگاه بزرگ است و در واقع همیشه باید به فکر قهرمانی باشد. بعد از رتبه‌ای که سال گذشته پرسپولیس کسب کرد و در جدول هشتم شد و البته جنگی که برای بقا در لیگ برتر داشت، امسال باید در کورس قهرمانی قرار می‌گرفت.

امسال از نظر نتیجه‌گیری در ابتدای فصل خوب نبودیم. نمی‌خواهم به مشکلاتی که در ابتدا داشتیم اشاره کنم اما ما با وجود این مشکلات بازی‌های بسیار خوبی را انجام دادیم و الان ۱۸ بازی است که نباخته‌ایم. یادتان باشد قبل از بازی با فولاد در اهواز، ما فقط یک امتیاز داشتیم و سپاهان ۱۰ امتیاز. همان موقع من گفتم که ما برای قهرمانی می‌جنگیم اما خیلی‌ها حرف من را جدی نگرفتند دلیل حرفم هم این بود که بازیکنانم از انگیزه بالایی برخوردار بودند و با تمام وجودشان در تمرین‌ها شرکت می‌کردند. خوشحالم بازیکنانم حرف من را به کرسی نشاندند و الان به موقعیتی رسیده‌ایم که حق داریم خودمان را در جایگاه قهرمانی ببینیم و دوست داریم به این جایگاه برسیم. ما الان مثل استقلال خوزستان و استقلال تهران فقط برای قهرمانی می‌جنگیم.

* کار سخت این است که شما بازیکنان را به مسابقه برگردانید و به آنها انگیزه لازم را بدهید اما با آنالیزهای مداوم و انجام تمرین‌های مختلف به بازیکنان نشان دادیم که می‌شود به لیگ برگشت و آنها به این نتیجه رسیدند که از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توانند با انجام بازی تیمی و گروهی، پیروزی‌های دلچسبی را به دست بیاورند. بازیکنان هم انگیزه‌شان را در کار گذاشتند و ما روزهای خوب‌مان را آغاز کردیم.

* واقعا سخت بود که این عادت (عادت بازیکنان به باخت) را عوض کنیم و تفکرات پیروزمندانه به بازیکنان القا کنیم. ما سعی کردیم اجازه ندهیم بازیکنان بی‌انگیزه و سست در تمرین‌ها شرکت کنند. ما تلاش کردیم تا تفکر پیروزی را در ذهن بازیکنان ایجاد کنیم و فکر می‌کنم اینکه الان توانسته‌ایم به اینجا برسیم حاصل تلاش‌های کادر فنی بوده است.

* واقعیت این است که من مربی‌ نیستم که به سادگی تسلیم شوم. وقتی هم که بازیکنان با انگیزه‌ای داشته باشم تلاش می‌کنم مشکلات را کنار بزنم. من بازیکنانی دارم که دوست دارند کار کنند تا به موفقیت برسیم. آنها تشنه پیشرفت هستند.

* کسب نتیجه مهم‌ترین هدف است و ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که نتیجه بگیریم اما فلسفه فوتبال من این است که علاوه بر کسب نتیجه، فوتبال زیبا ارائه بدهیم.

من فکر می‌کنم نتیجه را فقط با انجام بازی زیبا به دست می‌آوریم. گاهی اوقات می‌شود به روش‌های مختلف به نتیجه رسید اما نتیجه‌گیری از این طریق درازمدت نخواهد بود. ما تلاش کردیم و تا حد زیادی توانستیم بازی زیبا و نتیجه را با هم داشته باشیم. همانطور که گفتم بازی است که نتیجه را می‌آورد.

ما ۱۸ بازی است که نمی‌بازیم ولی آن بازی‌هایی هم که مساوی کردیم را هم باید می‌بردیم. در برخی بازی‌ها ما در دقایق پایانی گل می‌خوردیم. البته فوتبال است و به خاطر همین فوتبال قشنگ است اما ما همچنان تلاش می‌کنیم که سطح بازی‌مان را بالا نگه داریم و آن را بالاتر هم ببریم که البته کار سختی است. ما در بازی‌هایمان نوسان‌هایی زیادی داشتیم و بازی‌های ضعیف هم داشتیم مثل بازی با سیاه جامگان. این یک چیز عادی است و در فوتبال نمی‌شود همیشه بهترین بود. مخصوصا بعد از تعطیلات که تعدادی از بازیکنان در تعطیلات بودند و آنها برنامه تمرینی خاص خودشان را داشتند و با تیم هماهنگ نبودند.

نوسان داشتن تیم‌ها یک امر عادی است و در تیم‌های بزرگ هم اتفاق می‌افتد. بایرن به سختی توانست آینتراخت را شکست دهد و بارسلونا هم که سابقه نداشت مقابل رئال اینگونه بازی کند. اینها مسائل عادی است ولی ما تلاش می‌کنیم این‌ها را به حداقل برسانیم.

* جای خطا نیست. هدف اصلی ما جنگیدن برای قهرمانی است چون جنگیدن برای قهرمانی یک رضایت و شادی به تیم می‌دهد و به همین خاطر است که بازیکنان‌مان شور و اراده و انرژی‌شان را در بازی‌ها نشان می‌دهند و از شانس‌هایی که به دست می‌آوریم نهایت استفاده را باید ببریم. طبیعی است که استقلال تهران و استقلال خوزستان هم تلاش می‌کنند. تراکتورسازی و ذوب آهن هم همچنان خطرناک هستند و تیم‌های خوبی دارند و نفت تهران هم به صدر نزدیک شده است.

* بازی بعدی ما با ملوان است و تمام تمرکز ما روی این بازی است اما دربی هم ارزش خودش را دارد . فکر می‌کنم تیم‌هایی که شانس زیادی برای قهرمانی دارند قرار است با هم بازی کنند و قطعا تیمی که ببازد تا حد زیادی شانس قهرمانی را از دست می‌دهد چون دیگر زمانی برای جبران وجود ندارد. دربی نقش تعیین کننده‌ای دارد و ما هم بی‌صبرانه منتظر این بازی هستیم. این بازی بزرگ‌ترین بخش لیگ است. مطمئنم اگر استادیوم ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت داشت پر می‌شد.

* بردن دربی هدف من است و این بزرگ‌ترین رضایت را به من خواهد داد. اگر بتوانیم به هواداران هر دو شادی را هدیه بدهیم فکر نمی‌کنم هیچ کس بیشتر از من خوشحال شود.

* هدف اصلی ما اول بردن استقلال است تا با پیروزی مقابل این تیم راه برای قهرمانی باز شود. در دو دربی اخیر من سرمربی پرسپولیس بوده‌ام که یکی از آنها را بردیم و دیگری به تساوی کشیده شد. خود شما هم دیدید که هوادارانمان بعد از این دربی‌ها چقدر خوشحالی کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج