اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۲۰۸۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عابدینی: کفاشیان باید در فدراسیون بماند

امیر عابدینی بی‌شک یکی از فنی‌ترین مدیران فوتبال ایران است.

روزنامه شهروند: امیر عابدینی بی‌شک یکی از فنی‌ترین مدیران فوتبال ایران است. او رودربایستی با کسی ندارد و نظراتش را همواره بدون هیچ ملاحظه‌ای ارایه می‌دهد. رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که آینده خوبی را برای این فدراسیون متصور است، عقیده دارد تاج گزینه خوبی برای ریاست فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود. عابدینی معتقد است که رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید با علی کفاشیان ارتباط خوب و تنگاتنگی داشته باشد. او همچنین از قنبرزاده به‌عنوان بهترین گزینه برای ریاست سازمان لیگ، نام می‌برد.

انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک است. پیش‌بینی‌تان از مجمع پیش‌رو چیست؟

روند انتخابات تا به امروز یک روال طبیعی داشته است. کسانی که قصد ثبت‌نام داشتند، این کار را انجام دادند. مرحله اول احراز صلاحیت‌ها هم پشت‌سر گذاشته شده است. کفاشیان نگرانی‌های خاصی را پیرامون برگزاری انتخابات فدراسیون داشت که با وزارت ورزش به توافق رسید و این موضوع نیز حل شد. فکر می‌کنم یک رقابت خوب درپیش داشته باشیم.

اگر قرار باشد کاندیداهای ریاست فدراسیون را شخص به شخص مورد بررسی قرار دهیم، بین افرادی مانند عزیزالله محمدی، مهدی تاج و مصطفی آجرلو کدام شخص از نظر شما برای ریاست فدراسیون مناسب‌تر است؟

این سوال سختی است. من می‌توانم جواب دهم و جوابم را هم می‌دانم اما به صلاح نیست آن را اعلام کنم. با هر ٣ نامزد، صمیمانه رفیق هستم. تاج بیشترین فرصت کاری و همکاری نزدیک را با من داشته، آجرلو هم زمانی که مدیر باشگاه بود، بیشترین تعامل را با من داشت. عزیز محمدی نیز به همین شکل. هرکدام از این افراد پتانسیل‌های خاص خود را دارند.

به نظر شما رئیس فدراسیون آینده فوتبال ایران باید چه اولویت‌هایی را مدنظر داشته باشد؟

بیش از هرچیز دیگری ما نیاز به اقتدار داریم. یعنی فردی باید رئیس فدراسیون شود که بتواند حرفش را بزند و کارهایی که مدنظر دارد را بدون فشار و ترس از جایی عملی کند. ساختار فوتبال در سیستم ما به خوبی وجود ندارد. رئیس فدراسیون باید ساختار فوتبال را به خوبی بفهمد. ساختار را باید با برنامه انطباق داد تا موفقیت حاصل شود. قالب مدیریتی نیز امر مهمی قلمداد می‌شود. ما فوتبالی داریم که بضاعت قوی مالی را پشت سر خود نمی‌بیند. پس یک مدیر موفق باید از کوچک‌ترین فرصت‌ها بهره ببرد. تعامل با سیستم‌های دولتی برای فدراسیون فوتبال حیاتی است. برای باشگاه‌ها هم باید به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که انگار اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون همان اعضای هیأت‌مدیره باشگاه هستند. در آخر هم کرسی‌هایی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم را باید تقویت کنیم.

علی کفاشیان نایب‌رئیس کنفدراسیون آسیاست. فکر می‌کنید رئیس بعدی باید چه تعاملی با کفاشیان داشته باشد؟

کفاشیان حتما باید در بدنه فدراسیون آینده حضور داشته باشد. خوشحال هستم که چند‌تن از دوستان اعلام کردند در فدراسیون بعدی کفاشیان نایب‌رئیس اولشان است. البته به نظرم باید دیگر از فکر تعامل با آسیا بیرون بیاییم؛ ما باید یک لابی قوی با فیفا انجام دهیم.

شما به‌عنوان یکی از اعضای مجمع فکر می‌کنید وزارت ورزش می‌تواند در انتخابات تاثیرگذار باشد یا به نوعی فردی که مد نظرش است را تحمیل کند؟

تا به امروز وزارت ورزش دخالتی درباره موضوعات پیرامونی انتخابات نداشته است. اگر هم موضوعی بوده، به‌عنوان پیشنهاد و نظر مطرح شده است. گودرزی بیشتر نظرش این است که چه کسی نباشد، نه این‌که چه کسی باشد!

اگر تاج رئیس فدراسیون شود، تکلیف سازمان لیگ چه می‌شود؟

خوشبختانه امروز سازمان لیگ دارای ساختار است. اکنون بنده، ساکت، بهروان و آنهایی که کار می‌کنند، تلاش کردند که موضوعات خوبی برای نخستین‌بار در سازمان لیگ رخ دهد. انضباط را در فوتبال به خوبی پیاده کردیم اما باز هم راضی نیستیم. بضاعت ملی ما بیش از این حرف‌هاست. اعتقاد دارم منصور قنبرزاده در پست ریاست سازمان لیگ می‌تواند موثر باشد؛ او دقت عمل خوبی دارد، انسان سالمی است و ٣٠‌سال سابقه مدیریت دارد. آجرلو هم به‌عنوان رئیس سازمان لیگ قنبرزاده را معرفی کرده است.

می‌گویند شما دبیرکل آینده فدراسیون فوتبال هستید. صحت دارد؟

واقعیت این است هیچ‌کدام از دوستان به صورت رسمی به بنده اعلام نکرده‌اند. تاج، محمدی و آجرلو به صورت جداگانه به من موضوعاتی را پیشنهاد داده‌اند. دوستان می‌گویند، شما با ما همکاری داشته باشید؛ من هم در جواب گفتم من همیشه درکنار فوتبال هستم.

هر ٣ کاندیدا برای ماندن کی‌روش به توافق رسیده‌اند؛ آیا ماندن کی‌روش به نفع فوتبال ایران است؟

ببینید تا به امروز هیچ‌کس با حضور کی‌روش در ایران مخالف نبوده است. این، موضوعی است که تا به حال برای همه روشن شده است. حالا ماندن و نماندن کی‌روش دیگر دست خودش است اما وظیفه‌ای که دوستان دراین میان دارند، این است که باید موافقت خودشان را ابراز کنند، البته ابزار و نیازهای ایشان باید فراهم شود؛ هم ستادی و هم میدانی. درصورتی کی‌روش می‌تواند موفق باشد که تمام نیازهایی که دارد، برطرف شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج