۳۲۷۴۰۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پرسپولیس و بدترین خط دفاع تاریخ

یک هفته تا پایان رقابت‌های لیگ پانزدهم باقی مانده است. پرسپولیس تهران که در ابتدای فصل به قعر جدول رده‌بندی هم رسیده بود، رفته‌رفته توانست امتیازات لازم را جمع کند و حالا آنها قهرمان نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر هستند و این شانس را دارند که در هفته پایانی قهرمان لیگ هم بشوند

روزنامه شرق: یک هفته تا پایان رقابت‌های لیگ پانزدهم باقی مانده است. پرسپولیس تهران که در ابتدای فصل به قعر جدول رده‌بندی هم رسیده بود، رفته‌رفته توانست امتیازات لازم را جمع کند و حالا آنها قهرمان نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر هستند و این شانس را دارند که در هفته پایانی قهرمان لیگ هم بشوند.

سرخ‌پوشان پایتخت در بازی‌های این فصل با هدایت برانکو ایوانکوویچ کروات، علاوه بر بازی تماشاگرپسند موفق شده‌اند با زدن ٤٨ گل، عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کنند. در ١٤ دوره گذشته لیگ‌برتر پرسپولیسی‌ها فقط در لیگ ششم با هدایت مصطفی دنیزلی ترک موفق شدند بهترین خط حمله لیگ را با میانگین ١,٦٣ گل زده در هر بازی از آن خود کنند. سرخ‌پوشان پایتخت در آن دوره با دنیزلی با وجود اینکه بهترین خط حمله لیگ‌برتر را داشتند ولی درنهایت به مقام سوم بازی‌ها رسیدند. عملکرد خوب خط حمله پرسپولیس و همچنین انتقادهایی که از وضعیت دفاعی این تیم می‌شود بهانه‌ای شد تا شرایط قهرمانان چهار دوره گذشته لیگ‌برتر و پرسپولیسی‌ها را بررسی کنیم.

پنجمین خط حمله

با وجود اینکه پرسپولیس این فصل چشم‌نواز بازی می‌کند، بهترین خط حمله لیگ‌برتر را دارد و توانسته به رقیب سنتی خود، استقلال تهران، در داربی بعد از سال‌ها چهار گل بزند اما این تیم با میانگین ١,٦٥ گل زده در هر بازی در بین قهرمانان دوره‌های گذشته لیگ‌برتر از نظر گلزنی پایین‌تر از چهار قهرمان (سپاهان لیگ دوم، پاس لیگ سوم، استقلال تهران لیگ هشتم و سپاهان لیگ نهم) قرار دارد. پرسپولیسی‌ها اگر بتوانند قهرمان لیگ‌برتر شوند، از نظر میانگین گلزنی در بین قهرمانان دوره‌های گذشته لیگ‌برتر پنجمین خط حمله را دارند. استقلال تهران در لیگ هشتم با هدایت امیر قلعه‌نویی موفق شد در ٣٤ بازی ٧٠ گل بزند که با میانگین ٢.٠٥ گل زده در هر بازی، استقلال تهران لیگ هشتم بهترین خط حمله تاریخ لیگ‌ برتر را داشته است.

فرار از بدترین خط دفاعی

پرسپولیسی‌ها با وجود اینکه خوب در لیگ گلزنی می‌کنند اما آمار گل خورده آنها هم در مقایسه با تیم‌های قهرمان دوره‌های گذشته لیگ‌برتر عجیب است. سرخ‌پوشان پایتخت در این دوره از لیگ با ٣٣ گل خورده در ٢٩ بازی به طور میانگین در هر بازی ١,١١ گل خورده داشته‌اند. در جدول ١٦ تیمی لیگ‌برتر فقط پنج تیم از پرسپولیس بیشتر گل خورده و یک تیم هم هم‌اندازه سرخ‌پوشان پایتخت گل خورده است. در ١٤ دوره گذشته لیگ‌برتر در بین تیم‌هایی که قهرمان شده‌اند، پاس تهران در لیگ سوم با ٢٩ گل خورده در ٢٦ بازی و میانگین ١.١١٥ گل خورده در هر بازی ضعیف‌ترین خط دفاعی را داشته البته در آن دوره هشت تیم از جدول ١٤تیمی لیگ‌برتر از پاس بیشتر گل خورده بودند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در بازی هفته پایانی خود مقابل راه‌آهن اگر بتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند و قهرمان لیگ‌برتر شوند، عنوان بدترین خط دفاعی در بین قهرمانان لیگ‌برتر از نظر میانگین گل خورده در هر بازی همچنان متعلق به پاس می‌ماند. اما اگر آنها در مقابل راه‌آهن گلی دریافت کنند و قهرمان شوند در بین قهرمانان ١٥ دوره لیگ‌برتر ضعیف‌ترین خط دفاعی را داشته‌اند.

امیدواری پرسپولیسی‌ها

انتقادات زیادی از عملکرد دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت در این فصل شده است. در ١٤ دوره گذشته لیگ‌برتر فقط پنج تیم استقلال تهران در لیگ‌های پنجم، هشتم و دوازدهم، سپاهان در لیگ دهم که مشترکا با تراکتورسازی بهترین خط دفاع را داشت و سپاهان لیگ یازدهم بوده‌اند که با داشتن بهترین خط دفاع لیگ ‌برتر به مقام قهرمانی بازی‌ها رسیدند. این آمار، خبری امیدوار‌کننده برای هواداران پرسپولیس است که نشان می‌دهد نداشتن خط دفاعی مستحکم با وجود خط حمله قدرتمند نمی‌تواند از قهرمانی یک تیم جلوگیری کند.
بیشترین برد

تا پایان هفته بیست‌ونهم لیگ‌ برتر پرسپولیسی‌ها با ١٥ برد بیشترین برد را در میان تیم‌های این دوره لیگ داشته‌اند. در ١٤ دوره گذشته لیگ‌برتر فقط در لیگ ششم سایپایی‌ها با هدایت علی دایی بوده‌اند که به مقام قهرمانی رسیده‌اند ولی بیشترین برد در یک فصل را کسب نکرده‌اند. در آن دوره از رقابت‌ها استقلال اهواز با هدایت فیروز کریمی با وجود اینکه به مقام نایب‌قهرمانی لیگ‌برتر رسید، بیشترین برد را در جدول رده‌بندی به دست آورده بود. در ١٣ دوره دیگر لیگ‌برتر در هشت دوره، تیم قهرمان مشترکا با تیمی دیگر بیشترین برد را به دست آورده بود و در پنج دوره، تیمی که قهرمان شده بود بیشترین برد در یک فصل را کسب کرده بود. پرسپولیسی‌ها می‌توانند امیدوار باشند که با توجه به آمار دوره‌های گذشته لیگ‌برتر، اگر بخواهیم احتمالات را در نظر بگیریم، در لیگ پانزدهم به مقام قهرمانی برسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج