adexo3
۳۳۸۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

دلایل عجیب برای دیپورت مدافع ارمنی

مدافع تیم ملی ارمنستان که خبر عقد قرارداد یک‌ساله‌اش با باشگاه تراکتورسازی به صورت رسمی اعلام شده به کشورش بازگشت!

روزنامه شرق: مدافع تیم ملی ارمنستان که خبر عقد قرارداد یک‌ساله‌اش با باشگاه تراکتورسازی به صورت رسمی اعلام شده به کشورش بازگشت! این خبر به خودی‌خود اتفاق ویژه‌ای نیست چون هر بازیکن و هر باشگاهی می‌تواند بسته به دلیل فنی و مسائل مالی، دچار اختلاف‌نظر شده و به همکاری‌اش پایان دهد.

بااین‌حال ماجرای پیوستن و برهم‌خوردن پیوستن «آرزداد هارویان» ارمنی به تراکتورسازی ماجرایی عجیب است که هیچ ارتباطی با فوتبال، مسائل فنی و البته مشکلات مالی ندارد. اتفاقا با توجه به ویژگی‌های بارز فنی این بازیکن، به نظر می‌رسید خرید او به‌مراتب از سایر مدافعان ‌گران‌قیمتی که زمزمه پیوستنشان به تراکتورسازی به گوش می‌رسد به‌صرفه‌تر است. بااین‌حال بعد از خبر توافق یک‌ساله این بازیکن ارمنی با باشگاه تراکتور‌سازی، عده‌ای از هواداران تراکتورسازی با گذاشتن کامنت‌های تندوتیز در شبکه‌های اجتماعی، مسئولان باشگاه را به باد انتقاد گرفتند که چرا بازیکن ارمنی برای این تیم «آذری» خریده‌اید! ماجرای اصلی به این برمی‌گردد که جمهوری آذربایجان سال‌ها پیش بر سر موضوع قره‌باغ جنگی با ارمنستانی‌ها داشت؛ اختلاف‌نظری گسترده که درنهایت موجب شد روابط جمهوری آذربایجان با ارمنستان به‌هم بخورد، هرچند بعدها با واسطه‌گری‌های مختلف تلاش شد این تنش منطقه‌ای برطرف شود.

موضوع عجیب‌تر اینکه مصطفی آجرلو، مدیرعامل تازه تراکتورسازی، که اتفاقا یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال بود، با صدور بیانیه‌ای ردکردن این بازیکن را به دلیل حفظ «وحدت» (!) در تیمش بیان کرده. در این بیانیه که روی خروجی سایت باشگاه تراکتورسازی قرار گرفته شده، این طور عنوان شده است: «من برای وحدت آذری‌های عزیز به تبریز آمدم و هدفم اتحاد همه ترک‌های شریف حول محور تراکتور و قهرمانی این تیم است. ازآنجایی‌که پیوستن بازیکن تیم ملی ارمنستان به تراکتور می‌تواند این وحدت را تهدید کند، از خرید این بازیکن صرف‌نظر می‌کنیم و امیدوارم با وحدت و همدلی به سمت قهرمانی تراکتورسازی حرکت کنیم».

صحبت‌های عجیب آجرلو واکنش چند سایت را هم در پی داشته که به‌شدت از مردی که قرار بود مثلا زیرساخت‌های فوتبال را درست کند، انتقاد کرده بودند. سایت برنامه تلویزیونی «٩٠» در گزارشی به نقل از ‌ای‌اسپورت، نوشت: «مدیرعامل تراکتورسازی، همان سردار آجرلویی است که روی صندلی ٩٠ تأکید داشت از بهترین متخصصان خارجی برای ساخت ورزشگاه در ایران و بهبود زیرساختی فوتبال استفاده خواهد کرد؛ مردی که حالا در مقابل چند کامنت منفی، دچار رعشه می‌شود و تصمیماتش را عوض می‌کند. تأسف‌بارتر از این روند فاجعه‌بار نژادپرستانه، نگاه‌کردن به آن به چشم یک فرصت تبلیغاتی است. سردار آن‌قدر مقتدر نبوده که حرفش را به کرسی بنشاند اما درعین‌حال لغوشدن این خرید را به اتحاد آذری‌ها پیوند می‌زند تا در بین هواداران تراکتور محبوب شود».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وارانتا

      دقیقا یک نوع تبلیغ با هدف ایجاد محبوبیت برای آقای آجرلو به حساب میاد! تو قرن بیست و یکم چه تفکرات ی بر هموطنان ما حاکمه؟ بنظرم پیوند دوستی و وحدت بین دو ملت ارزشمندتر از وحدت و دوستی بین اعضای یک تیم فوتبال و طرفدارای اون تیمه و ثمرات بیشتری هم داره. برترینها اگر نگاه قومیتی نداره حتما نظر من رو منتشر میکنه!

    • بدون نام

      واقعا متأسفم

    • همت زوار

      با سلام.. برای آجر لو متاسفم

    • بدون نام

      یاشاسین اجر لو ملتش رو به بهانه اتحاد به بیگانگان نفروخت

    • الف

      درود بر شرف آجرلو

    • رضا ترکی

      ازوقتی شنیدم قرار داد این بازیکن فسخ شده به خودم میبالم . عاشقتم سردار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج