۳۴۹۵۶۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

با خداحافظی مسی از بازی‌های ملی و بازنشستگی دیگر ستاره‌های دنیای فوتبال، از حالا این سوال پیش می‌آید که ستاره بعدی جام جهانی چه کسی خواهد بود؟

فرهنگستان فوتبال: کمتر از دو سال به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی مانده؛ جام‌جهانی‌ای که از حالا به نظر می‌آید جای ستاره‌های زیادی در آن خالیست. لیونل مسی، هفته گذشته پس از ناکامی در فینال کوپا آمریکا و از دست دادن جام دیگری با آرژانتین، از تیم ملی خداحافظی کرد. زلاتان ابراهیموویچ هم رسما بازنشستگی‌اش از بازی‌های ملی با تیم ملی سوئد را از پیش اعلام کرده بود. کریستیانو رونالدو هم تا آن زمان ۳۳ ساله و وین رونی ۳۲ ساله خواهد شد. ابرستاره‌های دنیای فوتبال در این چند سال اخیر به مرور در حال محو شدن هستند و روسیه اولین تورنمنتی خواهد بود که در آن جای خالی این ستاره‌ها به وضوح دیده خواهد شد.

با این حال بازیکنان بااستعداد بسیار زیاد دیگری هم داریم و همه امیدوارند برخی از آن‌ها بتوانند جای خالی این ستاره‌ها را پر کنند. البته که هیچ کسی نمی‌تواند به خوبی جای خالی مسی و رونالدو و آن چه که این دو اعجوبه از خود به جای گذاشتند را پر کند با این حال چند بازیکنی هستند که انتظار می‌رود در روسیه بدرخشند. سایت the۱۸.com در این گزارش به ۱۰ بازیکنی که بیشترین شانس برای درخشیدن و ستاره شدن را دارند، اشاره کرده است:

پائولو دیبالا

برخی او را جانشین خوبی برای مسی می‌دانند. وقتی فصل گذشته به یوونتوس فرستاده شد همه منتظر بودند ببیند او چگونه می‌تواند با این چالش مواجه شود؛ چالشی که به خوبی از پس آن برآمد و در فصل گذشته سری آ ۱۹ گل و ۹ پاس گل در کارنامه‌اش به ثبت رساند. او دو سال دیگر ۲۴ ساله می‌شود و تا آن زمان تعداد بسیار زیادی دیگر از بازیکنان از تیم ملی خداحافظی می‌کنند و آن وقت است که فشارها برای درخشش او بیشتر می‌شود. بی‌شک هم دیبالا خواهد درخشید.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

ادن آزار

ادن آزار شخصیت بسیار جالبی دارد. او با استعداد نابی که دارد بسیاری را قانع کرده که ابرستاره آینده دنیای فوتبال است. با این حال، مشکلاتی هم دارد؛ مشکلاتی که فصل گذشته در چلسی شاهد آن بودیم. آزار گاهی اوقات در زمین بی‌انگیزه است و به نظر می‌آید دوست ندارد در زمین باشد و البته از بیست و سوم آوریل به بعد در لیگ جزیره گلزنی نکرده استو

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

با این حال، در هفته‌های پایانی فصل، آزار یک بار دیگر ثابت کرد که چرا توقعات از او بالاست. مطمئنن هیچ توجیهی برای این حرف بهتر از گل زیبایش برابر تاتنهام نیست؛ گلی که لسترسیتی را قهرمان کرد. آزار این فرم خوبش را در رقابت‌های اروپایی حفظ کرد و در پیروزی ۴ بر صفر بلژیک برابر مجارستان نقش کلیدی‌ای داشت. او نیاز به مربی‌ای دارد که به او انگیزه بدهد و بهترین بازی را از او بگیرد؛ اگر چنین شود آزار ابرستاره جدید فوتبال خواهد شد.

آنتوان گریزمان

گریزمان با دو گلی که برابر ایرلند به ثمر رساند، اولین بازیکنی شد که پس از زین‌الدین زیدان، سه گل در یورو به ثمر رسانده است.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

درحالیکه بیشتر انتظارات از پول پوگبا بود، آنتوان گریزمان می‌تواند اعجوبه فرانسه در آینده باشد. او پس از به ثمر رساندن ۲۲ گل برای اتلتیکو در لالیگا، فشار زیادی بر شانه‌هایش در این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا بود. او پس از شروع آرام در این تورنمنت، کم‌کم به خودش آمد و با گل دیرهنگامی که برابر آلبانی به ثمر رساند و همچنین دو گلی که به ایرلند زد، نقش بسزایی در صعود آبی‌ها به مرحله نیمه‌نهایی داشت. او مخلوطی از تکنیک، سرعت و جایگیری مناسب دارد و برای مدافعان رقیب حسابی دردسر ایجاد می‌کند. پس منتظر درخشش او در روسیه باشید.

نیمار

قطعا نیمار در این لیست وجود دارد. به عقیده برخی او می‌تواند ناجی برزیل باشد و زرد قناری‌ها را از این وضعیت فعلی نجات دهد. البته تا اینجا هم تاثیر بسزایی در این تیم داشته و نقش کلیدی ایفا کرده است. با این حال هنوز عنوان «بهترین بازیکن جهان» را نتوانسته کسب کند.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

او هم همچون آزار، شک و شبهات زیادی پیرامون رفتار و انگیزه‌هایش در بازی‌ها وجود دارد. او در گذشته مشکلات انضباطی هم داشته و فشار زیادی هم از جانب کشورش به او وارد می‌شود چرا که او را با لیونل مسی مقایسه می‌کنند. نیمار اگر اشتباهی نکند می‌تواند بهترین جایگزین در زمان خداحافظی مسی و رونالدو شود اما آیا می‌تواند بهتر از این‌ها هم عمل کند و برای برزیل در روسیه عنوانی کسب کند؟ مسلما پاسخ این سوال کمی مشکل است.

هری کین

هری کین شاید بهترین بازیکن جهان نشود اما زلاتان هم بهترین بازیکن نبود. تنها تعداد انگشت‌شماری از مهاجمان هستند که می‌توانند به آمار فوق‌العاده گلزنی و همچنین تکنیک بالای زلاتان برسند و هری کین هم یکی از آن‌هاست. مهاجم تاتنهام همه چیز در چنته‌اش برای موفقیت دارد. قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای دارد و فرصت‌های زیادی را برای دیگران مهیا می‌کند و از هر نقطه زمین می‌تواند گلزنی کند. وقتی کسی بازی‌هایش را می‌بیند فراموش می‌کند او تنها ۲۲ سال دارد و از حالا مرد کلیدی تیم ملی و تیم باشگاهی‌اش شده است.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

نیمار، جایگزین مسی در بارسلونا شناخته می‌شود، آزار هم رونالدو بعدی در لیگ برتر است و هری کین را باید بدون شک زلاتان آینده دانست. زلاتانی منهای اخلاقیات منفی.

رومالو لوکاکو

از بسیاری از جهان رام بزرگ شبیه هری کین است. او سرعت، قدرت و چشم تیزی در گلزنی دارد. با این حال او سال‌هاست که حضور دارد و بسیاری او را به عنوان بازیکنی می‌شناسند که گاهی خوب است گاهی بد. البته فراموش نکنید او تنها ۲۳ سال دارد.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

لوکاکو هنوز جای زیادی برای یادگیری دارد اما اگر بتواند توانایی‌هایش را بهبود بخشد آن زمان مهاجمی شود که نمونه‌اش را نداریم. برخی از هواداران اورتون او را با دانکن فرگوسن، اسطوره این باشگاه مقایسه می‌کنند اما لوکاکو می‌تواند بسیار بهتر از این‌ها باشد. سرعت و قدرت او بی‌نظیر است و اگر بتواند در ضربه‌های پایانی‌اش را بهبود ببخشد و بیشتر در بازی حضور داشته باشد آن وقت می‌تواند یکی از بهترین مهاجمان فوتبال مدرن شود.

در حالی که مسابقات روسیه نزدیک است، لوکاکو در آن زمان در سنی قرار می‌گیرد که به دوران «اوج» مشهور است. صحنه آماده درخشیدن اوست و باید دید آیا او می‌تواند ستاره جدید دنیای فوتبال شود یا خیر.

دله آلی

تعداد کسانی که تصور می‌کردند دله الی می‌تواند در این فصل بدرخشد بسیار کم بود. در دوران حضورش در دانز، او به عنوان یک بازیکن با استعداد‌های زیادی که داشت نقش کلیدی ایفا می‌کرد اما هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد روزی به عنوان بازیکن مطرحی در تاتنهام شود.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

الی یکی از بازیکنان تکنیکی است که انگلستان پرورش داده است. او را هم با پول گاسکویین و هم با فرانک لمپارد مقایسه می‌کنند اما او توانایی آن را دارد تا از هر دوی آن‌ها پیشی بگیرد. الی درحالی که تنها ۲۰ سال دارد، بالغ‌تر از سن‌اش است و طرفداران زیادی در سراسر انگلستان پیدا کرده است. انگلیس عملکرد خوبی در یورو نداشت اما دله الی نشانه‌ای از روزهای خوش سه‌شیرها در آینده است.

جیان‌لوییجی دوناروما

شکی نیست که بازیکن بزرگ آینده ایتالیا یک بازیکن دفاعی خواهد بود. ایتالیا کشوری است که بزرگانی همچون جیجی بوفون و پائولو مالدینی به دنیای فوتبال معرفی کرده و ایتالیایی‌ها برای میراث‌شان که دفاع قوی و مستحکمی است، ارزش زیادی قائل‌اند.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

با این توضیحات باید بازی‌های دوناروما، سنگربان میلان را با دقت بیشتری دنبال کنید. درحالی که بوفون با این سن بالایش فصل‌های متمادی‌ است که حضور دارد و قهرمانی‌های پیاپیی‌ است که کسب می‌کند اما در نهایت، زمان بازنشستگی‌اش فرا می‌رسد. معمولی وقتی ابرستاره‌ای مثل بوفون به روزهای پایانی حرفه‌اش نزدیک می‌شود؛ نگرانی پیرامون جایگزین او در تیم ملی بالا می‌رود.

با این حال ایتالیایی‌ها تا وقتی دوناروما را دارند دیگر جایی برای نگرانی ندارند. او وقتی تنها ۱۶ سال داشت کارش را شروع کرد، برچسب «بوفون آینده» از همان زمان به دنبالش بود. از آن زمان، او برای میلان غیرقابل جایگزین شده و یازده بار در سری آ کلین شیت کرده و یکی از بازیکنان محبوب روسونری شده است. در جام جهانی روسیه او ۱۹ ساله خواهد شد و مسلما برای درخشش بسیار زود خواهد بود. با این حال بدون هیچ اشتباهی، جیجی آینده درخشانی پیش رو دارد.

خامس رودریگز

رودریگز همین الان هم ستاره تیم ملی کلمبیاست. او در جام جهانی ۲۰۱۴ و کوپا آمریکا به خوبی این موضوع را ثابت کرد. با این حال، اکثر کارشناسان معتقدند که او جای پیشرفت دارد و پیشرفت هم خواهد کرد. اما در واقعیت همه چیز خیلی هم خوب برای او پیش نرفته است.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

خامس نتوانسته زین‌الدین زیدان را در رئال متقاعد کند. زمانی که او آمادگی کامل بدنی را داشت، یکی از بهترین بازیکنان زمین بود.

با این حال نباید فراموش شود که او چه بازیکنی خوبی است. او بازیکنی چشمگیر در جام‌جهانی بود و نقش کلیدی در تیم ملی کلمبیا هم داشت. درست است که روزهای خوبی در رئال مادرید پشت سر نگذاشته اما هر از گاهی نبوغ بالای او را در بازی‌هایش می‌بینید. او هنوز به اندازه‌ای جوان است که بتواند پیشرفت کند و باید در انتظار درخشش در روسیه باشید.

آلوارو موراتا

دیگر نشانی از آن تیم قدرتمند اسپانیا که قهرمان یورو در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و قهرمان جام‌جهانی در سال ۲۰۱۰ شد، نیست. تغییرات تاکتیکی و بازنشستگی چند بازیکن کلیدی باعث شد تا لاروخا از روزهای اوج فاصله بگیرد اما آن‌ها خوش‌شانس‌اند که آلوارو موراتایی دارند که می‌تواند آن‌ها را به جلو براند.

ستاره‌ بعدی جام‌جهانی چه کسی خواهد بود؟

اسپانیا از زمان خداحافظی داوید ویا از بازی‌های ملی، روزهای بسیار سختی در خط حمله داشته و احتمالا موراتا بهترین گزینه آن‌ها در سال‌های پیش روست.

تعداد گل‌های موراتا بسیار زیاد نیست اما تمامی گل‌های که به ثمر رسانده گل‌های مهمی محسوب می‌شود. موراتا بازیکن بازی‌های بزرگ است. او شکارچی ماهری است که به موقع توپ را شکار می‌کند و قدرت بدنی بالایی دارد. موراتا معرف نسل جدیدی از بازیکنان اسپانیاست. در حال حاضر، بقیه بازیکنان اسپانیا نیاز به تعادل بیشتری دارند و تاکتیک جدیدی هم برای این تیم باید اتخاذ شود؛ با این حال حضور موراتا برای اسپانیا در روسیه بسیار مهم و بااهمیت خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیهان رحمانی

      فکر کنم سردار آزمون مارو فراموش کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج