۳۵۰۴۸۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دایی و مبعلی؛ سال ها پس از تکل خشن

بازی ۱۱ سال پیش فولاد خوزستان و صبا باتری از آن بازی‌هایی بود که هیچ‌وقت از یاد فوتبالدوستان ایرانی نمی‌رود.

ایران ورزشی: بازی ۱۱ سال پیش فولاد خوزستان و صبا باتری از آن بازی‌هایی بود که هیچ‌وقت از یاد فوتبالدوستان ایرانی نمی‌رود. یک بازی جذاب بین فولاد خوزستان که قهرمانی لیگ چهارم را از آن خود کرده بود و صبا که قهرمانی جام حذفی را به دست آورده بود. این بازی که تحت عنوان سوپرکاپ برگزار می‌شد، حواشی زیادی داشت.

از جمله آن می‌توان به اخراجی‌های زیاد آن اشاره کرد و البته دروازه‌بانی محمد علوی مدافع تیم ملی. در این بازی علاوه بر محمد نوازی از صبا و جلال کاملی‌مفرد از فولاد خوزستان، ایمان مبعلی که آن زمان یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی هم بود، از زمین اخراج شد. دلیل این اخراج هم تکلی بود که مبعلی روی پای علی دایی مهاجم صبا و کاپیتان تیم ملی رفته بود. این تکل و نگاه غضبناک علی دایی به ایمان مبعلی جزو تصاویری بود که بدون شک از ذهن خیلی از بینندگان بازی، پاک نمی‌شود. به هر حال همان تکل باعث شد اتفاقات عجیب دیگری رخ بدهد. مثلا اینکه خیلی‌ها منتظر بودند ایمان مبعلی حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را تجربه کند و با سانترهای استثنایی‌اش گل بسازد اما او حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

همین خط خوردن از تیم ملی باعث شد خیلی‌ها آن را به تکل موردنظر ارتباط بدهد. در واقع در آن زمان به دلیل اینکه علی دایی ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای با برانکو ایوانکوویچ داشت، همه تصورشان این بود که دایی باعث شد مبعلی حضور در جام جهانی را از دست بدهد. این اتفاق باعث شد بارها شاهد انتقادهای شدید محمد مایلی‌کهن از علی دایی و البته حمایتش از مبعلی باشیم. جالب اینکه خود دایی هیچ واکنشی نسبت به خط خوردن ایمان مبعلی از تیم ملی نشان نمی‌داد و انگار برایش مهم نبود در مورد این مساله چه اظهارنظرهایی می‌شود. در نهایت تیم ملی به آلمان رفت و علی دایی در آنجا با مشکلاتی روبه‌رو شد. مشکلاتی از جمله پاس ندادن بازیکنان تیم ملی به او و ...

این مساله باعث شد باز هم آنهایی که اعتقادات خاصی داشتند، بگویند اتفاقات پیش آمده به خاطر خط خوردن ایمان مبعلی از تیم ملی بود. بعد از آن هم علی دایی خیلی زود از تیم ملی خداحافظی کرد اما باز هم ایمان مبعلی رنگ تیم ملی را ندید تا اینکه خود دایی سرمربی تیم ملی شد. دایی در روزهایی که تلاش می‌کرد تیم را به جام جهانی ببرد، برای یک اردو، ایمان مبعلی را به تیم ملی دعوت کرد اما او تنها نیمکت‌نشین بود و در نهایت دوباره خط خورد. در آن مقطع ظاهرا علی دایی قصد داشت تنها به یکسری انتقاد پایان دهد. به خاطر همین حتی شیث رضایی که با او مشکلات زیادی داشت را هم به تیم ملی دعوت کرد و به سراغ علی کریمی هم رفت که او حضور در تیم ملی را نپذیرفت. در نهایت دایی با باخت به عربستان از تیم ملی اخراج شد و مدتی بعد به پرسپولیس رفت.

در آنجا عباس انصاری‌فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس خیلی تلاش می‌کرد ایمان مبعلی را به این تیم بیاورد اما دایی با این مساله مخالفت کرد تا مبعلی به استقلال برود. این مسائل نشان می‌داد دایی هنوز هم به خاطر آن تکل از مبعلی ناراحت و دلخور است. به هر حال مدتی گذشت تا اینکه علی دایی زمانی که هدایت راه‌آهن را به عهده داشت و برای بازی با سپاهان راهی اصفهان شده بود، در مسیر بازگشت به علت خواب‌آلودگی دچار سانحه رانندگی می‌شود. این سانحه آنقدر وحشتناک بود که خیلی‌ها سریع خود را به کاشان رساندند تا در آن جا، علی دایی را ملاقات کنند. یکی از این ملاقات‌کنندگان ایمان مبعلی بود. همان بازیکنی که گفته می‌شد به خاطر تصمیمات دایی، خیلی از آرزوهای بزرگ فوتبالی‌اش را از دست داد. کار مبعلی مورد انتقاد یکسری از فوتبالی‌ها قرار گرفت اما او به این مساله توجهی نکرد و اتفاقا بارها در مصاحبه‌هایش گفته بود که دایی را دوست دارد.

به هر حال از آن تکل و این ملاقات، سال‌ها می‌گذرد اما در این فصل و وقتی که علی دایی قرار بود سرمربی صبای قم بماند، خبر رسید که ایمان مبعلی هم باتوجه به بلاتکلیفی نفت تهران، قرار است به صبای قم برود و شاگرد دایی شود. این مساله در حد شایعه بود که دایی با صبا به مشکل خورد و با این تیم قطع همکاری کرد. بعد از آن هم تکلیف نفت تهران مشخص و این تیم در پایتخت ماندگار شد. هنوز سرمربی نفت تهران مشخص نشده بود که بازیکنان این تیم قرارداد خود را تمدید کردند. یکی از این بازیکنان هم ایمان مبعلی بود که دیگر با نفت قرارداد نداشت اما ترجیح داد یک فصل دیگر در این تیم بماند.

بعد از این مساله، ناگهان خبر رسید افشین پیروانی سرمربی نفت تهران شد اما مخالفت فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش با این موضوع، باعث شد پیروانی از حضور در نفت انصراف بدهد. بعد از آن طولی نکشید که علی دایی به‌عنوان سرمربی تیم انتخاب شد.

این انتخاب یعنی شروع اتفاقات تازه و یادآوری آن تکل خشن چرا که قرار است دایی و ایمان مبعلی در نفت تهران کنار هم باشند. جالب اینکه بعد از حضور دایی در نفت تهران، این سرمربی عکسی از خودش و ایمان مبعلی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که بگوید مشکلی بین آنها وجود ندارد و قرار است همکاری خوبی با هم داشته باشند. حالا باید دید دایی از مبعلی استفاده می‌کند یا اینکه او را در تیم نگه می‌دارد و نیمکت‌نشین می‌کند؟ با توجه به اینکه نفت نقل و انتقالات را دیر شروع کرد، به نظر می‌رسد دایی برای مبعلی جانشینی پیدا نکند و از این بازیکن در اکثر بازی‌هایش بهره ببرد تا هم موفق باشد و هم به شایعه‌ها پایان دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج