adexo3
۳۶۷۹۵۱
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

عبرت‌آموزی از داستان مسلمان و سیدجلال

این حق طبیعی هر مربی‌ای است که بازیکنان مورد نظرش را با سلیقه خودش انتخاب کند از این رو نخواستن رامین رضاییان توسط برانکو شاید چندان عجیب نباشد اما...

وطن امروز: این حق طبیعی هر مربی‌ای است که بازیکنان مورد نظرش را با سلیقه خودش انتخاب کند از این رو نخواستن رامین رضاییان توسط برانکو شاید چندان عجیب نباشد اما نگاهی به دو اتفاق فصل قبل نشان می‌دهد که اگر انعطاف لازم وجود نداشته باشد شاید به راحتی هر چه تمام‌تر جام‌ها یکی پس از دیگری بپرند. از همان روزی که رامین رضاییان پاسخ تلفن‌های برانکو را نداد مشخص بود سرمربی کروات قرمزها بدترین نوع کینه را از او به دل گرفته است. با این وجود باشگاه پرسپولیس اعتقاد داشت رضاییان با این تیم کماکان قرارداد دارد و به فکر بازگرداندن او به هر روشی از ترکیه بودند. اما کمتر کسی باورش می‌شد پس از یک ماه تمرین در ریزه اسپور، ناگهان رامین رضاییان خودش با پای خودش به پرسپولیس بازگردد. برخلاف مهدی طارمی که خیلی زود پشیمان شده بود و هنوز در لیست جا برای او وجود داشت، رضاییان زمانی پشیمان شد که لیست قرمزها توسط دو کروات پر حرف و حدیث پر شد.
موضوعی که ربطی به این مطلب ندارد اما در آینده نه چندان دور مشخص خواهد شد از چه راهکاری و با چه ساز و کاری این دو بازیکن توانستند نظر برانکو را یک روزه جلب کنند! اما بازگردیم به موضوع رضاییان. بازیکنی که باشگاه صریحا می‌گوید تحت قرارداد ماست اما فعلا جایی برای او نداریم. طی یکی، دو هفته اخیر، واکنش هواداران پرسپولیس در شبکه‌های مجازی به گونه‌ای بوده که خواهان بازگشت او شدند. اگرچه حسین ماهینی در سه بازی اخیر، تا حدودی امیدوار کننده ظاهر شده اما مساله اصلی فرق کیفی دو بازیکن است. ماهینی در امور دفاعی شاید بازیکن مطمئنی باشد اما در همان بازی با فولاد مشخص شد، دیگر جناح راست قرمزها همانند فصل قبل، تکیه‌گاه این تیم نیست. مهم‌ترین دلیلش هم کیفیت پایین نفوذ و سانترهای ماهینی است. از این رو انتظار می‌رفت برانکو سرانجام با بیرون کردن یک بازیکن بی‌مصرف مثل گولچ، راه را برای بازگشت رامین باز کند. البته او مجاز بود رضاییان را تا هر وقت که صلاح می‌داند نیمکت‌نشین کند، مثل همان بلایی که سر محسن مسلمان آورد اما آخر قصه همین مسلمان بود که نقش کلیدی در بازگشت پرسپولیس ایفا کرد.
تصمیم فنی درباره بازی کردن یا نکردن یک بازیکن به صورت کامل در اختیار کادر فنی است اما مراقبت از داشته‌های یک باشگاه، موضوعی است فرای اختیارات کادر فنی و در این باره باید مدیران باشگاه حرف نهایی را بزنند. برانکو ظهر روز سه‌شنبه صریحا حرف آخر را زد و به بهانه نداشتن جا عذر رضاییان را خواست اما آیا قرار است سناریوی فصل قبل سیدجلال حسینی تکرار شود؟ حسینی ابتدای لیگ پانزدهم آماده بازگشت به پرسپولیس بود اما دست آخر برانکو ادعا کرد ماریچ گزینه بهتری است و کلا با نوع فوتبال سیدجلال حسینی، دفاع پرسپولیس عقب بازی می‌کند. بعدها هومن افاضلی به عنوان دوست برانکو در مواجهه با سوال خبرنگاران که چرا برانکو قید مهم‌ترین مدافع حال‌حاضر ایران را زد، عنوان داشت: نوع بازی سیدجلال به گونه‌ای است که تیم را عقب نگه می‌دارد. از این رو برانکو دنبال ماریچ رفت. اما همه در خلال لیگ پانزدهم دیدند که همین اشتباه بزرگ برانکو به بهای از دست رفتن جام تمام شد.
نکته حیرت‌آور اینکه سرمربی پرسپولیس در آغاز لیگ شانزدهم در مواجهه با سوال خبرنگاران که چرا این بار با بازگشت سید جلال موافقت کردید، مدعی شد: فصل قبل هم او را می‌خواستم و شما خبر نداشتید! اما خبرنگاران نزدیک به حسینی شهادت می‌دهند که او یک فصل تمام برانکو را مقصر عدم بازگشتش به پرسپولیس می‌دانست. اما سوای سیدجلال که مدیریت باشگاه بی‌جهت عقب‌نشینی کرد تا پرسپولیس براحتی او را از دست بدهد، درباره محسن مسلمان موضوع متفاوت بود. پرسپولیس هیچ بازیسازی را در اختیار نداشت و با اصرار حسین عبدی، محسن مسلمان به لیست قرمزها اضافه شد. اما برانکو برای اینکه نشان دهد این بازیکن انتخاب او نیست، تقریبا تا نیم‌فصل به او میدان نداد و در بیشتر بازی‌ها مسلمان یا نیمکت‌نشین بود یا سکونشین ولی کم‌کم داشته‌های این بازیساز به سرمربی تیم اثبات شد و از میانه‌های فصل گذشته تا امروز، مسلمان اصلی‌ترین بازیکن پرسپولیس در میانه میدان است.
داستان رامین رضاییان هم می‌تواند به همین گونه باشد. باشگاه و مدیریت می‌توانند همانند قضیه سیدجلال ریش و قیچی را به برانکو بدهند تا بهترین دفاع راست ایران براحتی راهی تیم‌های رقیب شود و پرسپولیس یک فصل تمام با ماهینی بسوزد و بسازد، یا همانند قضیه مسلمان، باشگاه از داشته‌هایش مراقبت کند و رضاییان را به هر ترتیبی وارد لیست کند. اینکه رضاییان در ترکیب اصلی باشد یا نه، تنها برعهده برانکو است و بس اما درباره حضور او در لیست باشگاه، این مدیریت است که باید تصمیم بگیرد. برانکو نشان داده که هنر حرف عوض کردن را بخوبی بلد است و شاید سال بعد این موقع بگوید من از ته دل خواهان رامین بودم اما در لیست جایی برای او نبود. بهتر است طاهری از تجربه گذشته بهترین درس را بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      اقذی برادر شرم کن، حیا کن، خجالت بکش، خدارو خوش نمیاد تفرقه افکنی. تو این متن هم رامینو خراب کردی هم مدیریتو هم برانکو رو. دشمنی تا حد اخه

    • کیان

      کاملا با نویسنده مطلب موافقم بازیکنی خارجی پول یامفت بدن که روی نیمکت بشینه ،ماهینی هم یک بازیکن دفاعی است

    • بدون نام

      هبابا اون پول پرست رو ولش کنین ماباقرارداد یک ساله هیچ بازیکنی رونمیخایم

    • بدون نام

      اگه بیاد میگن بدون نظر سرمربی بازیکن میارن مدیر بازیکن انتخاب می کنه نمیارنش میگن سرمربی اشتباه کرد شمای نویسنده برو کل امورات باشگاه رو در اختیار بگیر دیگه

    • بدون نام

      اقا مگه همین شما نبودی تا دیروز همش مینوشتی رامین برگرده اقتدار برانکو زیر سوال میره و دیگه هیچکس حرفشو نمیخونه و پرسپولیس نظمشو از دست میده و هزار تا حرف دیگه.حالا میگید برانکو باید کوتاه میومد.بابا شما دیگه چطور ادمایی هستید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • میر

      چه تحلیل بی خودی

    • کریم

      واقعا اگه نگیرنش پشیمون میشن

    • علی

      هر اتفاقی که بیفته فقط هواداران باید حرص بخورند هوادارانی که در سرما و گرما و بدون هیچ چشمداشتی با پرداخت پول بلیط و کمترین امکانات به حمایت از تیمشون میان ، امیداورم پرسپولیس موفق باشه تا هواداران مزد حمایتشونو بگیرند
      بارها گفتم راههای زیادی برای تنبیه وجود داره که میشد استفاده کرد و طرد کردن بازیکنی با این کیفیت مسلما برای تیمهای حریف خیلی عالیه کاش ما هم مثل سپاهان خلیل زاده رو حفظ میکردیم و مثل سایپا ترابی رو ولی حیف که کینه و عدم مدیریت مانع .....

    • ایمان

      هر اتفاقی می افته تو این فوتبال رسانه های ما به راحتی یک تحلیل اشتباه دربارش مینویسن. مطمءنن آگه رضاییان می موند مینوشتن بازیکن سالاریه. شان باشگاه حفظ نشده و ازین حرفا.

    • حسینی

      برانکو با این کار هم شان خود و هم باشگاه رو حفظ کرد.دوم جلوی بازیکن سالاری در پرسپولیس را گرفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج