adexo3
۳۸۹۲۴۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

دربی نه چندان دل چسب

استقلال به آنچه می خواست رسید و با گرفتن امتیاز یک امتیاز حساس تا حدودی توانست نتیجه گیریهای نه چندان خوب خود را جبران کند. پرسپولیس نیز با امتیاز این بازی هم امتیاز با تراکتور همچنان در صدر قرار دارد و با خیالی آسوده و با دوری از استرس و تنش ناشی از عدم نتیجه گیری احتمالی دردربی به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.

آی اسپورت: پرسپولیس با برانکو روزهای درخشانی را سپری می کند و نمی خواست با شکست دردربی روند رو به رشد این تیم متوقف شود.به همین دلیل در تمامی دقایق بازی بازیکنان این تیم با هوشیاری خاصی بازی می کردند. فصل گذشته پرسپولیس در مقابل تیمهایی که تنها دفاع می کردند در دقایق پایانی بازی را واگذار می کرد اما در فصل جدید برانکو بخوبی این مشکل را برطرف کرده است. از هجوم همه جانبه پرسپولیس که درنهایت موجب می شد تا خط دفاعی این تیم در ضد حملات ضربه پذیر باشد خبری نیست. برانکو امسال با سیاستی خاص تنها به دنبال نتیجه گیری است و کمتر بازی احساسی از پرسپولیس می بینیم. همین موضوع نشان از تغییرات مثبت و رفتارحرفه ایی است که برانکو بخوبی در حال اجراکردن آن درفوتبال ایران است.

در استراتژی جدید پرسپولیس کامیابی نیا در زمانهایی که پرسپولیس کاملا در حمله است سعی می کند در جلو خط دفاعی باقی بماند تا با توپ گیری خاص خود مانع از ضد حملات حریفان شود. در فوتبال برای جلوگیری از ضد حملات حریف حضور چهار مدافع ضروری است و در این بازی کامیابی نیا به همراه یکی از مدافعین کناری و جلال حسینی و همینطور محمد انصاری همواره در خط دفاعی باقی می ماندند و اجازه نمی دادند تا استقلال در ضد حملات صاحب موقعیت شود.

مهمترین نقطه ضعف پرسپولیس در بازی دیروز خط میانی این تیم بود. محسن مسلمان به رغم بازی درخشانش در نیمه اول در نیمه دوم تاحدودی از جریان بازی خارج شده بود. فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه که همواره با حرکات تکنیکی و بازیهای ترکیبی به همراه مسمان جریان بازی را در میانه میدان در اختیار می گرفتند کمتر در این بازی صاحب توپ شدند. عالیشاه نیمه دوم تا حدودی موثرتر بود اما احمدزاده تا به انتها کم فروغ و سردرگم بازی می کرد.
در حالیکه علیپور با جنگدگی وتحرک دیدنی اش سعی داشت فضای لازم را در اختیار طارمی قرار دهد اما طارمی کند و بی دقت عمل می کرد.

در نیمه اول و درحالیکه طارمی می توانست تنها با ضربه ایی ساده از داخل شش قدم دروازه استقلال را باز کند اما با بی دقتی توپ را به اوت زد.در بازیهای حساس دربی کمتر موقعیتهای این چنینی نصیب بازیکنان می شود و طارمی بعنوان بازیکنی ملی پوش نباید براحتی چنین موقعیتهای را از دست بدهد.

استقلال در بحرانی ترین زمان ممکن باید با رقیب دیرینه اش روبرو می شد. نتایج ضعیف استقلال موجب نگرانی بیشتر هواداران این تیم شده بود.اما مهمترین نقطه قوت استقلال در این بازی بسته نگه داشتن دروازه اش در فصل جدید است. در پنج هفته گذشته خط دفاعی و دروازه بان استقلال نمره قبولی نگرفته بودند اما با درخشش مجید حسینی در مرکز دفاع و فرشید اسماعیلی در میانه میدان توانستند برای اولین بار دروازه خود را بسته نگه دارند. حسینی به رغم جوانی با بازیخوانی و هوش سرشار خود بخوبی طارمی را از جریان بازی خارج کرد و در بیشتر زمانهای بازی با اعتماد به نفسی دیدنی رهبر خط دفاعی استقلال بود.در کنار حسینی، فرشید باقری یکی دیگر از بازیکنان تاثیرگذار استقلال بود که توانست با حضور خوب خود در جلو خط دفاعی مانع ارتباط هافبکهای پرسپولیس با مهاجمین شود.

مهمترین موضوع در سیستم دفاعی استقلال شکل نسبتا منظم این تیم درزمان دفاع بود. بازیکنان استقلال در نیمه اول با عقب نشینی درزمین خودی کمتر به پرسپولیس فضا می دادند. اما در ابتدای نیمه دوم تغییر تاکتیک دادند و با پرسینگ درزمین پرسپولیس که با حمایت خوب خط هافبک و دفاع همراه بود تا حدودی جریان بازی را دراختیار گرفتند. مهمترین ضعف استقلال عدم هماهنگی از دفاع به حمله بود. در حالیکه این تیم در دفاع با برنامه و منظم بازی می کرد اما در حملات کند و تا حدودی بی برنامه بود.

استقلال به آنچه می خواست رسید و با گرفتن امتیاز یک امتیاز حساس تا حدودی توانست نتیجه گیریهای نه چندان خوب خود را جبران کند. پرسپولیس نیز با امتیاز این بازی هم امتیاز با تراکتور همچنان در صدر قرار دارد و با خیالی آسوده و با دوری از استرس و تنش ناشی از عدم نتیجه گیری احتمالی دردربی به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آی اسپورت لنگی با این تحلیلات نشان دادی خیلی لنگی هستی دلت را با این تحلیلهای آبکی خوش کن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج