adexo3
۳۹۲۵۴۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مولتی میلیاردر آفریقایی به دنبال خرید آرسنال

مولتی میلیاردر نیجریه‌ای که طبق گزارش‌های منتشرشده، ثروتی حدود ۱۰،۹ بیلیون یورو دارد، اعلا کرده که قصد دارد سهام عمده باشگاه آرسنال را تا ۴ سال آینده خریداری کند.

وبسایت نود: به نقل از FourFourtwo، ثروتمندترین فردا قاره آفریقا مدعی شده است که می‌خواهد طی سه یا چهار سال، باشگاه آرسنال را خریداری کند. آلیکو دانگوته که طبق گزارش‌های اعلام‌شده، حدود ۱۰،۹ بیلیون دلار سرمایه دارد، سال گذشته اعلام کرد که حاضر است برای خریداری سهام استن کرونکه هر مبلغی را بپردازد

وی که از طرفداران همیشگی این باشگاه هم بوده است، به‌واسطه یک شرکت بزرگ سیمان سرمایه فراوانی کسب کرده اما در سال جاری به خاطر تورم در نیجریه حدود ۴،۴ بیلیون دلار از دارایی‌هایش را از دست داده است. بااین‌حال این مرد ۵۹ ساله عنوان کرد که پس از به ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌های اخیرش در حوزه خطوط انتقال گاز و پالایشگاه نفت، به دنبال خرید باشگاه آرسنال خواهد بود. وی در گفتگو با بلومبرگ گفت:

احتمالا سه یا چهار سال دیگر این کار را خواهم کرد. مسئله تنها تعداد زیاد رقیبانی است که می‌خواهند آرسنال را بخرند. ابتدا باید آن‌ها را شکست دهم و پس از آن روی آرسنال متمرکز شوم.

دانگوته معتقد است که موفقیت وی در دنیای تجارت جهانی باعث می‌شود که او گزینه مناسبی برای بهبود شرایط آرسنال باشد که سال‌هاست تحت هدایت کرونکه درجا زده است. وی ادامه داد.

من نمی‌خواهم صرفا آرسنال را بخرم و سپس با روش فعلی تجارت خودم را ادامه دهم، بلکه می‌خواهم با خرید آرسنال، شرایط آن‌ها را به‌کلی تغییر دهم. من در تجارت بسیار موفق هستم و معتقدم می‌توانم به‌خوبی یک باشگاه را اداره کنم، اما فعلاً با توجه به هزینه‌های بالای پروژه‌های فعلی، نمی‌توانم هر دو کار را باهم اجرا کنم.

کرونکه که در سال‌های اخیر به خاطر عدم موفقیت‌های باشگاه موردانتقاد قرارگرفته است، در ماه می جاری سهام خود در باشگاه را به ۶۷،۰۵ درصد رساند. علیشیر عثمانف روس هم ۳۰،۰۴ درصد دیگر سهام را در اختیار دارد و اخیراً هرگونه احتمال فروش سهام خود را رد کرده است.

گفتنی است آرسنال از باشگاه‌های محبوب در قاره آفریقا است و حتی نوانکو کانو، اسطوره فوتبال این کشور هم بازیکن آرسنال بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج