۳۹۳۵۳۰
۲۰ نظر
۵۰۰۵
۲۰ نظر
۵۰۰۵
پ

پیشنهاد بازی بدون تماشاگر ایران و کره در شب عاشورا

مجید یراقبافان، مجری مشهور تلویزیون برای پیشنهاد بازی بدون تماشاگر ایران و کره در شب عاشورا، این روزها در هجمه فضای مجازی قرار گرفته است.

هفته نامه تماشاگران امروز: مجید یراقبافان، مجری مشهور تلویزیون برای پیشنهاد بازی بدون تماشاگر ایران و کره در شب عاشورا، این روزها در هجمه فضای مجازی قرار گرفته است.

از سال ۶۸ با حضور در مسابقه قرآنی وارد تلویزیون شد. دستیاری و برنامه ریزی را در کنار تحصیلات قرآنی ادامه داد تا سال ۷۲ که به دعوت تهیه کننده تست اجرا داد و شد گزارشگر و سپس مجری برنامه قرآنی «چشمه های نور»، اولین برنامه روزانه و روتین قرآنی از شبکه تازه تاسیس سه. الان ۲۴ سالی می شود که در تمامی حوزه های برنامه سازی دینی و آیینی حضور دارد و گل سرسبد مجریان مذهبی تلویزیون است.
اما با او درباره این سابقه و کیفیت کنونی برنامه های مذهبی حرف نزدیم، سوژه اصلی ایده ای بود که برای بازی ایران و کره در شب عاشورا در فضای مجازی منتشر کرد و ناگهان تبدیل شد به یک موج مخالف علیه این مجری بی حاشیه تلویزیونی. او با همان متانتی که در اجرا دارد، جواب سوالات ما را داد و سعی کرد برای ایده اش منطق هایی بیاورد که در نوع خود شنیدنی است.
پیشنهاد بازی بدون تماشاگر ایران و کره در شب عاشورا

ایده اصلی این هشتگ #پویش_تعظیم_عاشورا از کجا آمد؟ چرا شما؟

راستش پسر من خیلی فوتبالی است. تقریبا هیچ بازی ایرانی و خارجی را از دست نمی دهد و حتی تست گزارشگری هم داده. در خانه ما بحث های فوتبالی به راه است. یک شب گفت بابا بازی تیم ملی با کره، شب عاشوراست. گفتم حتما برایش فکری می شود تا اینکه خبرش آمد که با پیگیری آقایان در وزارت ورزش، منتقل شده به دو ساعت جلوتر (یعنی به جای هشت و نیم، شده است شش و خورده ای) و من به ذهنم رسید که با توجه به تغییر ساعت و طولانی شدن شب ها، اذان مغرب هم دقیقا همان حوالی شش بعدازظهر است. یعنی باز می شود شب عاشورا. دنبال ایده سازی و ایده پردازی نبودم، بلکه این قضیه شده بود یک دغدغه برایم.

یک برنامه از پیش تعیین شده یا ایده ابلاغی نبود که شما هم مبلغش باشید؟

نه! اصلا...

ولی خب شما که مجری دنیادیده ای هستید، می دانید برنامه یا بین المللی- و به قول قلعه نویی روزهای فیفادی(!)- غیرقابل تغییر است. نمی شود با پویش تغییرش داد.

من با فوتبال بیگانه نیستم. رفقای زیادی هم در همین جامعه فوتبالی دارم. خوب هم می دانم که وقتی چهار روز قبل برابر ازبکستان بازی کرده اند، چهار روز بعد همین بازی هم باید در تیم های اروپایی شان بازی کنند. ولی عرضم این است که یک چیزی داریم به نام مسابقه فوتبال و یک اعتقادی هم داریم به نام شب عاشورا. خوب هم می دانم که این بازی، ظرفیت خیلی مناسبی است برای اینکه در راه جام جهانی جوانان و تماشاگران لذت ببرند از فوتبال و برای تیم ملی شان در راه روسیه شادی کنند و انرژی شان را تخلیه کنند. ولی این بستر، جایش شب عاشورا نیست.

چه کار باید کرد؟

من هم نمی دانم. آنهایی که باید پیگیری کنند، پیگیری کنند؛ من هم می دانم نمی شود روزش را جابجا کرد. نمی شود لغوش کرد ولی باید برایش چاره ای اندیشید. این را برای نخستین بار به شما می گویم: با همه قلبم، به حق حضرت زهرا (س) امیدوارم این باز به احسن وجه، در نهایت اکرام و تکریم، همراه با ضایع کردن شخصی به نام یراقبافان انجام شود و من شکست بخورم و در صفحه ام بیایند بنویسند: دیدی که چقدر خوب برگزار شد، خوشحال می شوم. من ننوشته ام تحریم فوتبال، نوشته ام تکریم عاشورا.

سوال اصلی همچنان مانده که چه می شود کرد؟

صدهزار نفر (البته شده 78 هزار نفر) همه مشکی پوش بیایند، اصلا قبل و وسط دو نیمه و بعد بازی هم بهترین مداحان کشور بیایند و بهترین و بزرگترین مراسم تعظیم شعائر عاشورا برگزار شود- این هم یک فرصت طلایی برای تبلیغ عاشوراست، این را هم می فهمم- ولی آیا طبیعت و ذات فوتبال این است که تماشاچی ای که به استادیوم می رود، دست نزد و هورا نکشد؟ نمی شود فوتبال بدون سوت و کف و هورا باشد. اصلا وقتی می خواهد «ایران... ایران» کند، بالاخره باید شش دستی بزند یا نه؟ خب شب عاشورا شب دست زدن نیست. یکی از پیشنهادهایی که می شود بهش فکر کرد، برگزاری بازی بدون تماشاگر است...

مهم ترین بازی گروهی؟! بعد واکنش پسر خودتان چه می شود؟

اصلا درباره کسی صحبت نمی کنم ولی وقتی موضوع را به پسرم توضیح دادم گفت ما تا الان برای تدارکات بد، بدشانسی، بازی بد فلان بازیکن، اینقدر امتیاز از دست داده ایم. من ترجیح می دهم این امتیاز میزبانی را برای امام حسین از دست بدهیم. این حرف بچه سیزده ساله است.

یادتان هست یک سالی نوروز هم با محرم همزمان شده بود؟ ذات نوروز هم با خوشحالی و شادی و نو شدن عجین است. آن سال هم خیلی ها نگران بودند که چه می شود ولی چه نوروز خوب و بی حاشیه ای شد آن سال...

ببینید ما نمونه همزمانی های متفاوت کم نداشته ایم. در این سال ها بازی هایی (فوتبال یا والیبال و...) در اربعین، تاسوعا، فاطمیه، شهادت امیرالمومنین و... داشته ایم، اما شب عاشورا فرق می کند. اصلا من بپرسم: آیا در نوروز آجیل مشکل داشت؟ (نه شرعا و نه عرفا) اشکالی ندارد ولی مردم رعایت کردند، حتی با لباس مشکی دید و بازدید رفتند ولی آیا می شود ذات فوتبال را جدا کرد و کسی آن شب دست نزند و تیمش را تشویق نکند؟ بعد آیا ین دست افشانی در شب عاشورا اشکال دارد یا نه؟

آخر اگر دست بزنند، به نیت تشویق بنی امیه و یزید که دست نمی زنند؟ مردم خودمان را هم خوب می شناسیم.

ما آن شب به نیت کار نداریم. به تعظیم شعائر کار داریم. آن شب، عمل اشکال داری است. ضمن اینکه من عقیده و دغدغه خودم را نوشته ام. نه از تریبون رسانه ملی و آنتن امانت استفاده کردم و نه هیچ کار دیگری. من نه تصمیم گیر هستم و نه تصمیم ساز. حرفم را و دغدغه ام در صفحه شخصی ام نوشتم و دو تا پیشنهاد دادم. من دین را روبروی ملیت قرار ندادم. من از جانب همه ملت حرف نزدم، نماینده همه مردم نیستم، خودم را بالاتر از کسی نمی دانم، دینداری خودم را بالاتر و برتر از بقیه نمی دانم، ولی گفتم «ملت حسینی» چون همه مردم (جز عده قلیلی که می دانیم کی هستند) به عاشورا و احترام به اباعبدالله معتقدند.

چرا درباره هجوم به صفحه اینستاگرامتان می گویید حمله برنامه ریزی شده؟

دیروز ظهر رفتم جلسه ای، از جلسه که بیرون آمدم ناگهان با هجمه ای از فحش های ناموسی و بد و بیراه های ناگوار مواجه شدم. تعداد قبال توجهی از این کامنت ها را پاک و لاک کردم. عده زیادی هم صفحه ام را ریپورت کردند، به من گفتند که برای جلوگیری از بستن صفحه باید پستی بگذاری و به زبان انگلیسی برایت کامنت بگذارند. بعد عده ای گفتند فحشی در صفحه ات نیست، توهم زده ای.
من هم از آن به بعد دیگر کامنت ها را پاک نکردم. نکته این بود که در روزی که دیگر تعداد لایک ها و کامنت ها به طور طبیعی افت می کند، ناگهان این حمله ها شروع شد و برای همین لابد در جایی اعلام شده که چنین هجمه ای با این حجم از ناسزا پدید آمد. وقتی این همه پست فیک پشت سر هم کامنت می گذارند، هر کسی باشد شک می کند که ماجرا چیست. آیا من به کسی یا اعتقادی توهین کردم که باید فحش بخورم؟ آن هم پیج هایی که اغلب فیک هستند و ساختگی اند و بسیاری شان عکسی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sdf

      خدا شفاتون بده

    • بدون نام

      سکوتی میکنم بالاترازفریاااااااااااااد.

    • salar

      باتماشاگر و برنامه های مذهبی خیلیم خوب میشه اجرا کرد چرا که نه؟؟
      یه ایده خوبه تماشاگرا نمیتونن تو ورزشگاه عزاداری کنن؟؟

    • بدون نام

      .. مذهب جای خود فوتبال هم جای خود ما تو ورزشکاه ازادی حسینه بر پا میکنیم

    • امید

      برای سیدوسالار شهیدان هرکاری لازم باشه باید انجام بدن.امیدوارم مسئولین هم بفکر باشن

    • فرهاد

      یعنی موندم اینو کجای دلم جا بدم...

    • بدون نام

      این حودزنی محضه!!!

    • هاشم

      این دیگه از کجا پیداش شد.معنویت اصلی در قلب ادمه

    • بدون نام

      تشویق با یا حسین و یا اباالفضل و دز صورت زدن گل باز هم یا حسین و یاابااقضل. از بوق هم استفاده نشه و پرچمهای مذهبی و ایران تو دستای تماشاگران باشه.

    • بدون نام

      این از کجا پیداش شد

    • بهمن همتی

      انشاالله تماشا گرها میرن استادیوم ... نام ایران فریاد میزنند

    • بدون نام

      برو بابا خدا شفات بده

    • مجید بارانی

      انصافا بدون تماشگر برگزار بشه خیلی بهتره

    • بدون نام

      شما چه کاره ای که برای میلیونها هوادار تصمیم میگیری مگه وکیل مردمی جوونای مملکت یه سرگرمی دارن اینم فوتبا له شما نظرات میلیونها هوا دار و پخش نمی کنید ولی اقا تو خونه اش نشسته با کمل اسایش داره با احساسات مردم بازی میکنه

    • یاحسین میرحسین

      بهترین کار این است که ایران به نشانه اعتراض در زمین به سینه زنی و زنجیرزنی و قمه زنی بپردازد. ما انقلاب کرده ایم که عاشورا زنده بماند، نه اینکه تیم ملی برود جام جهانی. هرکس هم غیر این حرف من را بزند یا دیسلایک کند،بدون شک ملحد و بی دین است و باید اعدام شود.

    • محمد

      قوربونت بشم امام حسین بین شیعه هاتم مظلوم واقع شدی تو زمان خودت ک ب سیم و زر فروختنت الانم..............
      حضرت امام گفتن این محرم و صفر است ک اسلام را نگه داشته است.
      محرم و صفر ن فوتبال

    • بدون نام

      کسانی که اینجور نظرایی میدن واقعا جای شرمندگی و خجالت داره. من نمیدونم شیعه هستن یا سنی یا دین دیگه ای دارن ولی اینو بدونین من با سنی های زیادی در ارتباط هستم که اونا هم نظرشون اینه که حتی جاداره بازی برگزار نشه.والا وقتی تو کشور خودمون اینجور نظرایی دارین دیگه از مسئولین فیفا که دینشون فرق داره چه توقع?? یعنی شما با امام حسین هم مشکل دارین????.اونی که میگی ادم باید قلبش پاک باشه بدون امام علی گفته هر ظاهری باطن مطابق خودش رو داره.اگه ظاهرش پاک باشه باطنش هم پاکه و اگر ظاهرش بد باشه باطنش هم بده. امیدوارم بعضی ها نسنجیده و فقط بخاطر جو ایجاد شده در این نظرات نظر نده.

    • بدون نام

      ما تا حالا تو آزادی نباختیم چرا بدون تماشاگر باشه که شاید رکوردمون بشکنه

    • امیر

      ما از دست این چنین افرادی با بسیارررر ضربه خوردیم...... ایشالا .......... بازی برگزار میشه تماشگرام ۹۰ دقیقه ایرانو تشویق میکنن........

    • mohana

      آقا بدون تماشاگر نمیشه که:-I
      همین تماشاگرا هستن که به تیممون روحیه میدن
      فوتبال فوتباله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج